Opis materijala
Učenici šestih i sedmih razreda OŠ Ljudevita Gaja Zaprešić uz vodstvo Sanje Kovačić i Đurđice Patafta posjetili su 3. lipnja 2023. špilju Veternicu i sudjelovali su u istraživačkim radionicama u sklopu Mladih čuvara prirode Hrvatskog prirodoslovnog društva eTwinning projekata škole Raznolikost i očuvanje ekosustava našega planeta te Aktivnim učenjem do razvoja poželjnih kompetencija u području prirodoslovlja. U istraživanjima su sudjelovali i učenici OŠ Augusta Šenoe i XI. Gimnazije iz Zagreba.
OPIS RADIONICE:
Uz odličnu atmosferu uspješnu suradnju i aktivno učenje naših vrijednih učenika analiziran je srednji tok potoka Dubravica.
1. Na temelju fizikalno-kemijske analize koristeći pribor i kemikalije iz istraživačkog kufera utvrdili smo da su u potoku prisutne niske količine nitratnih nitritnih i amonijevih iona ali su bile povećane količine fosfatnih iona.
2. Učenici podijeljeni u skupine istraživali su organizme u potoku. Nakon što su ih sakupili pristupilo se determinaciji te određivanju Biotičkog Bodovnog indeksa. Od organizama bentosa analizirali smo rakušce ličinke vodencvjetova kućice tulara maločetinače vodenu štipavicu a BBI (biotički bodovni indeks) ukazivao je na III. klasu onečišćenja - ONEČIŠĆENE VODE.
Kako su protekle radionice možete vidjeti u videu.
ZADANI ISHODI RADIONICE:
OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište.
povezuje zadovoljavanje potreba ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu
objašnjava razlike životnih uvjeta različitih staništa na osnovu rezultata provedenih istraživanja
OŠ PRI B.6.3. Učenik objašnjava značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
objašnjava da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički
istražuje utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića
istražuje cikličke pojave vezane uz kretanje nebeskih tijela
istražuje utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića
OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem priborom uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite
na temelju opažanja prirode postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja uz razlikovanje pitanja koja se mogu dokazati istraživanjem
bilježi i prikazuje rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvodi zaključke
uočava uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđa pojave i događaje
raspravlja o svojim rezultatima i uspoređuje ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
prepoznaje relevantne podatke iz ponuđenih izvora te izvješćuje usmeno i pisano rabeći ispravne nazive
AKTIVNOSTI U SKLOPU RADIONICE:
Istraživati staništa ugroženih vrsta životinja i biljaka kroz terenska istraživanja
Istraživati utjecaj čovjeka na prirodu (istraživanjem životnih uvjeta biološkom i kemijskom analizom vode i tla).
Istraživati autohtone i alohtone vrste
Razvijati kompetencije iz drugih područja osim prirodoslovlja i povezivati stručno teorijsko i praktično znanje i vještine stečenih iz niza područja
Razvijati društveno-odgovorno ponašanje u okviru zaštite okoliša i održivog razvoja.
Provoditi evaluaciju uz izložbu učeničkih radova te objavu edukativno-promotivnih filmova online kataloga i izvještaja provedenih aktivnosti na Internetu i ostalim medijima.
OČEKIVANI REZULTATI RADIONICE:
razvoj cjeloživotnih kompetencija omogućit će učenicima lakše iznošenje stavova u okviru održivog razvoja i na ostalim područjima
stjecanje znanja i vještina te razvoj svijesti o potrebi zaštite okoliša
razvoj prezentacijskih i komunikacijskih vještina
razvoj sposobnosti na području filmske i scenske umjetnosti
Suradnja sa lokalnom samoupravom i roditeljima
Suradnja s vanjskim suradnicima (Hrvatsko prirodoslovno društvo ostale institucije)
NAMJENA RADIONICA:
Ciljnu skupinu čine učenici osnovnih i srednjih škola u dobi od 10 do 19 godina.
EVALUACIJA RADIONICE
konstantno praćenje rezultata aktivnosti
pisanje izvještaja održanih radionica za web stranice škola
izlaganje i izložbe u Gradskoj knjižnici Grada Zagreba i ostalim mjestima
analiza terenskih listića i anketa
objave na Facebook stranici MČP u časopisu Priroda i ostalim medijima nakon svake radionice
edukativni filmovi
Doprinosi
Đurđica Patafta, Autor
Đurđica Patafta, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Sanja Kovačić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Stručno usavršavanje nastavnika
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo
Bilješke
Skraćeni naziv
istraživačka radionica
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
08.06.2023.
Tagovi
BBI, Gornji Stenjevec, Veternica, fizikalno, kemijska analiza
Datum unosa materijala
07.06.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Suradnja na online projektima, 8.razred
Silvana Svetličić, Valentina Blašković
nastavna skripta
Obrazovni sadržaji • Posebni programi • Informatika i Osnove informatike
DOCX
Širenje Osmanskog Carstva i njihov utjecaj na Hrvatsku i Europu
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 6. razred • Povijest
DOCX
Komentari