Opis materijala
PPT i nastavna lekcija Intervju posvećena je intervjuu s paraolimpijkom Anom Sršen. Krilatica Olimpijskih igara glasi: Brže više jače. Važno je sudjelovati a ne pobijediti.
Paraolimpijske igre – sportske igre za sportaše s invaliditetom cilj im je isticanje sportskih mogućnosti a ne invaliditet osobe.Grb Paraolimpijskih igara čine crveni plavi i zeleni polumjesec koji simboliziraju jedinstvo uma tijela i duha.
Ana Sršen prva je vrhunska sportašicaplivačica s invaliditetom u Hrvatskoj. Bila je sudionica na četiri Paraolimpijade.U Atlanti 1996. Sydneyju 2000. Ateni 2004. i Pekingu 2008.
U Atlanti je osvojila 4. mjesto u disciplini 100 m prsno a u Ateni je bila četvrta u disciplini 400 m slobodno. U karijeri je osvojila stotinjak medalja.
Slijedi čitanje ulomka iz razgovora koji je s tomvrhunskom sportašicom vodila mlada novinarka Antonija.
Nakon čitanja učenici menuju sudionike razgovora. Paraolimpijka Ana Sršen i novinarka učenica Antonija.Izdvajaju pitanja i odgovore koji su im bili zanimljivi. Intervju i jedan je od najčešćih oblika novinarskog izražavanja. Uspješnost intervjua ovisi o izboru teme osobe i pitanja.
Prije vođenja intervjua treba odrediti svrhu i namjenu intervjua. Prikupiti podatke o osobi s kojom će razgovarati – iz enciklopedija stručnih ili znanstvenih tekstova s pouzdanih mrežnih stranica. Pripremiti pitanja – kratka jasna izravna nedvosmislena. Dogovoriti mjesto i vrijeme razgovora. Bilježiti ili snimati odgovore.
Savjeti za dobar intervju.Na intervju dođite na vrijeme. Tako intervjuiranoj osobi iskazujete poštovanje. Ostanite objektivni i neutralni. Ne utječite na sugovornikov odgovor. Ne prekidajte sugovornika. Dopustite mu da do kraja izgovori misao. Rabite i neverbalno komuniciranje. Kimanje glavom može ohrabriti osobu koju intervjuirate. Pokušajte pitanja naučiti napamet. Gledanjem sugovornika u oči pokazujete da ga slušate i pozorno pratite.
Učenici zaključuju da je intervju je posebna vrsta razgovora koji se vodi s javnim osobama. Namijenjen je javnim medijima najčešće novinama radiju i televiziji. Kompoziciju intervjua čine: nadnaslov naslov uvod pitanja i odgovori. Intervju nastaje po sljedećim etapama: priprema razgovor pisanje i uređivanje i autorizacija. Novinar mora biti strpljiv i koncentrirano slušati svog sugovornika da bi mogao postavljati pitanja koja se logično nadovezuju na odgovore. Novinar treba pravodobno i istinito izvješćivati o događajima i osobama o kojima piše. Ostale su novinarske vrste: vijest komentar izvješće i reportaža. Zajednička su obilježja novinarskih vrsta: objektivnost aktualnost zanimljivost logičnost i točnost.
Učenici dobivaju i izborni zadatak.
Pogledajte dokumentarni film Filmske družine ZAG Ne ustajem na lijevu i usporedite ga s intervjuom. Uočite razlike.
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Melita Horvatek Forjan, Metodičar
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> A. Hrvatski jezik i komunikacija
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Digitalno građanstvo
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> A. Hrvatski jezik i komunikacija-> OŠ HJ A.8.3. Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom
Bilješke
Skraćeni naziv
Int.
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
01.06.2023.
Tagovi
intervju, dijelovi intervjua, savjeti za dobar intervju
Datum unosa materijala
31.05.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Intervju
Danijela Jurac
Scenarij poučavanja
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole
MP4
Selekcijski intervju,pptx
Luka Rupčić
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole
PPTX
Komentari