Opis materijala
PPT i nastavna lekcija Intervju posvećena je intervjuu s paraolimpijkom Anom Sršen. Krilatica Olimpijskih igara glasi: Brže više jače. Važno je sudjelovati a ne pobijediti.
Paraolimpijske igre – sportske igre za sportaše s invaliditetom cilj im je isticanje sportskih mogućnosti a ne invaliditet osobe.Grb Paraolimpijskih igara čine crveni plavi i zeleni polumjesec koji simboliziraju jedinstvo uma tijela i duha.
Ana Sršen prva je vrhunska sportašicaplivačica s invaliditetom u Hrvatskoj. Bila je sudionica na četiri Paraolimpijade.U Atlanti 1996. Sydneyju 2000. Ateni 2004. i Pekingu 2008.
U Atlanti je osvojila 4. mjesto u disciplini 100 m prsno a u Ateni je bila četvrta u disciplini 400 m slobodno. U karijeri je osvojila stotinjak medalja.
Slijedi čitanje ulomka iz razgovora koji je s tomvrhunskom sportašicom vodila mlada novinarka Antonija.
Nakon čitanja učenici menuju sudionike razgovora. Paraolimpijka Ana Sršen i novinarka učenica Antonija.Izdvajaju pitanja i odgovore koji su im bili zanimljivi. Intervju i jedan je od najčešćih oblika novinarskog izražavanja. Uspješnost intervjua ovisi o izboru teme osobe i pitanja.
Prije vođenja intervjua treba odrediti svrhu i namjenu intervjua. Prikupiti podatke o osobi s kojom će razgovarati – iz enciklopedija stručnih ili znanstvenih tekstova s pouzdanih mrežnih stranica. Pripremiti pitanja – kratka jasna izravna nedvosmislena. Dogovoriti mjesto i vrijeme razgovora. Bilježiti ili snimati odgovore.
Savjeti za dobar intervju.Na intervju dođite na vrijeme. Tako intervjuiranoj osobi iskazujete poštovanje. Ostanite objektivni i neutralni. Ne utječite na sugovornikov odgovor. Ne prekidajte sugovornika. Dopustite mu da do kraja izgovori misao. Rabite i neverbalno komuniciranje. Kimanje glavom može ohrabriti osobu koju intervjuirate. Pokušajte pitanja naučiti napamet. Gledanjem sugovornika u oči pokazujete da ga slušate i pozorno pratite.
Učenici zaključuju da je intervju je posebna vrsta razgovora koji se vodi s javnim osobama. Namijenjen je javnim medijima najčešće novinama radiju i televiziji. Kompoziciju intervjua čine: nadnaslov naslov uvod pitanja i odgovori. Intervju nastaje po sljedećim etapama: priprema razgovor pisanje i uređivanje i autorizacija. Novinar mora biti strpljiv i koncentrirano slušati svog sugovornika da bi mogao postavljati pitanja koja se logično nadovezuju na odgovore. Novinar treba pravodobno i istinito izvješćivati o događajima i osobama o kojima piše. Ostale su novinarske vrste: vijest komentar izvješće i reportaža. Zajednička su obilježja novinarskih vrsta: objektivnost aktualnost zanimljivost logičnost i točnost.
Učenici dobivaju i izborni zadatak.
Pogledajte dokumentarni film Filmske družine ZAG Ne ustajem na lijevu i usporedite ga s intervjuom. Uočite razlike.
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Melita Horvatek Forjan, Metodičar
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> A. Hrvatski jezik i komunikacija
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Digitalno građanstvo
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> A. Hrvatski jezik i komunikacija-> OŠ HJ A.8.3. Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom
Bilješke
Skraćeni naziv
Int.
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
01.06.2023.
Tagovi
intervju, dijelovi intervjua, savjeti za dobar intervju
Datum unosa materijala
31.05.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Primjer dobre prakse: Umjetna inteligencija u nastavi – Intervju s književnicom
Suzana Đurkan
Digitalni obrazovni sadržaj
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti • 2. razred • Hrvatski jezik
DOCX
Intervju - razgovor za posao
Ivana Kevdžija
Predavanje; prezentacija
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole
PPTX
Komentari