Opis materijala
Step 1: students get a worksheet containing a list of Zagreb Upper Town landmarks with short descriptions and a photo. They follow the link to the interactive map and label the landmarks on the map
Step 2: students create their own route which includes at least 10 landmarks
Step 3: students take roles of a tourist gouide and write down their guiding speech containing:
a) greet your group of foreigners and introduce yourself
b) write/say a few facts about Zagreb
c) say where you are what landmark is your starting point a few facts about it and and then following the route you designed beforehand take your tourist to the tour talking about the landmarks on the way
d) practise your speech and when ready record yourself on vocaroo and send your recording to your teacher
Doprinosi
Dijana Oreški Vidović, Autor
Dražen Ružić, Autor
Dijana Oreški Vidović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Dijana Oreški Vidović, Autor
Dražen Ružić, Grafički dizajner
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Strani jezik
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Strani jezik-> Engleski jezik
Bilješke
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Copyright - Sva prava zadržana
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
engleski
Datum izrade materijala
03.01.2023.
Tagovi
scavanger hunt, Dolac Market, Lotrščkak Tower, Manduševac Fountain, The Croatian Parliament, The Statue of August Šenoa, Stone gate, equestrian statue, funicular, Lotrščak tower
Datum unosa materijala
02.01.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
CLIL: Life in the Stone Age – Comparison of the Old and New Stone Age (Život u kameno doba/ Usporedba starijeg i mlađeg kamenog doba)
Maja Lukić Puškarić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • BrAIn • Osnovna škola
PDF
European Day of Languages
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
PDF

Komentari