Opis materijala
Odgojno-obrazovni Ishodi:
INF OŠ C 6.1. Učenik prepoznaje različite programe za obradu i predstavljanje multimedijskih sadržaja te analizira uvjete korištenja pojedinim programom.
INF OŠ B 6.2. učenik razmatra i rješava složeniji problem rastavljajući ga na niz potproblema.
INF OŠ D 3. 1.Učenik se izražava kreativno služeći se primjerenom tehnologijom za stvaranje ideja i razvijanje planova te primjenjuje različite načine poticanja kreativnosti.
INF OŠ D 3. 2. Učenik rješava složenije probleme
služeći se digitalnom tehnologijom.
INF OŠ D 3. 3.Učenik stvara nove uratke i ideje složenije
strukture
Korelacije i interdisciplinarnost:
Osobni i socijalni razvoj
Tehnička kultura
Ishodi: - izraditi inovativnu PowerPoint prezentaciju
- ponoviti znanja korištenja objekata u PowerPointu
- ponoviti znanja prometne kulture
- nadograditi vještine korištenja animacija u PowerPointu
- poticati učenike na logično razmišljanje
Opis
PowerPoint se svakodnevno koristi, ali u nastavi informatike može se koristiti na sasvim drugačiji način. Uz pomoć animacija i jednostavnog crtanja oblika možemo pomoći učenicima u jednom za njih sporednom, ali izuzetno važnom aspektu - prometne kulture. Naime učenici, nažalost, jako slabo poznaju prometnu kulturu. Svakodnevno prelaze mnoga raskrižja kao pješaci, ali jako često prolaze ista svojim biciklima te romobilima po cesti ne znajući osnovna pravila prometne kulture.
Ideja je izraditi na radionici u alatu PowerPoint neke primjere raskršća, vozila i pješaka, te uz animacije napraviti prednosti prolaska vozila, odnosno pješaka. Na jedan jednostavan, koristeći jedan od sveprisutnih alata, učenicima (polaznicima) na lako razumljiv način prezentiramo istinsku školu za život.
Sadržaj:
Prvo se prezentiraju osnovni prometni znakovi uz kratku analizu.
Nakon toga se opisuje oblikovanje slajda koristeći objekte gdje bi se na prvom primjeru nacrtala cesta, pješački prijelaz sa semaforom, pješak te automobil. Nakon toga demonstriraju se animacije te redoslijed animacija. Upravo dio predavanja s animacijama je „najvažniji“ jer tu slažemo tko kada ima prednost prolaska.
Drugi primjer je izrada raskrižja, ali iz ptičje perspektive. Tu bi bili nacrtani prometni znakovi, više vozila te pješaka. Upravo uz pomoć animacija radi se analiza kada i tko ima prednost.
Za treći primjer dajemo ideje i ono je potpuno samostalna izrada vlastitog raskrižja korisnika predavanja.
Doprinosi
Kristian Iskra, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Kristian Iskra, Autor
Edvard Štimac, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Informatika
Bilješke
Informatika kao predmet može spajati i korelirati mnoge predmete u osnovnoj školi. No ideja predavanja je povezati svakodnevne radnje učenika na dolasku/odlasku iz škole kao i slobodnog vremena kada postaju sudionici u prometu. Kroz jednostavan i sveprisutan alat kao što je PowerPoint te inovativno korištenje animacija to postižemo. Osim što prezentiramo prometnu kulturu podižemo primjenu animacija na jedan novi nivo gdje standardno korištenje istih je često učenicima dosadno, a nekima i teško razumljivo. Na ovaj način prikazujemo kroz (za učenike) igru te time ne samo da stječu na zanimljiv način nova znanja u PowerPointu nego i u onoj životnoj školi. Tako da ovo predavanje „hvata“ onaj srž što je zapravo škola za život jest.
Skraćeni naziv
Animacije u Powerpointu
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
06.10.2025.
Tagovi
Škola za život, animacije, Microsoft Powerpoint, prometna kultura
Datum unosa materijala
06.10.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Mein Steckbrief-PRIMJER PRILAGODBE METODA, SADRŽAJ I AKTIVNOSTI ZA UĆENIKE S TEŠKOĆAMA-NJEMAČKI JEZIK, 5.razred
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
Koko u Parizu - metodička preporuka za učenike s teškoćama
Manuela Valenčić
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Hrvatski jezik
PDF
Komentari