Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Domaćinstvo, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Promocija zdravih stilova života trebala bi biti prioritet svima koji rade s djecom i mladim ljudima, a dostupnost i konzumacija zdrave hrane i pravilna prehrana jedno je od ključnih dječjih prava kako bi se postigla viša razina zdravlja. Učitelji mogu imati važnu ulogu u obogaćivanju djetetove prehrane novim okusima, mirisima, prehrambenim iskustvima i navikama. To zahtijeva učiteljevu strpljivost kako bi dijete/učenik prihvatio promjene s veseljem, unatoč eventualnim početnim teškoćama. Aktivnost povezivanja dnevnih obroka s određenim namirnicama usmjerena je na poticanje učenika da imenuju dnevne obroke, povezuju ih sa dijelovima dana, prepoznaju i imenuju namirnice u dnevnim obrocima pomoću konkretnih namirnica ili fotografija/slika. Izdvajanjem, imenovanjem i razvrstavanjem namirnica u pet dnevnih obroka potičemo razvijanje učenikovih pravilnih prehrambenih navika uz usvajanje osnovnih pravila ponašanja za stolom i osnovnih postupaka osobne higijene.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI
PP SK DOM B.2.1. Učenik povezuje obroke u danu s određenim namirnicama.
- razvrstava obroke prema dobu dana i vlastitoj svakodnevnici
- navodi neke namirnice koje se jedu u pojedinim obrocima
PP SK DOM B 2.2. Učenik opisuje osnovna načela pravilne i uravnotežene prehrane te osnovna pravila ponašanja za stolom.
- primjenjuje pravila pristojnog ponašanja tijekom konzumiranja obroka
- primjenjuju osnovna pravila osobne higijene prilikom konzumacije hrane i napitaka
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.
osr A.2.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.
osr B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih.
osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
zdr A.2.2.A Razlikuje pravilnu od nepravilne prehrane i razumije važnost pravilne prehrane za zdravlje.
PLANIRAN BROJ NASTAVNIH SATI: 3 sata
Ishodi aktivnosti
Učenik povezuje svoju dnevnu rutinu s dnevnim obrocima.
Učenik imenuje dnevne obroke i namirnice.
Učenik se pristojno ponaša tijekom konzumiranja obroka.
Učenik primjenjuje osnovna pravila osobne higijene pri konzumaciji hrane.
Učenik prepoznaje vrijednost zdravih prehrambenih navika.
Doprinosi
Viktorija Vranešić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Nikola Ivek, Autor
Viktorija Vranešić, Autor
Snježana Lustig, Recenzent
Tatjana Kovačić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Domaćinstvo-> 2. dobna skupina
Skraćeni naziv
Aktivnost: Moj tanjur zdravlja, 2. dobna skupina
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
23.06.2025.
Tagovi
pravilna prehrana, učenici s teškoćama, domaćinstvo, piramida zdrave prehrane, 2. dobna skupina 11-15, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Domaćinstvo, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM
Datum unosa materijala
15.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
Od priprave do realizacije oglednoga nastavnog sata solfeggia: dva primjera dobre prakse
Nikola Lovrinić
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Umjetničke škole • Glazbene škole • Glazbenik teorijskog smjera
PPTX
Moj životopis, ppt.
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 4. razred • Učiti kako učiti
PPTX
Komentari