Posljedice ekonomije fosilnih goriva i zelena ekonomija

Posljedice ekonomije fosilnih goriva i zelena ekonomija

  • Uređeno prije: 6mj
  • 67
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    5- e model Uključi Učenici gledaju film https://www.youtube.com/watch?v=G4H1N_yXBiA te ga analiziraju i raspravljaju o klimatskim promjenama i njihovim posljedicama Usmjeravajuća pitanja: - Kako je došlo do klimatskih promjena? - Koje su posljedice klimatskih promjena? Učenici su podijeljeni u dvije grupe. 1. grupa istražuje utjecaj fosilnih goriva na zrak, vodu i klimu, https://hr.renovablesverdes.com/utjecaj-fosilnih-goriva-na-okoli%C5%A1/ 2. grupa istražuje vrste i utjecaj obnovljivih izvora energija na okoliš https://krenizdravo.dnevnik.hr/korisno/zastita-okolisa/obnovljivi-izvori-energije-koji-su-prednosti-i-nedostaci-u-kucanstvu Istraži Svaka grupa ukratko iznosi svoja promišljanja o pročitanom. Naglasak je bio na njihovim nedostacima i mogućim rješenjima. Zaključak istraživanja i rasprave bio je da se minimalizira utjecaj fosilnih goriva na okoliš i što prije prijeđe na korištenje obnovljivih izvora energije koji trebaju biti dostupna svima. Objasni Kroz dijalog i raspravu s učenicima nastavnica objašnjava: - ekološku krizu, što dovodi do nje, - potrebu za zelenom ekonomijom utemeljenom na obnovljivim izvorima, - odnos tradicionalne-današnje (utemeljene na maksimizaciji profita) i zelene ekonomije (Hösle, V.- predlaže ekološko-socijalno tržišno gospodarstvo), - jaz između bogatih i siromašnih, - sustav ekoloških poreza, - Ulrich, P.- integrativna gospodarska etika, - načela zelene ekonomije - održivi razvoj - zahtjev etičkog ponašanja prema ljudima i okolini, - odgovornost čovjeka prema sadašnjim i budućim generacijama. Razradi Vođena debata Tema: Možemo li svojim odlukama i izborom ponašanja mijenjati svijet (okoliš)? Afirmacijska grupa: Svojim odlukama i izborima možemo pokrenuti druge i zajedno afirmativno utjecati na svijet (okoliš) Negacijska grupa: Svojim odlukama i izborom ponašanja minimalno možemo utjecati na svijet (okoliš). Vrednuj Trominutna stanka • Promijenio/Promijenila sam stav o fosilnim gorivima_______________________________. • Postao/Postala sam svjesniji/svjesnija ______________________________________. • Iznenadilo me ______________________________________. • Osjećam ______________________________________. • Povezujem posljedice fosilnih goriva s ______________________________________. • Suosjećam s ______________________________________. Učenici vrednuju argumente debate.

    Doprinosi

    Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Etika-> A. Moralno i etičko promišljanje-> SŠ ETK A.4.3. Prosuđuje probleme čovječanstva

    Bilješke

    /

    Skraćeni naziv

    Zelena ekonomija

    Vrsta materijala

    Nastavnička priprema

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    13.06.2025.

    Tagovi

    etika

    Datum unosa materijala

    13.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara