Opis materijala
5- e model
Uključi
Učenici gledaju film https://www.youtube.com/watch?v=G4H1N_yXBiA
te ga analiziraju i raspravljaju o klimatskim promjenama i njihovim posljedicama
Usmjeravajuća pitanja:
- Kako je došlo do klimatskih promjena?
- Koje su posljedice klimatskih promjena?
Učenici su podijeljeni u dvije grupe.
1. grupa istražuje utjecaj fosilnih goriva na zrak, vodu i klimu,
https://hr.renovablesverdes.com/utjecaj-fosilnih-goriva-na-okoli%C5%A1/
2. grupa istražuje vrste i utjecaj obnovljivih izvora energija na okoliš
https://krenizdravo.dnevnik.hr/korisno/zastita-okolisa/obnovljivi-izvori-energije-koji-su-prednosti-i-nedostaci-u-kucanstvu
Istraži
Svaka grupa ukratko iznosi svoja promišljanja o pročitanom. Naglasak je bio na njihovim nedostacima i mogućim rješenjima.
Zaključak istraživanja i rasprave bio je da se minimalizira utjecaj fosilnih goriva na okoliš i što prije prijeđe na korištenje obnovljivih izvora energije koji trebaju biti dostupna svima.
Objasni
Kroz dijalog i raspravu s učenicima nastavnica objašnjava:
- ekološku krizu, što dovodi do nje,
- potrebu za zelenom ekonomijom utemeljenom na obnovljivim izvorima,
- odnos tradicionalne-današnje (utemeljene na maksimizaciji profita) i zelene ekonomije (Hösle, V.- predlaže ekološko-socijalno tržišno gospodarstvo),
- jaz između bogatih i siromašnih,
- sustav ekoloških poreza,
- Ulrich, P.- integrativna gospodarska etika,
- načela zelene ekonomije
- održivi razvoj - zahtjev etičkog ponašanja prema ljudima i okolini,
- odgovornost čovjeka prema sadašnjim i budućim generacijama.
Razradi
Vođena debata
Tema: Možemo li svojim odlukama i izborom ponašanja mijenjati svijet (okoliš)?
Afirmacijska grupa: Svojim odlukama i izborima možemo pokrenuti druge i zajedno afirmativno utjecati na svijet (okoliš)
Negacijska grupa: Svojim odlukama i izborom ponašanja minimalno možemo utjecati na svijet (okoliš).
Vrednuj
Trominutna stanka
• Promijenio/Promijenila sam stav o fosilnim gorivima_______________________________.
• Postao/Postala sam svjesniji/svjesnija ______________________________________.
• Iznenadilo me ______________________________________.
• Osjećam ______________________________________.
• Povezujem posljedice fosilnih goriva s ______________________________________.
• Suosjećam s ______________________________________.
Učenici vrednuju argumente debate.
Doprinosi
Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Perislava Bešić Smlatić, Autor
Perislava Bešić Smlatić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Etika-> A. Moralno i etičko promišljanje-> SŠ ETK A.4.3. Prosuđuje probleme čovječanstva
Bilješke
/
Skraćeni naziv
Zelena ekonomija
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje (CC BY)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
13.06.2025.
Tagovi
etika
Datum unosa materijala
13.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
1.2.MS Access - Izrada upisnog obrasca i unos zapisa
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti • 1. razred • Informatika
MKV
Umaci
nastavna skripta
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole
PDF
Komentari