Opis materijala
Scenarij poučavanja
Naslov: Misli, izračunaj, prikaži i protumači
Naziv kvalifikacije/Razred: Referent za poslovnu ekonomiju / 4.razred
Modul, SIU: Statistika u poslovanju, Faze statističkog istraživanja u poslovanju
Nastavna tema: Uređivanje podataka, Postotci I relativne frekvencije
Razina složenosti primjene IKT-a: srednja razina složenosti
Ključni pojmovi: postotak, relativna frekvencija, postotni koeficijent
Korelacije, interdisciplinarnost i međupredmetne teme:
1.Matematika,1.razred, Postotci
2.Poduzetnički pothvat,1. razred, Poduzetnička ideja
3. Marketing, 3.razred, Segmentacija tržišta
Ishod učenja: Objasniti postotke i relativne frekvencije te njihov način izračuna i grafičkog prikazivanja.
● Razrada ishoda
o Prepoznati važnost postotaka u svakodnevnom životu kroz konkretne primjere (razumijevanje).
o Izračunati postotne promjene i relativne brojeve u različitim situacijama (primjena).
o Analizirati podatke i donositi zaključke na temelju izračunatih postotaka (analiza).
o Kreirati vlastite ciljeve izražene kroz postotke i osmisliti strategije za njihovo postizanje (sinteza).
o Reflektirati o važnosti postotaka u donošenju odluka i motivaciji za osobni napredak (evaluacija).
Povezivanje ishoda s aktivnostima:
Ishod 1: Prepoznati važnost postotaka u svakodnevnom životu kroz konkretne primjere
Aktivnost B, C,D,E – Analiza postotaka u svakodnevnim situacijama
Ishod 2: Izračunati postotne promjene i relativne brojeve u različitim situacijama
Aktivnost A, B, C,D,E – Računski zadaci na temelju scenarija
Ishod 3: Analizirati podatke i donositi zaključke na temelju izračunatih postotaka
Aktivnost A, B, C, D – Grupna rasprava i donošenje zaključaka
Ishod 4: Kreirati vlastite ciljeve izražene kroz postotke i osmisliti strategije za njihovo postizanje
Aktivnost A, B,C,D, – Primjena postotaka na vlastite ciljeve
Ishod 5: Reflektirati o važnosti postotaka u donošenju odluka i motivaciji za osobni napredak
Aktivnost A,B,C,D – Prezentacija i refleksija
Ovim povezivanjem osigurava se da aktivnosti iz scenarija podržavaju postizanje ishoda učenja.
Očekivanja MPT
Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
o IKT A.5.1. Analitički odlučuje o odabiru odgovarajuće digitalne tehnologije
o IKT B.5.1. Učenik samostalno komunicira u digitalnome okružju.
Učiti kako učiti
o UKU A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.
o UKU D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
o UKU A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.
o UKU D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
Osobni i socijalni razvoj
o OSR A.5.1. Razvija sliku o sebi.
o OSR B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora
o OSR B.5.2. Suradnički uči i radi u timu.
o OSR C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno
Zdravlje
o ZDR B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice.
Vrednovanja: U scenariju prisutne su sve tri vrste vrednovanja:
• Vrednovanje za učenje (formativno vrednovanje) – Učenici tijekom aktivnosti dobivaju povratne informacije koje im pomažu unaprijediti razumijevanje postotaka i njihovu primjenu u stvarnim situacijama.
• Vrednovanje kao učenje – Učenici samostalno analiziraju svoj napredak, reflektiraju o postocima u svakodnevnom životu i postavljaju vlastite ciljeve koristeći postotke.
• Vrednovanje naučenoga (sumativno vrednovanje) – Na kraju aktivnosti učenici prezentiraju svoja rješenja, zaključke i refleksije, čime pokazuju stečeno znanje i vještine.
Opis aktivnosti
Aktivnosti uključuju izračun postotaka, analizu podataka, grupne rasprave, postavljanje osobnih ciljeva izraženih kroz postotke te prezentaciju rezultata i refleksiju.
Doprinosi
Nada Ratković, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Nada Ratković, Autor
Administrator , Osobe s posebnim ovlastima
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Ekonomist
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Komercijalist
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Turizam i ugostiteljstvo-> Turizam-> Hotelijersko-turistički tehničar
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Turizam i ugostiteljstvo-> Turizam-> Turističko-hotelijerski komercijalist
Skraćeni naziv
Scenarij poučavanja
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Copyright - Sva prava zadržana
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
10.03.2025.
Tagovi
statistika, postotci, relativni brojevi, postotni koeficijent, relativna frekvencija
Datum unosa materijala
10.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
Adventski kalendar za dizajnere i kreativce
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije
Uređeno prije: 7d
1
Uvod u poduzetništvo - Prikupljanje i analiza poduzetničke ideje
Administrator
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Ekonomija, trgovina i poslovna administracija • Ekonomija
DOCX
Komentari