Opis materijala
U početnom dijelu predavanja dat je kratak osvrt i analiza rezultata koje su učenici postigli na provedenim Nacionalnim ispitima za Biologiju.
Jedan od temeljnih mehanizama za uspostavu cjelovitog sustava za praćenje i unapređenje kvalitete obrazovanja jesu nacionalni ispiti čiji se rezultati upotrebljavaju za samovrednovanje škole. To su standardizirani vanjski ispiti kojima je cilj utvrditi postignuća učenika u temeljnim znanjima i kompetencijama u ključnim dijelovima obrazovnih ciklusa. Učenici koji su pristupili nacionalnim ispitima dobili su povratnu informaciju o svojemu postignuću za svaki nastavni predmet iskazanu brojem bodova i pripadajućim opisom razine postignuća koju su ostvarili. Škole uključene u provedbu nacionalnih ispita dobile su skupnu povratnu informaciju o postignućima svojih učenika iz svih nastavnih predmeta.
Za ovu radionicu naužno nam je prisjetiti se triju kognitivnih razine učenja prema Bloomu. Najniža razina odnosi se na reproduktivno znanje temeljeno na memoriranju podataka. Razina konceptualnog razumijevanja uključuje razumijevanje pojava i procesa i osnova je trajnog znanja (koncepti). Rješavanje problema objedinjava više kognitivne razine: analizu, vrednovanje i stvaranje.
Oblikovanje zadataka osjetljiv je posao jer o kvaliteti oblikovanih zadataka ovisi objektivnost utvrđivanja opsega i kvalitete usvojenog znanja. Navest ćemo osnovne smjernice za oblikovanje i vrednovanje zadatak za pismenu provjeru znanja. Nakon analize primjera dobrih i loših zadataka, u prvom dijelu radionice sudionici će odrediti ishod, razinu i težinu napisanih zadataka te komentirati njihovu kvalitetu. U drugom dijelu radionice odabrat će jedan ishod na razini aktivnosti i kao skupina napisati jedan dobar zadatak, I., ll. ili lll. razine.
Doprinosi
Tamara Banović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Tamara Banović, Autor
Sandra Lacić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Biologija
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Stručno usavršavanje nastavnika
Skraćeni naziv
Izrada i vrednovanje zadataka za pisanu provjeru u osnovnoj školi
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
09.06.2025.
Datum unosa materijala
09.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Primjer prilagodbe za darovite učenike eTwinning projekt - Virtualni sajam Vježbeničkih tvrtki
Željko Milnović
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Ekonomija, trgovina i poslovna administracija • Ekonomija
Uređeno danas
1
Inovativne metode u procesu poučavanja - DIJELJENJE PRIMJERA DOBRE PRAKSE – TIPOVI POLITIČKIH POREDAKA
Željko Milnović
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Ekonomija, trgovina i poslovna administracija • Ekonomija
Uređeno danas
1
Komentari