Izrada i vrednovanje zadataka za pisanu provjeru u osnovnoj školi

Izrada i vrednovanje zadataka za pisanu provjeru u osnovnoj školi

  • Uređeno prije: 6mj
  • 101
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    U početnom dijelu predavanja dat ćemo kratak osvrt i analizu rezultata koje su učenici postigli na provedenim Nacionalnim ispitima za Biologiju. Jedan od temeljnih mehanizama za uspostavu cjelovitog sustava za praćenje i unapređenje kvalitete obrazovanja jesu nacionalni ispiti čiji se rezultati upotrebljavaju za samovrednovanje škole. To su standardizirani vanjski ispiti kojima je cilj utvrditi postignuća učenika u temeljnim znanjima i kompetencijama u ključnim dijelovima obrazovnih ciklusa. Učenici koji su pristupili nacionalnim ispitima dobili su povratnu informaciju o svojemu postignuću za svaki nastavni predmet iskazanu brojem bodova i pripadajućim opisom razine postignuća koju su ostvarili. Škole uključene u provedbu nacionalnih ispita dobile su skupnu povratnu informaciju o postignućima svojih učenika iz svih nastavnih predmeta. Za ovu radionicu naužno nam je prisjetiti se triju kognitivnih razine učenja prema Bloomu. Najniža razina odnosi se na reproduktivno znanje temeljeno na memoriranju podataka. Razina konceptualnog razumijevanja uključuje razumijevanje pojava i procesa i osnova je trajnog znanja (koncepti). Rješavanje problema objedinjava više kognitivne razine: analizu, vrednovanje i stvaranje. Oblikovanje zadataka osjetljiv je posao jer o kvaliteti oblikovanih zadataka ovisi objektivnost utvrđivanja opsega i kvalitete usvojenog znanja. Navest ćemo osnovne smjernice za oblikovanje i vrednovanje zadatak za pismenu provjeru znanja. Nakon analize primjera dobrih i loših zadataka, u prvom dijelu radionice sudionici će odrediti ishod, razinu i težinu napisanih zadataka te komentirati njihovu kvalitetu. U drugom dijelu radionice odabrat će jedan ishod na razini aktivnosti i kao skupina napisati jedan dobar zadatak, I., ll. ili lll. razine.

    Doprinosi

    Sandra Lacić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred-> Priroda
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Priroda

    Skraćeni naziv

    Kako napisati dobru pisanu provjeru znanja iz Biologije

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    10.06.2025.

    Datum unosa materijala

    10.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara