Opis materijala
PISANA PRPRAVA ZA NASTAVNI SAT IZ HRVATSKOGA JEZIKA
NASTAVNA TEMA: Hrvatska moderna
NASTAVNA JEDINICA: Antun Gustav Matoš, Utjeha kose i Srodnost
( intimna / ljubavna poezija )
TIP NASTAVNOG SATA: sat interpretacije pjesama
BROJ SATI OBRADE: jedan nastavni sat
NASTAVNI OBLICI: frontalni, individualni, rad u paru, skupinski rad
NASTAVNE METODE I METODIČKI POSTUPCI: čitanje, pisanje, razgovor, rad na tekstu
KORELACIJA S DRUGIM NASTAVNIM PREDMETIMA: Likovna i Glazbena umjetnost
LITERATURA ZA NASTAVNIKA: Čitanka za 3. razred gimnazije Književni vremeplov, Ključ za književno
djelo: A. G. Matoš
LITERATURA ZA UČENIKE: Čitanka za 3. razred gimnazije Književni vremeplov
OPERACIONALIZIRANI CILJEVI:
- čitanjem lirske pjesme ukazati učenicima na važnost Matoševe poezije u hrvatskoj književnosti
- prepoznati stilska obilježja djela
- prokomentirati odnos života i djela A. G. Matoša
- preko predložaka pjesama i zadataka za interpretaciju protumačiti simboliku u Matoševoj poeziji
ISHODI UČENJA:
DIMENZIJE KOGNITIVNIH PROCESA
- učenici će moći prepoznati pjesničke figure
- učenici će moći navesti primjer pjesničkih figura
- učenici će moći usporediti Matoševu poeziju s poezijom europskih simbolista
AFEKTIVNA DOMENA
- učenici će moći prepoznati emocionalni sadržaj pjesama i pjesnikova duševna stanja
- učenici će moći izdvojiti pjesnikove osjećaje iskazane u pjesmama
- učenici će moći usporediti vrijednosti Matoševe ljubavne / intimne poezije
PSIHOMOTORIČKA DOMENA
- učenici će moći prepoznati pjesničke slike u pjesmama
- učenici će moći izdvojiti primjere stilskih izražajnih sredstava
- učenici će moći uočiti važnost stilskih izražajnih sredstava
FAZE NASTAVNOG SATA I NJIHOVO TRAJANJE
UVOD ( 1 minuta )
Ponoviti spoznaje o početku razdoblja moderne u hrvatskoj književnosti i vodećoj ličnosti toga razdoblja.
1. Možete li mi reći kada započinje moderna u hrvatskoj književnosti?
2. Znate li zašto je to godina početka moderne?
MOTIVACIJA ( 3 minute)
Pokušajmo sada igrom asocijacije doći do teme današnjeg nastavnog sata.
( Prikazujem igru asocijacija i učenici otkrivanje polja pokušavaju doći do konačnog rješenja.)
NAJAVA TEME ( 1 minuta )
Možete, dakle, zaključiti da ćemo danas govoriti o ljubavnoj/ intimnoj poeziji A. G. Matoša.
Otvorite svoje čitanke na stranicama 289 i 290 gdje se nalaze dvije Matoševe pjesme: Utjeha kose i Srodnost.
ČITANJE I NTERPRETACIJA PJESAMA PREMA ZADATCIMA NA NASTAVNOM LISTIĆU ( 5 minuta )
RAD U PARU ( 5 minuta )
Učenici će samostalno pročitati zadanu pjesmu, a zatim u pisanom obliku odgovoriti na zadatke s nastavnog listića.
Nakon izvršenog zadatka, okrenut će se prema učenicima iza sebe i nastaviti interpretaciju u skupinskom radu.
SKUPINSKI RAD ( 10 minuta )
Učenici će u skupinskom radu objediniti svoja zapažanja vezana uz zadanu pjesmu i izvijestiti ostatk razreda o zajedničkim spoznajama.
EVALUACIJA REZULTATA SKUPINSKOG RADA
INTERPRETATIVNO ČITANJE PJESME UTJEHA KOSE (1 minuta )
I. Učeničko izlaganje rezultata 1. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
II. Učeničko izlaganje rezultata 2. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
III. Učeničko izlaganje rezultata 3. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
IV. Učeničko izlaganje rezultata 4. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
INTERPRETATIVNO ČITANJE PJESME SRODNOST ( 1 minuta )
I. Učeničko izlaganje rezultata 1. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
II. Učeničko izlaganje rezultata 2. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
III. Učeničko izlaganje rezultata 3. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
IV. Učeničko izlaganje rezultata 4. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute )
SINTEZA ( 2 minute )
1. Možete li odgovoriti jesu li pjesme Utjeha kose i Srodnost simbolističke pjesme?
2. Po čemu su simbolističke pjesme?
AKTUALIZACIJA ( 3 minute )
LJUBAV KAO INSPIRACIJA
Možete li se prisjetiti književnih djela ili autora kojima je također ljubav bila neiscrpna inspiracija?
STVARALAČKA RADIONICA
Za domaću zadaću usporediti pjesmu Srodnost A. G. Matoša i Suglasja C. Baudelairea.
Doprinosi
Sanja Srnak, Vlasnik (izdavač, osoba ili ustanova koja ima pravo iskorištavanja)
Guest , Autor
Skraćeni naziv
Izbor iz poezije A.G. Matoša
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
21.04.2022.
Datum unosa materijala
25.11.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Vlakna u kori kose
Zadaci za vježbu
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Osobne, usluge zaštite i druge usluge • Osobne usluge
Uređeno prije: 5mj
1
A.G. Matoš "Oko Lobora" (putopis)
autorizirano predavanje
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Hrvatski jezik
Komentari