Antun Gustav Matoš, Utjeha kose, Srodnost

Antun Gustav Matoš, Utjeha kose, Srodnost

  • Uređeno prije: 24mj
  • 371
  • Nema stručne ocjene
  • DOCX

    Opis materijala

    PISANA PRPRAVA ZA NASTAVNI SAT IZ HRVATSKOGA JEZIKA NASTAVNA TEMA: Hrvatska moderna NASTAVNA JEDINICA: Antun Gustav Matoš, Utjeha kose i Srodnost ( intimna / ljubavna poezija ) TIP NASTAVNOG SATA: sat interpretacije pjesama BROJ SATI OBRADE: jedan nastavni sat NASTAVNI OBLICI: frontalni, individualni, rad u paru, skupinski rad NASTAVNE METODE I METODIČKI POSTUPCI: čitanje, pisanje, razgovor, rad na tekstu KORELACIJA S DRUGIM NASTAVNIM PREDMETIMA: Likovna i Glazbena umjetnost LITERATURA ZA NASTAVNIKA: Čitanka za 3. razred gimnazije Književni vremeplov, Ključ za književno djelo: A. G. Matoš LITERATURA ZA UČENIKE: Čitanka za 3. razred gimnazije Književni vremeplov OPERACIONALIZIRANI CILJEVI: - čitanjem lirske pjesme ukazati učenicima na važnost Matoševe poezije u hrvatskoj književnosti - prepoznati stilska obilježja djela - prokomentirati odnos života i djela A. G. Matoša - preko predložaka pjesama i zadataka za interpretaciju protumačiti simboliku u Matoševoj poeziji ISHODI UČENJA: DIMENZIJE KOGNITIVNIH PROCESA - učenici će moći prepoznati pjesničke figure - učenici će moći navesti primjer pjesničkih figura - učenici će moći usporediti Matoševu poeziju s poezijom europskih simbolista AFEKTIVNA DOMENA - učenici će moći prepoznati emocionalni sadržaj pjesama i pjesnikova duševna stanja - učenici će moći izdvojiti pjesnikove osjećaje iskazane u pjesmama - učenici će moći usporediti vrijednosti Matoševe ljubavne / intimne poezije PSIHOMOTORIČKA DOMENA - učenici će moći prepoznati pjesničke slike u pjesmama - učenici će moći izdvojiti primjere stilskih izražajnih sredstava - učenici će moći uočiti važnost stilskih izražajnih sredstava FAZE NASTAVNOG SATA I NJIHOVO TRAJANJE UVOD ( 1 minuta ) Ponoviti spoznaje o početku razdoblja moderne u hrvatskoj književnosti i vodećoj ličnosti toga razdoblja. 1. Možete li mi reći kada započinje moderna u hrvatskoj književnosti? 2. Znate li zašto je to godina početka moderne? MOTIVACIJA ( 3 minute) Pokušajmo sada igrom asocijacije doći do teme današnjeg nastavnog sata. ( Prikazujem igru asocijacija i učenici otkrivanje polja pokušavaju doći do konačnog rješenja.) NAJAVA TEME ( 1 minuta ) Možete, dakle, zaključiti da ćemo danas govoriti o ljubavnoj/ intimnoj poeziji A. G. Matoša. Otvorite svoje čitanke na stranicama 289 i 290 gdje se nalaze dvije Matoševe pjesme: Utjeha kose i Srodnost. ČITANJE I NTERPRETACIJA PJESAMA PREMA ZADATCIMA NA NASTAVNOM LISTIĆU ( 5 minuta ) RAD U PARU ( 5 minuta ) Učenici će samostalno pročitati zadanu pjesmu, a zatim u pisanom obliku odgovoriti na zadatke s nastavnog listića. Nakon izvršenog zadatka, okrenut će se prema učenicima iza sebe i nastaviti interpretaciju u skupinskom radu. SKUPINSKI RAD ( 10 minuta ) Učenici će u skupinskom radu objediniti svoja zapažanja vezana uz zadanu pjesmu i izvijestiti ostatk razreda o zajedničkim spoznajama. EVALUACIJA REZULTATA SKUPINSKOG RADA INTERPRETATIVNO ČITANJE PJESME UTJEHA KOSE (1 minuta ) I. Učeničko izlaganje rezultata 1. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) II. Učeničko izlaganje rezultata 2. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) III. Učeničko izlaganje rezultata 3. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) IV. Učeničko izlaganje rezultata 4. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) INTERPRETATIVNO ČITANJE PJESME SRODNOST ( 1 minuta ) I. Učeničko izlaganje rezultata 1. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) II. Učeničko izlaganje rezultata 2. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) III. Učeničko izlaganje rezultata 3. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) IV. Učeničko izlaganje rezultata 4. skupine i zapisivanje u bilježnicu sinteze izložene u nastavničkoj prezentaciji ( 2 minute ) SINTEZA ( 2 minute ) 1. Možete li odgovoriti jesu li pjesme Utjeha kose i Srodnost simbolističke pjesme? 2. Po čemu su simbolističke pjesme? AKTUALIZACIJA ( 3 minute ) LJUBAV KAO INSPIRACIJA Možete li se prisjetiti književnih djela ili autora kojima je također ljubav bila neiscrpna inspiracija? STVARALAČKA RADIONICA Za domaću zadaću usporediti pjesmu Srodnost A. G. Matoša i Suglasja C. Baudelairea.

    Doprinosi

    Sanja Srnak, Vlasnik (izdavač, osoba ili ustanova koja ima pravo iskorištavanja)
    Guest , Autor
    0

    Skraćeni naziv

    Izbor iz poezije A.G. Matoša

    Vrsta materijala

    Nastavnička priprema

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    21.04.2022.

    Datum unosa materijala

    25.11.2023.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara