Opis materijala
1. Uvod: gledanje filma Consequences of Poor Financial Management
https://www.youtube.com/watch?v=Awz3dbi1uNI
Učenici su u grupi (grupa je imala četiri učenika) analizirali film. Orijentacijska pitanja za analizu:
Zašto je film bez zvuka?
Što znači dug?
Kako se dolazi do duga?
Koje su posljedice lošeg upravljanja osobnim financijama?
Potom je svaka grupa predstavila razredu svoje rezultate te su došli do zajedničkog zaključka da je potrebno kvalitetno upravljati osobnim financijama.
2. Rad u grupi
Zadatak: Izradi osobni proračun (prihode i rashode) na temelju prošlogodišnje ljetne zarade.
Prvo su su učenici samostalno izrađivali svoj osobni proračun. Trebali su preispitati vlastite troškove (primanja troškove razliku između primanja i troškova). Zatim su unutar grupe uspoređivali rezultate što im je zajedničko i u čemu se razlikuju. Slijedila je grupna rasprava. Svoje rezultate predstavili su ostalim učenicima u razredu.
3. Rasprava- nakon predstavljanja rezultata učenici su uspoređivali rezultate te su uočili da je potrebno razlikovati potrebu od želja jer su potrebe nužne za postojanje i vlastitu dobrobit a želje se vezuju za prohtjeve vezane za proizvodima ili uslugama. Također su se složili da su njihovi rashodi rezultat zadovoljenja njihovih želja (glavna stavka je kupovina skupog mobitela). Došli su do zaključka da trebaju razvijati svijest o onome što je potreba kako bi mogli kvalitetno upravljati svojim financijama.
4. Gledanje filma: Upravljanje novcem pomoću pravila 50-30-20 https://www.youtube.com/watch?v=sgCc1DhdsUc
Učenici su u grupi analizirali film. Orijentacijska pitanja za analizu:
Što je i zašto je važno proračunsko pravilo 50/30/20?
Kako koristiti proračunsko pravilo?
Kako ga kontrolirati?
5. Rad u grupi. Učenici su trebali zamisliti situaciju da imaju mjesečnu plaću od 1000 eura. Na temelju proračunskog pravila trebali su izraditi osobni proračun što znači 50 % odnosilo se na potrebe 30% na želje a 20% na štednju. Pri izradi su naišli na problem. Rashodi su bili veći od prihoda. Kako riješiti problem raspravili su u grupi. Plan osobnog proračuna predstavili su ostalim učenicima u razredu.
6.Raspravom se došlo do zanimljivih teza o kojima treba voditi računa kada upravljamo novcem.
a) osobni proračun uskladiti s mogućnostima
b) nužno je odrediti prioritete
c) reducirati želje kako bi mogli štedjeti
d) paziti na uporabu kreditnih kartica (odgovorno se zaduživati)
e)potrebno je imati još jedan izvor prihoda kako se ne bi odrekli "fonda za crne dane".
f) potrebno je imati i kontrolirati financijski plan
g) potrebno je voditi računa o rizicima na koja ne možemo utjecati npr. inflacija
7.Vrednovanje naučenoga https://wordwall.net/resource/57188351
Doprinosi
Perislava Bešić-Smlatić, Autor
Nives Miše Buličić, Autor
Perislava Bešić-Smlatić, Autor
Nives Miše Buličić, Autor
Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Perislava Bešić Smlatić, Autor
Nives Miše-Buličić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Poduzetništvo-> C. Ekonomska i financijska pismenost-> pod C.5.2. pod C.5.3. Objašnjava osnovne namjene i koristi se financijskim uslugama
Skraćeni naziv
Osobni proračun
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
30.05.2023.
Datum unosa materijala
20.03.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.8
Preporučeni materijali
Upravljanje prodajom - Funkcije unapređenja prodaje [1 školski sat]
Maria Pokrajac
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Ekonomija, trgovina i poslovna administracija • Ekonomija
Razumijevanje i upravljanje okidačima u razredu
autorizirano predavanje
Obrazovni sadržaji • Cjeloživotno učenje • Digitalno građanstvo
PDF

Komentari