ISTRAŽIVAČKA RADIONICA U PODSUSEDSKOM DOLJU

ISTRAŽIVAČKA RADIONICA U PODSUSEDSKOM DOLJU

  • Uređeno prije: 30mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene
Online pregled

    Opis materijala

    U subotu 8. listopada 2022. godine naši su učenici prisustvovali istraživačkim radionicama u sklopu  izvannastavnih aktivnosti e Twinning projekata Aktivnim učenjem do razvoja prirodoznanstvenih kompetencija i Raznolikost i očuvanje našega planeta te Mladih čuvara prirode u sklopu Hrvatskog prirodoslovnog društva. Iz naše škole radionice su održale Đurđica Patafta i Maja Horvatin. Na radionicama ostvarena je odlična suradnja s tri zagrebačke škole  (OŠ Ivana Gorana Kovačića OŠ Augusta Šenoe i XI. Gimnazije)  pod vodstvom profesorica Katarine Barković Martine Čiček Mikšić Anamarije Jagić i Martine Ceglec. OPIS RADIONICE: Učenici su sudjelovali u kemijsko-biološkoj analizi potoka Dolje. 1. Na temelju fizikalno-kemijske analize koristeći pribor i kemikalije iz istraživačkog kufera utvrdili smo da je u potoku Dolje izmjerena temperatura od 14 °C nisu pronađeni tragovi fosfata nitrita i nitrata. Tvrdoća vode iznosila je 15 a pH vode bio je 7. 2. Slijedila je biološka analiza vode. U potoku su pronađeni tulari različite ličinke i potočni rak a čistoća potoka prema BBI indeksu bila je 9 (prirodno čiste vode - I. klasa). Više o značajkama potočnog raka učenici su saznali od prof. dr. sc. Ivane Maguire s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta a uz vodstvo prof.dr.sc. Roberta Župana sa Geodetskog fakulteta učenici su se upoznali i s topografskim kartiranjem područja. Biljne vrste učenici su prepoznavali pomoću dihotomskog ključa a člankonošce i gljive pomoću slikovnih ključeva za determinaciju. Dio radne atmosfere možete vidjeti na poveznici: https://youtu.be/IN1h7kDciiM OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište. povezuje zadovoljavanje potreba ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu objašnjava razlike životnih uvjeta različitih staništa na osnovu rezultata provedenih istraživanja OŠ PRI B.6.3. Učenik objašnjava značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode objašnjava da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički istražuje utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića istražuje cikličke pojave vezane uz kretanje nebeskih tijela istražuje utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem priborom uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite na temelju opažanja prirode postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja uz razlikovanje pitanja koja se mogu dokazati istraživanjem bilježi i prikazuje rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvodi zaključke uočava uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđa pojave i događaje raspravlja o svojim rezultatima i uspoređuje ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima prepoznaje relevantne podatke iz ponuđenih izvora te izvješćuje usmeno i pisano rabeći ispravne nazive AKTIVNOSTI U SKLOPU RADIONICE: Istraživati staništa ugroženih vrsta životinja i biljaka kroz terenska istraživanja  Istraživati utjecaj čovjeka na prirodu (istraživanjem životnih uvjeta biološkom i kemijskom analizom vode i tla). Istraživati autohtone i alohtone vrste Razvijati kompetencije iz drugih područja osim prirodoslovlja i povezivati stručno teorijsko i praktično znanje i vještine stečenih iz niza područja Razvijati društveno-odgovorno ponašanje u okviru zaštite okoliša i održivog razvoja. Provoditi evaluaciju uz izložbu učeničkih radova te objavu edukativno-promotivnih filmova online kataloga i izvještaja provedenih aktivnosti na Internetu i ostalim medijima. OČEKIVANI REZULTATI RADIONICE: razvoj cjeloživotnih kompetencija omogućit će učenicima lakše iznošenje stavova u okviru održivog razvoja i na ostalim područjima stjecanje znanja i vještina te razvoj svijesti o potrebi zaštite okoliša razvoj prezentacijskih i komunikacijskih vještina razvoj sposobnosti na području filmske i scenske umjetnosti Suradnja sa lokalnom samoupravom i roditeljima Suradnja s vanjskim suradnicima (Hrvatsko prirodoslovno društvo ostale institucije) NAMJENA RADIONICA: Ciljnu skupinu čine učenici osnovnih i srednjih škola u dobi od 10 do 19 godina.      EVALUACIJA RADIONICE konstantno praćenje rezultata aktivnosti pisanje izvještaja održanih radionica za web stranice škola izlaganje i izložbe u Gradskoj knjižnici Grada Zagreba i ostalim mjestima analiza terenskih listića i anketa objave na Facebook stranici MČP u časopisu Priroda i ostalim medijima nakon svake radionice edukativni filmovi

    Doprinosi

    Đurđica Patafta, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo

    Bilješke

    Skraćeni naziv

    TERENSKO ISTRAŽIVANJE

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    13.05.2023.

    Tagovi

    FOSFATI, NITRATI, NITRITI, BBI

    Datum unosa materijala

    02.06.2023.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara