Opis materijala
U subotu 8. listopada 2022. godine naši su učenici prisustvovali istraživačkim radionicama u sklopu izvannastavnih aktivnosti e Twinning projekata Aktivnim učenjem do razvoja prirodoznanstvenih kompetencija i Raznolikost i očuvanje našega planeta te Mladih čuvara prirode u sklopu Hrvatskog prirodoslovnog društva. Iz naše škole radionice su održale Đurđica Patafta i Maja Horvatin. Na radionicama ostvarena je odlična suradnja s tri zagrebačke škole (OŠ Ivana Gorana Kovačića OŠ Augusta Šenoe i XI. Gimnazije) pod vodstvom profesorica Katarine Barković Martine Čiček Mikšić Anamarije Jagić i Martine Ceglec.
OPIS RADIONICE:
Učenici su sudjelovali u kemijsko-biološkoj analizi potoka Dolje.
1. Na temelju fizikalno-kemijske analize koristeći pribor i kemikalije iz istraživačkog kufera utvrdili smo da je u potoku Dolje izmjerena temperatura od 14 °C nisu pronađeni tragovi fosfata nitrita i nitrata. Tvrdoća vode iznosila je 15 a pH vode bio je 7.
2. Slijedila je biološka analiza vode. U potoku su pronađeni tulari različite ličinke i potočni rak a čistoća potoka prema BBI indeksu bila je 9 (prirodno čiste vode - I. klasa). Više o značajkama potočnog raka učenici su saznali od prof. dr. sc. Ivane Maguire s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta a uz vodstvo prof.dr.sc. Roberta Župana sa Geodetskog fakulteta učenici su se upoznali i s topografskim kartiranjem područja. Biljne vrste učenici su prepoznavali pomoću dihotomskog ključa a člankonošce i gljive pomoću slikovnih ključeva za determinaciju.
Dio radne atmosfere možete vidjeti na poveznici: https://youtu.be/IN1h7kDciiM
OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište.
povezuje zadovoljavanje potreba ponašanje i preživljavanje živih bića s uvjetima u okolišu
objašnjava razlike životnih uvjeta različitih staništa na osnovu rezultata provedenih istraživanja
OŠ PRI B.6.3. Učenik objašnjava značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
objašnjava da u prirodi postoje pojave koje se ponavljaju ciklički
istražuje utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića
istražuje cikličke pojave vezane uz kretanje nebeskih tijela
istražuje utjecaj ciklusa u prirodi na ponašanje živih bića
OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
odgovorno se i prema uputama koristi različitim laboratorijskim posuđem priborom uređajima i kemikalijama uz primjenu mjera opreza i zaštite
na temelju opažanja prirode postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja uz razlikovanje pitanja koja se mogu dokazati istraživanjem
bilježi i prikazuje rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvodi zaključke
uočava uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđa pojave i događaje
raspravlja o svojim rezultatima i uspoređuje ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
prepoznaje relevantne podatke iz ponuđenih izvora te izvješćuje usmeno i pisano rabeći ispravne nazive
AKTIVNOSTI U SKLOPU RADIONICE:
Istraživati staništa ugroženih vrsta životinja i biljaka kroz terenska istraživanja
Istraživati utjecaj čovjeka na prirodu (istraživanjem životnih uvjeta biološkom i kemijskom analizom vode i tla).
Istraživati autohtone i alohtone vrste
Razvijati kompetencije iz drugih područja osim prirodoslovlja i povezivati stručno teorijsko i praktično znanje i vještine stečenih iz niza područja
Razvijati društveno-odgovorno ponašanje u okviru zaštite okoliša i održivog razvoja.
Provoditi evaluaciju uz izložbu učeničkih radova te objavu edukativno-promotivnih filmova online kataloga i izvještaja provedenih aktivnosti na Internetu i ostalim medijima.
OČEKIVANI REZULTATI RADIONICE:
razvoj cjeloživotnih kompetencija omogućit će učenicima lakše iznošenje stavova u okviru održivog razvoja i na ostalim područjima
stjecanje znanja i vještina te razvoj svijesti o potrebi zaštite okoliša
razvoj prezentacijskih i komunikacijskih vještina
razvoj sposobnosti na području filmske i scenske umjetnosti
Suradnja sa lokalnom samoupravom i roditeljima
Suradnja s vanjskim suradnicima (Hrvatsko prirodoslovno društvo ostale institucije)
NAMJENA RADIONICA:
Ciljnu skupinu čine učenici osnovnih i srednjih škola u dobi od 10 do 19 godina.
EVALUACIJA RADIONICE
konstantno praćenje rezultata aktivnosti
pisanje izvještaja održanih radionica za web stranice škola
izlaganje i izložbe u Gradskoj knjižnici Grada Zagreba i ostalim mjestima
analiza terenskih listića i anketa
objave na Facebook stranici MČP u časopisu Priroda i ostalim medijima nakon svake radionice
edukativni filmovi
Doprinosi
Đurđica Patafta, Autor
Đurđica Patafta, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Maja Horvatin, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo
Bilješke
Skraćeni naziv
TERENSKO ISTRAŽIVANJE
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
13.05.2023.
Tagovi
FOSFATI, NITRATI, NITRITI, BBI
Datum unosa materijala
02.06.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
108 neurorazvojnih izazova za rad u učionici i vani (za sve razrede) - talijanski jezik
Danijela Valenta
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 4. razred • Zdravlje
DOCX
108 neurorazvojnih izazova za rad u učionici i vani (za sve razrede) - hrvatski jezik
Danijela Valenta
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 4. razred • Zdravlje
DOCX
Komentari