Stavovi i mišljenja učitelja i nastavnika gudačkih instrumenata o nastavnom procesu u glazbenoj/umjetničkoj školi”, akcijsko istraživanje

Stavovi i mišljenja učitelja i nastavnika gudačkih instrumenata o nastavnom procesu u glazbenoj/umjetničkoj školi”, akcijsko istraživanje

  • Uređeno prije: 26mj
  • 119
  • 1
  • PDF
    5
    • Stručnost
    • Pedagoški aspekt
    • Korištenje tehnologija
    avatar

    Ivana Franceschi

    04.01.2024. 13:52
    5
    • Stručnost
    • Pedagoški aspekt
    • Korištenje tehnologija

    Istraživanje je korisno i zanimljivo jer proučava pedagogiju instrumentalista u umjetničkim školama što je u Hrvatskoj rijetkost, pogotovo su zapostavljeni gudački instrumenti. U istraživanju je prikazan rast područnih osnovnih škola što je bitna značajka za razvoj cjelokupnog školskog sistema; glazbene osnovne škole su tzv. "bazen", glavni temelj rada sa učenicima, na kojem se kasnije mogu razvijati i kvalitetni učenici za upis u srednje škole. Rad donosi niz zanimljivih hipoteza za gudačku pedagogiju, kao i odgovora kako za učenike, nastavnike ali i roditelje. Iz ovih važnih tema mogu se pokrenuti daljnja istraživanja, sve u svrhu poboljšanja nastave u umjetničkim školama i metodici instrumentalne pedagogije, kao gudačkih instrumenata tako i svih ostalih. dr. sc. Ivana Franceschi, viši predavač Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu

    Komentari

    avatar

    Silvana Vulas

    04.01.2024. 17:00

    Učitelji/nastavnici različitih godina staža u obrazovanju u većini bez napredovanja u zvanju procjenjuju da većinom samostalno istražuju literaturu te pohađaju seminare za gudačke instrumente. Broj učenika kojima predaju je u prosjeku 5-10 osnovne glazbene škole, te do 2 učenika srednje glazbene škole i rijetko glazbene gimnazije. Učitelji/nastavnici smatraju da u roditelji očekuju od glazbenog obrazovanja opću zainteresiranost za glazbu, učenici druženje, a oni da učenici napreduju kroz kvalitetno obrazovanje za učenika osnovne glazbene škole, a kvalitetnu pripremu za akademiju smatraju osnovom za učenika srednje glazbene škole. Očekivanja na godišnjem ispitu se razlikuju. Većina škola koristi kolokvij. Obrazloženja za uvođenje kolokvija su najčešće poticaj za učenike da lakše savladaju ukupno ispitno gradivo, te ga učitelji/nastavnici smatraju korisnim. Većina ima dostupnog korepetitora na ispitu. U prosjeku organiziraju jednu produkciju (javni nastup) svih učenika. Nastavni plan i program smatraju adekvatnim za učenika prosječnih glazbenih sposobnosti. Pregled podataka broja učenika gudačkih instrumenata je pokazao da je ukupan broj učenika gudačkih instrumenata osnovne glazbene škole je tijekom godina rastao. Broj učenika gudačkih instrumenata za srednje škole je ostao isti uz smanjenje broja učenika kontrabasa unatoč smanjenju broja učenika redovne srednje škole. Broj područnih glazbenih škola se povećava unatoč smanjenju ukupnog broja učenika redovne osnovne škole Silvana Vulas, učitelj savjetnik Osnovna glazbena škola “Lovro pl. Matačić” Omiš

    Učitelji/nastavnici različitih godina staža u obrazovanju u većini bez napredovanja u zvanju procjenjuju da većinom samostalno istražuju literaturu te pohađaju seminare za gudačke instrumente. Broj učenika kojima predaju je u prosjeku 5-10 osnovne glazbene škole, te do 2 učenika srednje glazbene škole i rijetko glazbene gimnazije. Učitelji/nastavnici smatraju da u roditelji očekuju od glazbenog obrazovanja opću zainteresiranost za glazbu, učenici druženje, a oni da učenici napreduju kroz kvalitetno obrazovanje za učenika osnovne glazbene škole, a kvalitetnu pripremu za akademiju smatraju osnovom za učenika srednje glazbene škole. Očekivanja na godišnjem ispitu se razlikuju. Većina škola koristi kolokvij. Obrazloženja za uvođenje kolokvija su najčešće poticaj za učenike da lakše savladaju ukupno ispitno gradivo, te ga učitelji/nastavnici smatraju korisnim. Većina ima dostupnog korepetitora na ispitu. U prosjeku organiziraju jednu produkciju (javni nastup) svih učenika. Nastavni plan i program smatraju adekvatnim za učenika prosječnih glazbenih sposobnosti. Pregled podataka broja učenika gudačkih instrumenata je pokazao da je ukupan broj učenika gudačkih instrumenata osnovne glazbene škole je tijekom godina rastao. Broj učenika gudačkih instrumenata za srednje škole je ostao isti uz smanjenje broja učenika kontrabasa unatoč smanjenju broja učenika redovne srednje škole. Broj područnih glazbenih škola se povećava unatoč smanjenju ukupnog broja učenika redovne osnovne škole Silvana Vulas, učitelj savjetnik Osnovna glazbena škola “Lovro pl. Matačić” Omiš