Modularni performans: Svjetionik Slavonskome Brodu

Modularni performans: Svjetionik Slavonskome Brodu

  • Uređeno prije: 31mj
  • 65
  • Nema stručne ocjene
Online pregledPreuzmite

    Opis materijala

    Projekt performativne edukacije autorice doc. dr. sc. Vesne Srnić predsjednice civilne organizacije Kultura mediji i edukacija - ARTHEA održan 1-4-2023. na središnjem gradskom Trgu sastojao se od dva sinkrona dijela: vizualnog i zvučnog. Vizualizacijom vertikalne edukacije izgradili su na Trgu visoki svjetionik polaznici vrtića učenici osnovne škole učenici srednje škole te studenti. Međugeneracijskom edukacijom i modularnim radioničkim radom 4 studenta/ice bili su mentorice/i polaznicima vrtića i učenicima tijekom dizajniranja velikih plastičnih (vinogradskih) posuda ljepljivim folijama. Studenti su na vrh postavili lanternu tijekom performansa. Zvukovni ambijent prirode pojavio se kroz urbane zvukove biljaka koje je nastavnik informatike i asistent na UNISB Tomislav Lačić generirao preko sintetizora zvuka prema konceptu autorice doc. dr. sc. Srnić. Uz performativni dio projekta istovremeno se odvijao online znanstveni simpozij sa znanstvenicima iz Hrvatske i inozemstva te u toj orkestraciji studenti su izvršavali multimedijske zadatke. SUDIONICI I MULTIMEDIJA: Studenti/mentori UNISB: Marko Mršić Mario Ištvanović Tena Plaščević i Ana Martić Učenici Obrtničko - tehničke škole i OŠ I. G. Kovačić Slavonski Brod Polaznici Vrtića Trnoružica Studenti 1. godine Učiteljskog studija u Slavonskome Brodu UNISB multimedija (90 volontera) Asistent Tomislav Lačić dipl. učitelj informatike UNISB OŠ IGK ZNANSTVENICI: Prof. dr. sc. Lino Veljak Filozofski fakultet Zagreb Prof. dr. Divna Vuksanović Fakultet dramskih umetnosti Beograd RS Prof. dr. sc. Branko Bognar Filozofski fakultet Osijek Doc. dr. sc. Suzana Marjanić Institut za etnologiju i folkloristiku Zagreb Dr. Kruno Martinac Interkulturalne komunikacije Melbourne Australia Doc. dr. sc. Vesna Srnić UNISB OTŠ Slavonski Brod Mr. sc. Jugoslav Gojković dr. med. spec. psihijatrije Bolnica J. Benčević Slavonski Brod Asistentica dipl. učiteljica Marta Zečević Berbić FOOZOS Osijek Autorica projekta: Doc. dr. sc. Vesna Srnić predsjednica „ARTHEA“ Motivacijski predgovor Doc. dr. sc. Vesna Srnić: Angažirajući se na koncipiranju i poticanju modularnog performativnog projekta postigli smo da učenici mentorirani studentima u izradama likovnih i auditivnih vizija na segmentima svjetionika i uokolo njega u prostoru trga ciljano ostvaruju pretpostavljeni ishod: međugeneracijsku i životnu metakognitivnu edukaciju osobnim angažmanom. Vizualnim i auditivnim „razmišljanjem osjetilima“ (Koutstaal 2011.) u toj spacijalnoj site-specific performativnosti vertikalne edukacije (polaznici vrtića učenici i studenti) ispostavila su nam se ishodišta u egzistencijalnim i fenomenološkim tragovima kao antropološki moduli. Kako su već u Antici nastojali otkrivati istinito u metafizici kao uvijek ponovno razotkrivanje tamne zastrtosti bića tako i danas pristupamo edukaciji kroz proces prosvjećivanja simbolom Svjetionika kao orijentira. Iako je kulturološki i politički prosvjetiteljstvo u 18. i 19. stoljeću izmanipulirano danas smatramo da je dobro što je kasnija ekstremna teorija iluminacije isključena iz kurikuluma. Uzbudljivim otkrivačkim učenjem (Discovery Learning) u našim vertikalnim kurikulumima (vrtića škola i fakulteta) održavamo performativnom edukacijom kroz dugogodišnje nizanje „prisutnosti“ nas naročitih sanjara poticajno umjetničko (vjerodostojno) poučavanje učiteljevim primjerom i ravnopravnom aktualizacijom svih drugih sudionika posebno kroz model međugeneracijskog spoznavanja. O takvom kulturološki nekonfliktnom i izvanstranačkom djelovanju Alain Badiou kaže: Tako gledano snaga politike u neposrednom smislu nije antagonističko sučeljavanje već neprestano ispitivanje u situaciji ideja slogana i inicijativa sposobnih da lokalno ožive egzistenciju dva puta od kojih je jedan konzervacija onoga čega ima drugi potpuna transformacija na temelju egalitarnih principa koje nov slogan može kristalizirati. Ime te aktivnosti jest "masovni rad". Bit politike izvan pokreta upravo je masovni rad. Čak i kad performativnost sklizne u melankoliju ili nostalgiju za prošlim „prisunostima“ usmjeravamo djelo globalnim i lokalnim empatijama prema istinosnom - teorijskom i praktičkom odgoju ustrajno nastojeći modernizirati obrazovni agencijski sustav. Na taj način djelujući intuitivno na simboličkoj razini performativnim umjetničkim djelom zahvaćamo duboko sinestezijski i mijenjamo „tkalačkim“ principom metafizičku stvarnost na način na koji vidimo sve ono dobro lijepo i istinito a naravno i ružno ako ima potencijal vrijednoga ili kako bi to rekao Badiou: To je strastven rad jednom kada se zna da je ključ u aktivnoj upornosti. Pokrovitelji projekta bili su Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH Ministarstvo kulture i medija RH te Grad Slavonski Brod. Više na portalu media-via.net .

    Doprinosi

    Vesna Srnić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    doc. dr. sc. Vesna Srnić / UNISB, Autor

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Cjeloživotno učenje
    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo
    • Obrazovni sadržaji-> Cjeloživotno učenje-> Digitalno građanstvo

    Bilješke

    https://media-via.net/2023/04/06/performative-education-the-lighthouse/

    Skraćeni naziv

    Performativna edukacija

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    09.04.2023.

    Tagovi

    znanost, umjetnost, MULTIMEDIJA, performativna edukacija

    Datum unosa materijala

    08.04.2023.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara