Opis materijala
Projekt performativne edukacije autorice doc. dr. sc. Vesne Srnić predsjednice civilne organizacije Kultura mediji i edukacija - ARTHEA održan 1-4-2023. na središnjem gradskom Trgu sastojao se od dva sinkrona dijela: vizualnog i zvučnog.
Vizualizacijom vertikalne edukacije izgradili su na Trgu visoki svjetionik polaznici vrtića učenici osnovne škole učenici srednje škole te studenti. Međugeneracijskom edukacijom i modularnim radioničkim radom 4 studenta/ice bili su mentorice/i polaznicima vrtića i učenicima tijekom dizajniranja velikih plastičnih (vinogradskih) posuda ljepljivim folijama. Studenti su na vrh postavili lanternu tijekom performansa.
Zvukovni ambijent prirode pojavio se kroz urbane zvukove biljaka koje je nastavnik informatike i asistent na UNISB Tomislav Lačić generirao preko sintetizora zvuka prema konceptu autorice doc. dr. sc. Srnić.
Uz performativni dio projekta istovremeno se odvijao online znanstveni simpozij sa znanstvenicima iz Hrvatske i inozemstva te u toj orkestraciji studenti su izvršavali multimedijske zadatke.
SUDIONICI I MULTIMEDIJA:
Studenti/mentori UNISB: Marko Mršić Mario Ištvanović Tena Plaščević i Ana Martić
Učenici Obrtničko - tehničke škole i OŠ I. G. Kovačić Slavonski Brod
Polaznici Vrtića Trnoružica
Studenti 1. godine Učiteljskog studija u Slavonskome Brodu UNISB multimedija (90 volontera)
Asistent Tomislav Lačić dipl. učitelj informatike UNISB OŠ IGK
ZNANSTVENICI:
Prof. dr. sc. Lino Veljak Filozofski fakultet Zagreb
Prof. dr. Divna Vuksanović Fakultet dramskih umetnosti Beograd RS
Prof. dr. sc. Branko Bognar Filozofski fakultet Osijek
Doc. dr. sc. Suzana Marjanić Institut za etnologiju i folkloristiku Zagreb
Dr. Kruno Martinac Interkulturalne komunikacije Melbourne Australia
Doc. dr. sc. Vesna Srnić UNISB OTŠ Slavonski Brod
Mr. sc. Jugoslav Gojković dr. med. spec. psihijatrije Bolnica J. Benčević Slavonski Brod
Asistentica dipl. učiteljica Marta Zečević Berbić FOOZOS Osijek
Autorica projekta: Doc. dr. sc. Vesna Srnić predsjednica „ARTHEA“
Motivacijski predgovor
Doc. dr. sc. Vesna Srnić:
Angažirajući se na koncipiranju i poticanju modularnog performativnog projekta postigli smo da učenici mentorirani studentima u izradama likovnih i auditivnih vizija na segmentima svjetionika i uokolo njega u prostoru trga ciljano ostvaruju pretpostavljeni ishod: međugeneracijsku i životnu metakognitivnu edukaciju osobnim angažmanom.
Vizualnim i auditivnim „razmišljanjem osjetilima“ (Koutstaal 2011.) u toj spacijalnoj site-specific performativnosti vertikalne edukacije (polaznici vrtića učenici i studenti) ispostavila su nam se ishodišta u egzistencijalnim i fenomenološkim tragovima kao antropološki moduli.
Kako su već u Antici nastojali otkrivati istinito u metafizici kao uvijek ponovno razotkrivanje tamne zastrtosti bića tako i danas pristupamo edukaciji kroz proces prosvjećivanja simbolom Svjetionika kao orijentira. Iako je kulturološki i politički prosvjetiteljstvo u 18. i 19. stoljeću izmanipulirano danas smatramo da je dobro što je kasnija ekstremna teorija iluminacije isključena iz kurikuluma.
Uzbudljivim otkrivačkim učenjem (Discovery Learning) u našim vertikalnim kurikulumima (vrtića škola i fakulteta) održavamo performativnom edukacijom kroz dugogodišnje nizanje „prisutnosti“ nas naročitih sanjara poticajno umjetničko (vjerodostojno) poučavanje učiteljevim primjerom i ravnopravnom aktualizacijom svih drugih sudionika posebno kroz model međugeneracijskog spoznavanja. O takvom kulturološki nekonfliktnom i izvanstranačkom djelovanju Alain Badiou kaže: Tako gledano snaga politike u neposrednom smislu nije antagonističko sučeljavanje već neprestano ispitivanje u situaciji ideja slogana i inicijativa sposobnih da lokalno ožive egzistenciju dva puta od kojih je jedan konzervacija onoga čega ima drugi potpuna transformacija na temelju egalitarnih principa koje nov slogan može kristalizirati. Ime te aktivnosti jest "masovni rad". Bit politike izvan pokreta upravo je masovni rad.
Čak i kad performativnost sklizne u melankoliju ili nostalgiju za prošlim „prisunostima“ usmjeravamo djelo globalnim i lokalnim empatijama prema istinosnom - teorijskom i praktičkom odgoju ustrajno nastojeći modernizirati obrazovni agencijski sustav.
Na taj način djelujući intuitivno na simboličkoj razini performativnim umjetničkim djelom zahvaćamo duboko sinestezijski i mijenjamo „tkalačkim“ principom metafizičku stvarnost na način na koji vidimo sve ono dobro lijepo i istinito a naravno i ružno ako ima potencijal vrijednoga ili kako bi to rekao Badiou: To je strastven rad jednom kada se zna da je ključ u aktivnoj upornosti.
Pokrovitelji projekta bili su Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH Ministarstvo kulture i medija RH te Grad Slavonski Brod.
Više na portalu media-via.net .
Doprinosi
Vesna Srnić, Autor
Vesna Srnić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
doc. dr. sc. Vesna Srnić / UNISB, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Cjeloživotno učenje
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo
- Obrazovni sadržaji-> Cjeloživotno učenje-> Digitalno građanstvo
Bilješke
https://media-via.net/2023/04/06/performative-education-the-lighthouse/
Skraćeni naziv
Performativna edukacija
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
09.04.2023.
Tagovi
znanost, umjetnost, MULTIMEDIJA, performativna edukacija
Datum unosa materijala
08.04.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali

svjetionik
Mirjana Kuljiš
Obrazovni element
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 2. razred • Priroda i društvo
JPEG
ISTOSMJERNI ELEKTRIČNI SUSTAVI NA BRODU 2: razdioba
Joso Pulić
Video upute
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Elektrotehnika i računalstvo • Elektrotehnika
Uređeno prije: 24mj
1
Komentari