Opis materijala
Nastavna priprava može poslužiti kao uvod u sat čitanja lektirnoga djela Sasvim sam popubertetio S. Pilić.
Materijal je strukturiran od motivacijskog razgovora tumačenja nepoznatih riječi čitanja polaznog ulomka razgovora i interpretacije do zadavanja kreativnih zadataka.
TIJEK AKTIVNOSTI
1.motivacijska aktivnosti – usmjereni razgovor i prezentacija učeničkih radova
Kroz usmjereni razgovoru učenici otkrivaju koliko je matematika bitna u svakodnevnom životu. Matematičko znanje korisno je i kod namještanja alarma mobitela kako bismo se na vrijeme probudili i krenuli u školu. Brojevi su bitni u raznim područjima a ne samo u matematici - u povijesti geografiji fizici kemiji... Učiteljica podsjeća učenike na projektni zadatak koji su radili – Moj dan u budućnosti. Kako će izgledati vaš život za 15 godina kada budete živjeli u 2037.? Učenici su u projektnom zadatku napisali da žele biti pravnici dentalni tehničari učitelji ili astronomi prezentiraju svoje radove - Sunčev sustav i učionicu budućnosti. Učenici kroz prezentaciju radova objašnjavaju važnost matematike i geometrije.
2. aktivnost - najava i čitanje polaznog teksta
Rješavanje slikovne zagonetke – Matematika ljuta si k'o paprika ulomak iz romana Sasvim sam popubertetio Sanje Pilić. Nekolicina učenika taj je roman za mlade pročitala u rujnu za lektiru po slobodnom izboru. Dva učenika koji su pročitali cijeli roman čitaju naglas ulomak iz čitanke.
Tumačenje nepoznate riječi
– ezoterija grč. ezotheo – unutarnji
– skriveno tajno znanje koje su filozofi prenosili na učenike
3. aktivnost – iznošenje doživljaja razgovor
Tko je glavni lik koji razred pohađa? Kojim se nepotrebnim aktivnostima Luka bavi a one ga ometaju u učenju? Koji je predmet u školi Luki najveći problem? Kako je riješio svoj problem? Što mu je rekla profesorica Bešlić? Kako se osjećao kad je ispravio jedinicu? Prepoznajete li u Lukinim problemima i neke svoje probleme? („Pokušavam biti svoj.“)
4.aktivnost – interpretacija proznoga ulomka
Rješavanje zadataka – rad u parovima.
5. aktivnost – čitanje i komentiranje odgovora
Učenici čitaju odgovore uz mogućnost korekcije.
6. aktivnost – ponovimo
Uz pomoć fotoasocijacija.
7. aktivnost - samovrednovanje
Učenici vrednuju svoju aktivnost na satu.
8. aktivnost – zadatak za samostalan rad
Napiši sastavak od 150 riječi o nastavnom predmetu području koje najviše voliš i obrazloži svoj izbor. U pisanju se možeš koristiti razgovornim jezikom žargonizmima i humorom. Sastavak treba imati barem tri ulomka. Izaberi između ponuđenih tema:
a) Hrvatski – sladak li si!
b) Tjelesni – najlakši si!
c) ___________________ (odaberi predmet o kojem ćeš pisati)
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Melita Horvatek Forjan, Metodičar
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti
Bilješke
Skraćeni naziv
Matematika
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
18.11.2022.
Tagovi
pisac, osobine likova, pripovjedač, roman za mlade
Datum unosa materijala
17.11.2022.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Božićni zadatci dijeljenja
Dražena Potočki, Antonela Matajić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Matematika
Moja uskrsna košarica - matematika u svakodnevnom životu
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 6. razred • Matematika
DOCX
Komentari