Opis materijala
Videomamci (sat lektire)
Na primjeru reportaže o čitanju Filmske družine ZAG i učeničkih radova – videomamaca prikazat ćemo zanimljiv sat obrade i prezentacije lektirnih djela. To je moguće u korelaciji predmetnih područja: Književnost i stvaralaštvo Mediji i kultura i u suradnji sa školskom knjižnicom (projekti).
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI koji se ostvaruju: razvijanje pozitivnog stava prema čitanju razvijanje kritičkog mišljenja poticanje stvaralačkog izražavanja učenika i medijsko opismenjavanje.
Što raditi kad ti je dosadno?
Odgovori učenika: Čitaj knjigu! Čitanje podmazuje moždane vijuge. Knjiga je poslastica. Knjigom u glavu. Tko normalan još čita? Od knjige ne možeš pobjeći. Pleši s knjigom. Čitam (i u bazenu) dakle jesam.
Preporuka – uvodni sat lektire na početku šk. god. Razgovor prije gledanja reportaže o čitanju. Tko vam je u djetinjstvu pričao ili čitao priče? Koje su vam ostale u sjećanju i zašto?
Dovrši rečenice. Moja najdraža slikovnica ili knjiga je… Moj je omiljeni književni lik… Volim ga ili volim ju je jer…
Vole li učenici čitati?
Reportaža o čitanju FD ZAG Ne volim – volim čitati snimljenja 2020. trajanje: 6 min
Sudjelovanje na Smotri školskoga filma u organizaciji AZOO-a a objavljena je mrežnoj stranici www.udrugazag.hr - https://udrugazag.hr/76-ne-volim-volim-citati/ i na Carnetovom portalu Meduza - https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/18685
Učenici u filmu pričaju o bajkama koje su im pričali roditelji ili koje su sami čitali: Pepeljuga Snjeguljica Crvenkapica Trnoružica 101 dalmatinac Pale sam na svijetu.
Film kao motivacija za čitanje bajki: Bajka o ribaru i ribici 5. r. Sretni kraljević 6. r. Bajka o vratima 6. r. Priče iz davnine 6. r. Projekt – Moja slikovnica 6. r.
Videomamac je kratak dopadljiv videozapis koji može poslužiti kao mamac za čitanje djela onima koji ga još nisu pročitali. Zašto je videonajava izvrsno metodičko sredstvo?
Današnja Z generacija – digitalna generacija (traileri) TikTok video snimaju sami – preporuka prijateljima
Projekt Snimi videomamac ulovi novog čitatelja – predlaže se učenicima na početku šk. godine. Učenici upoznaju svoje prijatelje s djelima koja su pročitali tijekom praznika učenici zajednički biraju djela za slobodnu lektiru.
Ishodi kurikula HJ:
OŠ HJ B.5.3. Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta.
OŠ HJ C.7.1. Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti.
Objašnjava svoju reakciju na medijski tekst uspoređuje reakcije različitih primatelja na isti medijski tekst suprotstavlja se stereotipima predrasudama pristranosti prikrivenoj i otvorenoj diskriminaciji i govoru mržnje razvija kritičko mišljenje.
Kako snimiti videomamac?
Danas se učenici uglavnom koriste aplikacijama za mobitel (Cupcut Inshot FilmoraGo)
Primjeri videomamaca:
Neva Nevičica - samostalan uradak učenika 6. razreda prema I. Brlić-Mažuranić Priče iz davnine (izborni zadatak) - https://www.youtube.com/watch?v=TUdwdMmnUZs&t=7s
Koko u Parizu - Moja omiljena lektira. Učenici su mogli raditi samostalno u paru ili skupini njihovi autorski radovi od ideje snimanja montaže. Projekcija radova na satu lektire.
https://www.youtube.com/watch?v=mw0KfcdRZxU&t=3s
Duga – rad učenika 8. razreda. Sudjelovanje na Carnetovom natječaju 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=2RFPbchwB5Q&t=1s
Razmišljanja učenika o izradi videomamaca.
„Kad pročitam djelo razmišljam što bi u toj priči bilo zanimljivo novom čitatelju.”
„Pri izradi videomamca treba se ugledati na trailere poznatih blockbustera. Ako nije zanimljivo meni neće privući pozornost ni drugih.”
„Volim raditi videomamce jer me usmjere na ono važno u djelu.”
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> C. Kultura i mediji-> OŠ HJ C.7.3. Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju
Bilješke
Prezenatciju prati word dokument sa svim potrebnim bilješkama.
Skraćeni naziv
Videomamci
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Bez prerada (CC BY-ND)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
27.02.2022.
Tagovi
Duga, Koko, videomamci, Ne volim, volim čitati, Neva Nevičica
Datum unosa materijala
26.02.2022.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Izbjeglice u dječjem filmu (sat razrednika)
digitalni obrazovni sadržaji
Informativni i dokumentarni sadržaji • IKT
PPTX
Početno čitanje i pisanje – nakon učenja velikog i malog tiskanog slova O, o - priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika (1. razred)
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
Komentari