Dječji film na satu lektire

Dječji film na satu lektire

  • Uređeno prije: 45mj
  • 92
  • Nema stručne ocjene
Online pregledPreuzmite

    Opis materijala

    Dječji film na satu lektire RAND I WASSIM dječji dokumentarni film       Ellis: Djevojčica iz Afganistana OŠ HJ B. 7. 4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnog teksta. OŠ HJ C. 7. 3. Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI NA RAZINI AKTIVNOSTI iskazati kritičko mišljenje o predrasudama prema izbjeglicama i migrantima promicati prava drugačijih i različitih usvojiti i razlikovati pojmove: izbjeglica migrant tražitelj azila i raseljena osoba prepoznati obilježja dokumentarnoga filma imenovati filmska izražajna sredstva uočiti i aktualizirati poruku filma predstaviti rezultate rada drugim učenicima samostalno istražiti medijske sadržaje  Tko su djeca izbjeglice? Učitelj s učenicima razgovara o ratovima koji se vode u suvremenom svijetu i djeci žrtvama rata. Pita ih što znaju o ratu u Siriji. Učenici mogu u svom školskom geografskom atlasu potražiti Siriju Irak Iran Afganistan. Stradavaju li u ratovima i civili žene i nevina djeca? Kako se zovu osobe koje moraju bježati iz svoje domovine zbog rata? Traže li one utočište ili azil u novoj domovini? Poznaješ li učenike djecu koja su zbog ratnih stradanja u svojoj zemlji školovanje nastavila u Hrvatskoj? Učitelj upoznaje učenike s Konvencijom Ujedinjenih naroda o izbjeglicama i njihovom pravu na zaštitu - https://www.unhcr.org/hr/wp-content/uploads/sites/19/2017/08/zastita_izbjeglica.pdf Učenici se upoznaju s pojmovima izbjeglica tražitelj azila migrant raseljena osoba Konvencija Ujedinjenih naroda o statusu izbjeglica usvojena 1951. godine ima centralno mjesto u međunarodnoj zaštiti izbjeglica. Zasniva se na članku 14. Opće deklaracije o ljudskim pravima iz 1948. godine kojim se priznaje pravo osobama da traže azil (utočište) od progona u drugim državama. Konvencija je stupila na snagu 22. travnja 1954. Učenici će pogledati i kratak dvominutni film (https://www.youtube.com/watch?v=uJCWVc3jmIk) koji je nastao u produkciji Unicefa Hrvatska a govori o pomoći u učenju hrvatskog jezika djeci izbjeglicama u Prihvatilištu za tražitelje azila. Nakon gledanja filma slijedi kratak razgovor s učenicima. Kako bi ti mogla/mogao pomoći djeci iz Sirije ili iz nekih drugih ratom ugroženih država da im život u Hrvatskoj bude ugodniji i ljepši? Koja su njihova prava? O Rand i Wassimu članovi FD ZAG snimili su film. Pogledaj ga i upoznaj se sa životom djece izbjeglica u njihovoj novoj domovini Hrvatskoj.   FD ZAG - Rand i Wassim 2019. 9.30 min Sestra i brat Rand i Wassim izbjeglice su iz Sirije. Nadaju se da će u Hrvatskoj dobiti azil završiti školovanje i sretno živjeti nakon ratnih strahota koje su proživjeli u rodnom gradu Idlibu. Film je nagrađen - Grand Prixom (Velikom nagradom) na 12. Malom dokuartu u Bjelovaru 2019. 2. nagradom stručnog prosudbenog povjerenstva na 57. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece HFS-a u Sisku 2019. i sudjelovao je na Unicefovom Festivalu o pravima djece na projekciji Školski objektiv u Blitz CineStar kinima diljem Hrvatske. Učitelj učenike upoznaje s generalijama o filmu i daje im zadatak za usmjereno gledanje. Obrati pozornost na to kako su se protagonisti filma osjećali u novoj sredini - prihvaćeno odbačeno ravnopravno sigurno? Obrazloži svoj odgovor. Učenici iznose dojmove o filmu kako su doživjeli sudbinu mladih protagonista. Je li sestri i bratu bilo teško usvojiti hrvatski jezik i njegova pravila? Korelacija - Djevojčica iz Afganistana Učenici trebaju usporediti život djevojčice Rand iz Sirije i Parvane djevojčice iz Afganistana. Razlike i sličnosti trebaju upisati u Vennove dijagrame Prvo čitaju ulomak iz romana Djevojčica iz Afganistana u kojem upoznaju Parvanu i njezino preodijevanje u dječaka kako bi mogla prehraniti obitelj. Zatim gledaju film Rand i Wassim. U parovima ili skupinama zapisuju razlike i sličnosti u prostor  dijagrama gdje se kružnice sijeku. Učenici u skupinama ili parovima prezentiraju i komentiraju korelacijski zadatak.   Za sat razrednika učitelj može učenicima zadati da potraže u svojoj lokalnoj sredini centre za azilante ili udruge koje nude različite aktivnosti u radu s tražiteljima azila poput Centra za integraciju izbjeglica SOL – Isusovačka služba za izbjeglice (http://www.jrs.hr/2018/03/30/pokrenuli-smo-centar-za-integraciju-izbjeglica-sol/). Učenici mogu na sljedećem satu razrednika predstaviti rezultate svojih istraživanja. Cilj je zadatka razvijanje vršnjačke tolerancije prema različitima prema migrantima i izbjeglicama. Za početak dovoljno je pokazati dobrodošlicu pomoći djeci izbjeglicama da se osjećaju sigurno upoznati ih s našom kulturom pokazati poštovanje i prihvatiti njihovu kulturu.  

    Doprinosi

    Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> C. Kultura i mediji-> OŠ HJ C.7.3. Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju

    Bilješke

    Skraćeni naziv

    DF na satu L

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje - Bez prerada (CC BY-ND)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    27.02.2022.

    Tagovi

    lektira, dječji film, Djevojčica iz Afganistana

    Datum unosa materijala

    26.02.2022.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara