Opis materijala
Dječji film na satu lektire
RAND I WASSIM dječji dokumentarni film Ellis: Djevojčica iz Afganistana
OŠ HJ B. 7. 4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnog teksta.
OŠ HJ C. 7. 3.
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI NA RAZINI AKTIVNOSTI
iskazati kritičko mišljenje o predrasudama prema izbjeglicama i migrantima
promicati prava drugačijih i različitih
usvojiti i razlikovati pojmove: izbjeglica migrant tražitelj azila i raseljena osoba
prepoznati obilježja dokumentarnoga filma
imenovati filmska izražajna sredstva
uočiti i aktualizirati poruku filma
predstaviti rezultate rada drugim učenicima
samostalno istražiti medijske sadržaje
Tko su djeca izbjeglice?
Učitelj s učenicima razgovara o ratovima koji se vode u suvremenom svijetu i djeci žrtvama rata. Pita ih što znaju o ratu u Siriji. Učenici mogu u svom školskom geografskom atlasu potražiti Siriju Irak Iran Afganistan.
Stradavaju li u ratovima i civili žene i nevina djeca? Kako se zovu osobe koje moraju bježati iz svoje domovine zbog rata? Traže li one utočište ili azil u novoj domovini? Poznaješ li učenike djecu koja su zbog ratnih stradanja u svojoj zemlji školovanje nastavila u Hrvatskoj?
Učitelj upoznaje učenike s Konvencijom Ujedinjenih naroda o izbjeglicama i njihovom pravu na zaštitu - https://www.unhcr.org/hr/wp-content/uploads/sites/19/2017/08/zastita_izbjeglica.pdf
Učenici se upoznaju s pojmovima izbjeglica tražitelj azila migrant raseljena osoba
Konvencija Ujedinjenih naroda o statusu izbjeglica usvojena 1951. godine ima centralno mjesto u međunarodnoj zaštiti izbjeglica. Zasniva se na članku 14. Opće deklaracije o ljudskim pravima iz 1948. godine kojim se priznaje pravo osobama da traže azil (utočište) od progona u drugim državama. Konvencija je stupila na snagu 22. travnja 1954.
Učenici će pogledati i kratak dvominutni film (https://www.youtube.com/watch?v=uJCWVc3jmIk)
koji je nastao u produkciji Unicefa Hrvatska a govori o pomoći u učenju hrvatskog jezika djeci izbjeglicama u Prihvatilištu za tražitelje azila.
Nakon gledanja filma slijedi kratak razgovor s učenicima.
Kako bi ti mogla/mogao pomoći djeci iz Sirije ili iz nekih drugih ratom ugroženih država da im život u Hrvatskoj bude ugodniji i ljepši? Koja su njihova prava?
O Rand i Wassimu članovi FD ZAG snimili su film. Pogledaj ga i upoznaj se sa životom djece izbjeglica u njihovoj novoj domovini Hrvatskoj.
FD ZAG - Rand i Wassim 2019. 9.30 min
Sestra i brat Rand i Wassim izbjeglice su iz Sirije. Nadaju se da će u Hrvatskoj dobiti azil završiti školovanje i sretno živjeti nakon ratnih strahota koje su proživjeli u rodnom gradu Idlibu.
Film je nagrađen - Grand Prixom (Velikom nagradom) na 12. Malom dokuartu u Bjelovaru 2019. 2. nagradom stručnog prosudbenog povjerenstva na 57. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece HFS-a u Sisku 2019. i sudjelovao je na Unicefovom Festivalu o pravima djece na projekciji Školski objektiv u Blitz CineStar kinima diljem Hrvatske.
Učitelj učenike upoznaje s generalijama o filmu i daje im zadatak za usmjereno gledanje.
Obrati pozornost na to kako su se protagonisti filma osjećali u novoj sredini - prihvaćeno odbačeno ravnopravno sigurno? Obrazloži svoj odgovor.
Učenici iznose dojmove o filmu kako su doživjeli sudbinu mladih protagonista.
Je li sestri i bratu bilo teško usvojiti hrvatski jezik i njegova pravila?
Korelacija - Djevojčica iz Afganistana
Učenici trebaju usporediti život djevojčice Rand iz Sirije i Parvane djevojčice iz Afganistana. Razlike i sličnosti trebaju upisati u Vennove dijagrame
Prvo čitaju ulomak iz romana Djevojčica iz Afganistana u kojem upoznaju Parvanu i njezino preodijevanje u dječaka kako bi mogla prehraniti obitelj. Zatim gledaju film Rand i Wassim. U parovima ili skupinama zapisuju razlike i sličnosti u prostor dijagrama gdje se kružnice sijeku. Učenici u skupinama ili parovima prezentiraju i komentiraju korelacijski zadatak.
Za sat razrednika učitelj može učenicima zadati da potraže u svojoj lokalnoj sredini centre za azilante ili udruge koje nude različite aktivnosti u radu s tražiteljima azila poput Centra za integraciju izbjeglica SOL – Isusovačka služba za izbjeglice (http://www.jrs.hr/2018/03/30/pokrenuli-smo-centar-za-integraciju-izbjeglica-sol/).
Učenici mogu na sljedećem satu razrednika predstaviti rezultate svojih istraživanja.
Cilj je zadatka razvijanje vršnjačke tolerancije prema različitima prema migrantima i izbjeglicama. Za početak dovoljno je pokazati dobrodošlicu pomoći djeci izbjeglicama da se osjećaju sigurno upoznati ih s našom kulturom pokazati poštovanje i prihvatiti njihovu kulturu.
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> C. Kultura i mediji-> OŠ HJ C.7.3. Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju
Bilješke
Skraćeni naziv
DF na satu L
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Bez prerada (CC BY-ND)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
27.02.2022.
Tagovi
lektira, dječji film, Djevojčica iz Afganistana
Datum unosa materijala
26.02.2022.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Sustav po sustav 2 (svođenje na standardni oblik)
Dražena Potočki, Antonela Matajić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Matematika
Prijateljstvo (sat razrednika)
Melita Horvatek Forjan
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Hrvatski jezik
PPTX
Komentari