Opis materijala
Dječji film na satu lektire
RAND I WASSIM dječji dokumentarni film Ellis: Djevojčica iz Afganistana
OŠ HJ B. 7. 4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnog teksta.
OŠ HJ C. 7. 3.
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI NA RAZINI AKTIVNOSTI
iskazati kritičko mišljenje o predrasudama prema izbjeglicama i migrantima
promicati prava drugačijih i različitih
usvojiti i razlikovati pojmove: izbjeglica migrant tražitelj azila i raseljena osoba
prepoznati obilježja dokumentarnoga filma
imenovati filmska izražajna sredstva
uočiti i aktualizirati poruku filma
predstaviti rezultate rada drugim učenicima
samostalno istražiti medijske sadržaje
Tko su djeca izbjeglice?
Učitelj s učenicima razgovara o ratovima koji se vode u suvremenom svijetu i djeci žrtvama rata. Pita ih što znaju o ratu u Siriji. Učenici mogu u svom školskom geografskom atlasu potražiti Siriju Irak Iran Afganistan.
Stradavaju li u ratovima i civili žene i nevina djeca? Kako se zovu osobe koje moraju bježati iz svoje domovine zbog rata? Traže li one utočište ili azil u novoj domovini? Poznaješ li učenike djecu koja su zbog ratnih stradanja u svojoj zemlji školovanje nastavila u Hrvatskoj?
Učitelj upoznaje učenike s Konvencijom Ujedinjenih naroda o izbjeglicama i njihovom pravu na zaštitu - https://www.unhcr.org/hr/wp-content/uploads/sites/19/2017/08/zastita_izbjeglica.pdf
Učenici se upoznaju s pojmovima izbjeglica tražitelj azila migrant raseljena osoba
Konvencija Ujedinjenih naroda o statusu izbjeglica usvojena 1951. godine ima centralno mjesto u međunarodnoj zaštiti izbjeglica. Zasniva se na članku 14. Opće deklaracije o ljudskim pravima iz 1948. godine kojim se priznaje pravo osobama da traže azil (utočište) od progona u drugim državama. Konvencija je stupila na snagu 22. travnja 1954.
Učenici će pogledati i kratak dvominutni film (https://www.youtube.com/watch?v=uJCWVc3jmIk)
koji je nastao u produkciji Unicefa Hrvatska a govori o pomoći u učenju hrvatskog jezika djeci izbjeglicama u Prihvatilištu za tražitelje azila.
Nakon gledanja filma slijedi kratak razgovor s učenicima.
Kako bi ti mogla/mogao pomoći djeci iz Sirije ili iz nekih drugih ratom ugroženih država da im život u Hrvatskoj bude ugodniji i ljepši? Koja su njihova prava?
O Rand i Wassimu članovi FD ZAG snimili su film. Pogledaj ga i upoznaj se sa životom djece izbjeglica u njihovoj novoj domovini Hrvatskoj.
FD ZAG - Rand i Wassim 2019. 9.30 min
Sestra i brat Rand i Wassim izbjeglice su iz Sirije. Nadaju se da će u Hrvatskoj dobiti azil završiti školovanje i sretno živjeti nakon ratnih strahota koje su proživjeli u rodnom gradu Idlibu.
Film je nagrađen - Grand Prixom (Velikom nagradom) na 12. Malom dokuartu u Bjelovaru 2019. 2. nagradom stručnog prosudbenog povjerenstva na 57. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece HFS-a u Sisku 2019. i sudjelovao je na Unicefovom Festivalu o pravima djece na projekciji Školski objektiv u Blitz CineStar kinima diljem Hrvatske.
Učitelj učenike upoznaje s generalijama o filmu i daje im zadatak za usmjereno gledanje.
Obrati pozornost na to kako su se protagonisti filma osjećali u novoj sredini - prihvaćeno odbačeno ravnopravno sigurno? Obrazloži svoj odgovor.
Učenici iznose dojmove o filmu kako su doživjeli sudbinu mladih protagonista.
Je li sestri i bratu bilo teško usvojiti hrvatski jezik i njegova pravila?
Korelacija - Djevojčica iz Afganistana
Učenici trebaju usporediti život djevojčice Rand iz Sirije i Parvane djevojčice iz Afganistana. Razlike i sličnosti trebaju upisati u Vennove dijagrame
Prvo čitaju ulomak iz romana Djevojčica iz Afganistana u kojem upoznaju Parvanu i njezino preodijevanje u dječaka kako bi mogla prehraniti obitelj. Zatim gledaju film Rand i Wassim. U parovima ili skupinama zapisuju razlike i sličnosti u prostor dijagrama gdje se kružnice sijeku. Učenici u skupinama ili parovima prezentiraju i komentiraju korelacijski zadatak.
Za sat razrednika učitelj može učenicima zadati da potraže u svojoj lokalnoj sredini centre za azilante ili udruge koje nude različite aktivnosti u radu s tražiteljima azila poput Centra za integraciju izbjeglica SOL – Isusovačka služba za izbjeglice (http://www.jrs.hr/2018/03/30/pokrenuli-smo-centar-za-integraciju-izbjeglica-sol/).
Učenici mogu na sljedećem satu razrednika predstaviti rezultate svojih istraživanja.
Cilj je zadatka razvijanje vršnjačke tolerancije prema različitima prema migrantima i izbjeglicama. Za početak dovoljno je pokazati dobrodošlicu pomoći djeci izbjeglicama da se osjećaju sigurno upoznati ih s našom kulturom pokazati poštovanje i prihvatiti njihovu kulturu.
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> C. Kultura i mediji-> OŠ HJ C.7.3. Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju
Bilješke
Skraćeni naziv
DF na satu L
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Bez prerada (CC BY-ND)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
27.02.2022.
Tagovi
lektira, dječji film, Djevojčica iz Afganistana
Datum unosa materijala
26.02.2022.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Kratkometražni film
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Hrvatski jezik
PPTX
Sustav po sustav 2 (svođenje na standardni oblik)
Dražena Potočki, Antonela Matajić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Matematika
Komentari