Opis materijala
Aktivnosti u modularnoj nastavi predstavljaju središnji element učenja – one nisu dodatak sadržaju, nego njegov pokretač. Umjesto pitanja „što ćemo danas predavati“, modularna nastava postavlja pitanje „što će učenik danas raditi i naučiti“. Time se naglasak premješta s poučavanja na učenje, a aktivnosti postaju most između teorije, ishoda i stvarne prakse. Kroz aktivnosti se ishodi učenja pretvaraju iz apstraktnih formulacija u konkretne i mjerljive zadatke. One oblikuju cijeli proces učenja: određuju metode rada, način organizacije prostora i vremena te transformiraju uloge učenika i nastavnika. Učenik postaje aktivni sudionik, istraživač i kreator znanja, dok učitelj preuzima ulogu mentora. Aktivnosti omogućuju razvoj kompetencija – ne samo znanja, nego i vještina kao i profesionalnih stavova. U zdravstvenom obrazovanju to uključuje komunikaciju, empatiju, kritičko mišljenje i sposobnost djelovanja u stvarnim situacijama. Simulacije, studije slučaja, praktični rad i igre uloga spajaju teoriju i praksu u sigurnom okruženju, potiču refleksiju i profesionalno rasuđivanje. Raznolikost aktivnosti omogućuje diferencijaciju i inkluziju, prilagodbu različitim stilovima učenja i jačanje motivacije. Učenici kroz iskustvo prepoznaju svrhu učenja i doživljavaju napredak, što povećava njihovu unutarnju motivaciju i samopouzdanje. Aktivnosti su i temelj vrednovanja – omogućuju praćenje procesa, a ne samo rezultata, te potiču samoprocjenu učenika. Ujedno mijenjaju kulturu škole, stvarajući okruženje suradnje, otvorenosti i inovativnosti.
Zaključno, aktivnosti su srce modularne nastave: one povezuju znanje i djelovanje, teoriju i praksu, učenika i stvarni svijet. Kroz njih učenje postaje dinamično, iskustveno i smisleno, a učenici se razvijaju u kompetentne, odgovorne buduće stručnjake.
Doprinosi
Višnja Pranjić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Medicinska sestra opće njege-medicinski tehničar opće njege
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Dentalna asistentica-asistent
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Dentalni tehničar-Dentalna tehničarka
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Primalja - asistentica-asistent
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Farmaceutski tehničar-Farmaceutska tehničarka
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Fizioterapeutski tehničar-Fizioterapeutska tehničarka
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Sanitarni tehničar-Sanitarna tehničarka
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Zdravstveno-laboratorijski tehničar-Zdravstveno-laboratorijska tehničarka
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Medicinska kozmetičarka-Medicinski kozmetičar
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Zdravstvo i socijalna skrb-> Njegovatelj-Njegovateljica - TES
Skraćeni naziv
Aktivnosti
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
25.11.2025.
Datum unosa materijala
25.11.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Inkluzivna i diferencirana nastava
Zrinka Josipović, Jasenka Domazet, Branka Paškuljević Turniški
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Posebni programi
PDF
Modularna nastava kroz aktivnosti
autorizirano predavanje
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Zdravstvo i socijalna skrb • Medicinska sestra opće njege-medicinski tehničar opće njege
PPTX
Komentari