Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnog predmeta Katolički vjeronauk, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
PP SK KV B.2.2. Učenik imenuje Isusa kao Sina Božjeg i Spasitelja.
Razrada ishoda:
–imenuje Isusa kao Spasitelja na temelju ključnih biblijskih događaja: Isusove posljednje večere, muke, smrti i uskrsnuća.
PP SKA KV B.2.3. Učenik prepoznaje Isusa kao Sina Božjeg i Spasitelja.
Razrada ishoda:
– prepoznaje biblijske događaje koji govore o Isusovu rođenju
– prepoznaje Isusa kao Spasitelja u biblijskim tekstovima koji govore o Isusovoj muci, smrti i uskrsnuću.
Učenici se, usvajajući ove ishode, upoznaju s osobom Isusa Krista upoznajući važnije događaje iz njegova života: rođenje, javno djelovanje, Posljednju večeru, muku, smrt i uskrsnuće.
Ishodi razrade aktivnosti usmjereni su na događaje Isusova rođenja i vazmenoga otajstva. Pomoću interaktivnih biblijskih priča učenici na prilagođen način bolje razumiju osnovne događaje iz Isusova života. Sudjelovanjem u interaktivnim biblijskim pričama učenici nisu samo pasivni promatrači, već aktivno uključeni u stvaranje priče. Aktivnosti su konkretne, obogaćene multisenzornim poticajima kako bi učenici upoznali događaje Isusova života i na doživljajnoj razini. Ovako osmišljene aktivnosti osobito su važne za učenike s većim senzoričkim poteškoćama i autizmom.
Preporučenim se aktivnostima može koristiti i za bilo koju drugu biblijsku priču jer su dovoljno otvorene te se lako mogu modificirati i prilagoditi različitim dobnim skupinama i razinama razumijevanja.
Ishodi na razini aktivnosti
Učenik sudjeluje u pričanju događaja Velikoga tjedna prikazanih na tapeti.
Učenik prepoznaje ključne događaje Velikoga tjedna.
Učenik se prisjeća redoslijeda događaja Velikoga tjedna.
Učenik doživljava priču Velikoga tjedna pomoću multisenozoričkoga iskustva.
Kratak opis aktivnosti
Vjeroučitelj priča priču o događajima Velikoga tjedna koristeći se tapetom (tkaninom ili papirom većega formata) koja prikazuje kronološki slijed događaja. Svaka scena/događaj na tapeti obogaćena je multisenzornim elementima: vizualnim, taktilnim, auditivnim, olfaktornim te gustativnim. Učenici prate priču dodirujući tapetu prstima, promatranjem, mirisanjem, kušanjem elemenata scene te sudjeluju u pričanju. Svaki segment priče na tapeti sadrži ključne likove te simbole važnijih događaja Velikoga tjedna. Aktivnost omogućuje aktivno, iskustveno učenje i potiče emocionalno, osjetilno i kognitivno povezivanje sadržaja.
Doprinosi
Tanja Horvat, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Marina Mihić, Autor
Kristina Benček, Autor
Tanja Horvat, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Katolički vjeronauk-> 2. dobna skupina
Skraćeni naziv
PRIČA O VELIKOM TJEDNU NA TAPETI
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
19.10.2025.
Tagovi
katolički vjeronauk, Dani Velikog tjedna i Uskrs, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Katolički vjeronauk, Posebni programi, Učenici s teškoćama u razvoju, MZOM, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, Biblijski događaji, Biblijske priče, Veliki tjedan, Uskrs
Datum unosa materijala
19.10.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Kako je živjeti u zraku (Život u zraku - kako je letjeti, Kretanje na kopnu - kroz zrak)
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Priroda
DOCX
Tragovi sjećanja
Gorana Hasel
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Hrvatski jezik
PDF
Komentari