Vrednovanje kao učenje, Samovrednovanje učenika

Vrednovanje kao učenje, Samovrednovanje učenika

  • Uređeno prije: 1mj
  • 66
  • Nema stručne ocjene
  • DOCX

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnog predmeta Talijanski jezik, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Predložene aktivnosti omogućuju usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda iz triju različitih domena. Aktivnosti su usmjerene na neposredno okruženje učenika, predmete iz svakodnevne upotrebe i njihov svakodnevni život. Povezane su s drugim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama, omogućujući integrirano učenje i razvoj ključnih kompetencija. Odgojno-obrazovni ishodi predmetnoga kurikula PP OŠ TJ A.6.1. Učenik razumije kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike. PP OŠ TJ A.6.2. Učenik čita kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike. PP OŠ TJ A.6.3. Učenik govori kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike. PP OŠ TJ A.6.4. Učenik sudjeluje u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru. PP OŠ TJ A.6.5. Učenik piše kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike. PP OŠ TJ B.6.1. Učenik prepoznaje osnovne sličnosti i razlike između talijanske i vlastite kulture. PP OŠ TJ B.6.2. Učenik primjenjuje obrasce uljudnog ophođenja na talijanskom jeziku. PP OŠ TJ B.6.3. Učenik prepoznaje jednostavne primjere međukulturnih susreta. PP OŠ TJ C.6.1. Učenik se koristi vrlo jednostavnim kognitivnim strategijama učenja jezika. PP OŠ TJ C.6.2. Učenik se koristi vrlo jednostavnim metakognitivnim strategijama učenja jezika. PP OŠ TJ C.6.3. Učenik odabire i koristi se jednostavnim društveno-afektivnim strategijama učenja jezika. PP OŠ TJ C.6.4. Učenik odabire različite jednostavne izvore informacija u skladu s potrebama. Odgojno-obrazovni ishodi aktivnosti Učenik prepoznaje i imenuje tipične talijanske prehrambene proizvode. Učenik kategorizira namirnice prema skupinama. Učenik opisuje slikovne predloške koji prikazuju prehranu, pravilnu prehranu i tipična talijanska jela koristeći se nazivima na talijanskom jeziku. Učenik izrađuje plakat o pravilnoj prehrani koristeći se primjerenim vokabularom na talijanskom jeziku. Učenik osmišljava vlastiti jelovnik na talijanskom jeziku koristeći se naučenim vokabularom. Učenik prepoznaje i koristi se osnovnim gestama koje karakteriziraju talijansku kulturu i govor vezan za komunikaciju o hrani i piću. Učenik prepoznaje značaj i posebnosti talijanske kuhinje u okviru kulturnoga nasljeđa. Učenik piše kratke i jednostavne tekstove u sadašnjem vremenu o prehrani koristeći se zadanim predloškom. Učenik sastavlja popis za kupnju na talijanskom jeziku koristeći se odgovarajućim naziv namirnica

    Doprinosi

    Nataša Ilić-Agatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Patrizia Pitacco, Recenzent

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Talijanski jezik-> 6. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Cilj je omogućiti učenicima da procjene vlastito razumijevanje gradiva koristeći se bojama semafora. Učitelj priprema izrađene slikovne kartice s bojama semafora za svakoga učenika: zelena boja: Razumijem sve.; žuta boja: Razumijem djelomično.; crvena boja: Ne razumijem. Učitelj objašnjava i daje uputu učenicima kako će se koristiti bojama semafora za procjenu vlastitoga razumijevanja te objašnjava značenje svake boje: zelena: Gradivo je jasno, mogu primijeniti naučeno.; žuta: potrebno mi je dodatno objašnjenje ili vježba.; crvena: Gradivo mi nije jasno, trebam pomoć. Nakon objašnjenja novoga gradiva ili završetka aktivnosti potrebno je zatražiti od učenika da podignu karticu s odgovarajućom bojom. Umjesto kartica učenici mogu jednostavno pokazati palac gore (zelena), vodoravno (žuta) ili dolje (crvena). Ako većina učenika pokazuje žutu ili crvenu boju, potrebno je ponoviti ili detaljnije objasniti gradivo. U slučaju manjega broja crvenih kartica, učitelj pruža dodatnu pomoć učenicima individualno ili u manjim skupinama. Na kraju sata potrebno je zamoliti učenike da ponovno pokažu svoju procjenu razumijevanja kako bi se uočilo je li došlo do promjene.

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    06.10.2025.

    Tagovi

    prehrana, učenici s teškoćama, šesti razred, posebni programi, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Talijanski jezik

    Datum unosa materijala

    06.10.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara