Aktivnost: Moja soba, 4.razred OŠ

Aktivnost: Moja soba, 4.razred OŠ

  • Uređeno prije: 2mj
  • 32
  • Nema stručne ocjene
  • DOCX

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. U aktivnosti ponavljaju se i uvode jezični sadržaji vezani uz sobu i namještaj. Učenici mogu povezati već usvojene izraze, primjerice, Das ist der Tisch / der Stuhl / die Tür / das Fenster / das Zimmer / das Bett., /rot/blau/gelb/grün. s novim izrazima opisujući učionicu ili svoju sobu (die Lampe / der Teppich / braun / weiß). Učenici ukratko opisuju učionicu koristeći se već usvojenim izrazima za namještaj i boje i proširuju opis novim izrazima i bojama. Ovo je aktivnost u kojoj se može pratiti ostvarenje svih odgojno-obrazovnih ishoda iz domene Komunikacijska jezična kompetencija, tj. do izražaja dolaze sve četiri jezične vještine – slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. Također, ova aktivnost omogućuje ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda domene Samostalnost u ovladavanju jezikom jer učenici samostalno na temelju zvučne slike prepoznaju riječ i pokazuju razumijevanje riječi. Na temelju zvučne slike riječi određuju značenje nove riječi. Učenici samostalno opisuju dijelove slike prisjećajući se izraza koje su već usvojili. Uče kako se ophoditi prema ostalim učenicima jer u sklopu igre Tko će brže/točnije ispadaju ili ostaju u igri. Isto tako se ostvaruju odgojno-obrazovni ishodi iz domene Međukulturna komunikacijska kompetencija jer lutak Hans iz Njemačke predstavlja učenicima poznatu igru, ali drukčijega naziva. Učenici ponavljaju i pjevaju tradicionalnu pjesmu Grün, grün, grün sind alle meine Kleider. Odgojno-obrazovni ishodi i razrada ishoda PP OŠ NJ A.4.1. Učenik razumije riječi i jednostavne, srednje duge rečenice pri slušanju i čitanju. Pri slušanju učenik pokazuje razumijevanje riječi: Das ist der Tisch / der Stuhl / die Tür / das Fenster / das Zimmer /das Bett / rot / blau / gelb / grün. povezujući ih s vizualnim podražajem te verbalno/neverbalno reagira na njih. Pokazuje razumijevanje rečenica: Die Lampe ist weiß. Der Teppich ist braun. i verbalno/neverbalno reagira na njih. PP OŠ NJ A.4.2. Učenik naglas čita jednostavne i kratke riječi. Učenik ponavlja riječi die Lampe / der Teppich / weiß / braun i rečenice Die Lampe ist weiß. Der Teppich ist braun. prema zvučnom predlošku. PP OŠ NJ A.4.3. Učenik govori jednostavne riječi i kratke rečenice. Učenik govori: Das Bett ist gelb. Die Tür ist blau. Der Stuhl ist grün. PP OŠ NJ A.4.4. Učenik sudjeluje u razgovoru s drugom osobom koristeći se jednostavnim riječima i jednostavnim, kratkim rečenicama. Učenik sudjeluje u kratkom razgovoru ponavljajući rečenice: Was ist das? Ist die Lampe grün? PP OŠ NJ A.4.5. Učenik prepisuje grafijski prikaz jednostavnih, vrlo kratkih rečenica: Die Lampe ist weiß. Der Teppich ist braun. PP OŠ NJ B.4.1. Učenik prepoznaje jednostavna obilježja kulture više zemalja njemačkoga govornog područja. Učenik prepoznaje njemački naziv za igru Blinde Kuh / tradicionalnu pjesmu Grün, grün, grün sind alle meine Kleider, izgovor i intonaciju. PP OŠ NJ B.4.2. Učenik se koristi osnovnim obrascima uljudnoga ophođenja prema drugima u simuliranim/autentičnim situacijama. Učenik oponašajući model pozdravlja druge učenike i predstavlja se: Hallo! Was ist das? PP OŠ NJ C.4.1. Učenik prepoznaje vrlo jednostavne strategije učenja. Učenik oponaša zvukove i intonaciju. Koristi se internacionalizmom „tepih, lampa” kako bi razumio riječ Teppich/Lampe. Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema goo A.2.1. Ponaša se u skladu s ljudskim pravima u svakodnevnom životu. ikt A.2.1. Učenik prema savjetu odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju za obavljanje zadatka. osr A.2.3. Razvija osobne potencijale. osr A.2.4. Razvija radne navike. osr B.2.2. Razvija komunikacijske kompetencije. uku A.2.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik primjenjuje strategije učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz praćenje i podršku učitelja. uku B.2.2. 2. Praćenje Na poticaj učitelja učenik prati svoje učenje i napredovanje tijekom učenja. Međupredmetna povezanost Hrvatski jezik PP OŠ HJ A.4.1.Učenik razgovara o temama iz svakodnevnoga života i govori tekstove jednostavne strukture. PP OŠ HJ A.4.5. Učenik točno upotrebljava riječi, sintagme i rečenice u skladu s komunikacijskom situacijom. Glazbena kultura PP OŠ GK A.4.1. Učenik izražava vlastiti doživljaj glazbe. Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti Učenik pokazuje razumijevanje već usvojenih riječi koje se odnose na predmete u sobi (das Bett, der Tisch, der Stuhl, die Tür, das Fenster, das Zimmer) i razumijevanje već usvojenih naziva za boje (rot, blau, gelb, grün) i izgovara ih prema zvučnom predlošku. Povezuje značenje riječi sa slikom. Učenik imenuje predmete u sobi (die Lampe, der Teppich), koristi se odgovarajućom bojom (weiß, braun) i izgovara nazive boja prema zvučnom predlošku. Povezuje značenje riječi sa slikom. Učenik oponaša intonaciju usklične i upitne rečenice. Učenik povezuje rečenicu sa slikom. Učenik čita riječi (weiß) i rečenice (Die Lampe ist weiß.). Učenik piše slova w/ß u nazivu za boju. Pokazuje razumijevanje pjesme / dijelova pjesme: Grün, grün, grün sind alle meine Kleider, grün, grün, grün ist alles was ich hab, darum lieb ich alles, was so grün ist, weil mein Schatz ein Jäger ist.

    Doprinosi

    Dinka Žulić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Marko Javorina, Recenzent

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Njemački jezik-> 4. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Moja soba

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    19.09.2025.

    Tagovi

    četvrti razred, #učenici s teškoćama u razvoju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, Smjernice za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik, posebni programi

    Datum unosa materijala

    19.09.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara