Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
U planiranoj aktivnosti učenici upoznaju osnovni rječnik vezan uz Božić te način čestitanja Božića na njemačkom jeziku. Ovo je aktivnost u kojoj se može pratiti ostvarenje svih odgojno-obrazovnih ishoda iz domene Komunikacijska jezična kompetencija. Također, ovom se aktivnosti učiteljima pruža mogućnost korištenja konkretnim predmetima u nastavi njemačkog jezika, primjerice, kuglicama za bor, kutijicama za darove, (manjim, umjetnim) božićnim drvcem (koje na kraju sata učenici i učitelj mogu zajedno ukrasiti pa ono može voditi izgradnji/jačanju osjećaja povezanosti i zajedništva između učenika i učitelja. Smatramo da je to od velike važnosti jer kvalitetniji odnos između učenika i učitelja pridonosi boljoj radnoj atmosferi i može pozitivno djelovati na motivaciju učenika, što je, između ostaloga, i jedan od osnovnih preduvjeta za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda domene Samostalnost u ovladavanju jezikom. Osim toga, ova aktivnost omogućuje učitelju da učenike upozna s nekim robnim markama slatkiša (keksa, čokolada) proizvedenih u nekoj od zemalja njemačkoga govornog područja i vodi ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda iz domene Međukulturne komunikacijske kompetencije. Dakle, ovom su aktivnošću obuhvaćene sve tri domene predmetnoga kurikula Njemački jezik.
Odgojno-obrazovni ishodi i razrada ishoda
PP OŠ NJ A.2.1. Učenik pokazuje razumijevanje jednostavnih riječi i jednostavnih, kratkih rečenica pri slušanju.
Pri slušanju učenik pokazuje razumijevanje riječi die Schokolade / die Milch / das Geschenk / Weihnachten povezujući ih s vizualnim podražajem te verbalno/neverbalno reagira na njih.
Pokazuje razumijevanje rečenice Es ist Weihnachten. te čestitke Frohe Weihnachten! i verbalno/neverbalno reagira na čestitku.
PP OŠ NJ A.2.2. Učenik govori jednostavne riječi i jednostavne, kratke rečenice oponašajući izgovor i intonaciju govornoga modela.
Učenik ponavlja riječi die Schokolade / die Milch / das Geschenk / Weihnachten te čestitku Frohe Weihnachten! prema zvučnom predlošku.
PP OŠ NJ A.2.3. Učenik sudjeluje u jednostavnom i kratkom dijalogu oponašajući govorni model.
Učenik sudjeluje u kratkom razgovoru ponavljajući rečenicu Es ist Weihnachten! te čestitkom Frohe Weihnachten!
PP OŠ NJ B.2.1. Učenik prepoznaje jednostavne, osnovne informacije o kulturama povezanim s njemačkim jezikom.
Učenik prepoznaje pjesmu O, du fröhliche.
Prepoznaje običaje vezane uz blagdan Božića.
Prepoznaje neke marke čokolada koje se proizvode u zemljama njemačkoga govornog područja (Lindt / Nestlé / Toblerone / Ritter Sport / Mozart).
PP OŠ NJ B.2.2. Učenik oponaša osnovne obrasce uljudnog ophođenja prema drugima u simuliranim/ autentičnim situacijama.
Učenik oponašajući model čestita Božić čestitkom Frohe Weihnachten!
PP OŠ NJ C.2.1. Učenik uočava vrlo jednostavne strategije učenja.
Učenik oponaša zvukove i intonaciju.
Koristi se kognatom „čokolada” kako bi razumio riječ Schokolade.
Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
ikt A.1.1. Učenik uz učiteljevu pomoć odabire odgovarajuće digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka.
osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.
osr A.1.4. Razvija radne navike.
osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
uku A.1.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja.
uku B.1.2. 2. Praćenje
Na poticaj i uz pomoć učitelja prati svoje učenje.
Međupredmetna povezanost
Hrvatski jezik
PP OŠ HJ A.2.1. Učenik razgovara o temama iz neposredne okoline i odgovara na pitanja.
PP OŠ HJ A.2.5. Učenik upotrebljava riječi i sintagme u skladu s komunikacijskom situacijom poštujući pravila uljudnoga ophođenja.
Glazbena kultura
PP OŠ GK A.2.1. Učenik izražava svoj doživljaj glazbe.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti
Učenik prepoznaje značenje riječi ein Keks, eine Schokolade, Milch, eine Kugel, ein Baum i ein Geschenk i izgovara ih prema zvučnom predlošku. Povezuje značenje riječi sa slikom.
Izgovara riječ Weihnachten te rečenicu Frohe Weihnachten.
Pokazuje razumijevanje riječi ein Weihnachtsbaum.
Doprinosi
Dinka Žulić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Gordana Barišić Lazar, Autor
Katarina Marciuš Logožar, Autor
Marko Javorina, Recenzent
Dinka Žulić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Njemački jezik-> 2. razred OŠ
Skraćeni naziv
Sretan Božić
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
19.09.2025.
Tagovi
#učenici s teškoćama u razvoju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik
Datum unosa materijala
19.09.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Sustav po sustav 2 (svođenje na standardni oblik)
Dražena Potočki, Antonela Matajić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Matematika
Kršćanstvo 5 r OŠ KV
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Vjeronauk
PPTX
Komentari