Aktivnost: Sretan Božić, 2.razred OŠ

Aktivnost: Sretan Božić, 2.razred OŠ

  • Uređeno prije: 2mj
  • 33
  • Nema stručne ocjene
  • ZIP

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. U planiranoj aktivnosti učenici upoznaju osnovni rječnik vezan uz Božić te način čestitanja Božića na njemačkom jeziku. Ovo je aktivnost u kojoj se može pratiti ostvarenje svih odgojno-obrazovnih ishoda iz domene Komunikacijska jezična kompetencija. Također, ovom se aktivnosti učiteljima pruža mogućnost korištenja konkretnim predmetima u nastavi njemačkog jezika, primjerice, kuglicama za bor, kutijicama za darove, (manjim, umjetnim) božićnim drvcem (koje na kraju sata učenici i učitelj mogu zajedno ukrasiti pa ono može voditi izgradnji/jačanju osjećaja povezanosti i zajedništva između učenika i učitelja. Smatramo da je to od velike važnosti jer kvalitetniji odnos između učenika i učitelja pridonosi boljoj radnoj atmosferi i može pozitivno djelovati na motivaciju učenika, što je, između ostaloga, i jedan od osnovnih preduvjeta za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda domene Samostalnost u ovladavanju jezikom. Osim toga, ova aktivnost omogućuje učitelju da učenike upozna s nekim robnim markama slatkiša (keksa, čokolada) proizvedenih u nekoj od zemalja njemačkoga govornog područja i vodi ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda iz domene Međukulturne komunikacijske kompetencije. Dakle, ovom su aktivnošću obuhvaćene sve tri domene predmetnoga kurikula Njemački jezik. Odgojno-obrazovni ishodi i razrada ishoda PP OŠ NJ A.2.1. Učenik pokazuje razumijevanje jednostavnih riječi i jednostavnih, kratkih rečenica pri slušanju. Pri slušanju učenik pokazuje razumijevanje riječi die Schokolade / die Milch / das Geschenk / Weihnachten povezujući ih s vizualnim podražajem te verbalno/neverbalno reagira na njih. Pokazuje razumijevanje rečenice Es ist Weihnachten. te čestitke Frohe Weihnachten! i verbalno/neverbalno reagira na čestitku. PP OŠ NJ A.2.2. Učenik govori jednostavne riječi i jednostavne, kratke rečenice oponašajući izgovor i intonaciju govornoga modela. Učenik ponavlja riječi die Schokolade / die Milch / das Geschenk / Weihnachten te čestitku Frohe Weihnachten! prema zvučnom predlošku. PP OŠ NJ A.2.3. Učenik sudjeluje u jednostavnom i kratkom dijalogu oponašajući govorni model. Učenik sudjeluje u kratkom razgovoru ponavljajući rečenicu Es ist Weihnachten! te čestitkom Frohe Weihnachten! PP OŠ NJ B.2.1. Učenik prepoznaje jednostavne, osnovne informacije o kulturama povezanim s njemačkim jezikom. Učenik prepoznaje pjesmu O, du fröhliche. Prepoznaje običaje vezane uz blagdan Božića. Prepoznaje neke marke čokolada koje se proizvode u zemljama njemačkoga govornog područja (Lindt / Nestlé / Toblerone / Ritter Sport / Mozart). PP OŠ NJ B.2.2. Učenik oponaša osnovne obrasce uljudnog ophođenja prema drugima u simuliranim/ autentičnim situacijama. Učenik oponašajući model čestita Božić čestitkom Frohe Weihnachten! PP OŠ NJ C.2.1. Učenik uočava vrlo jednostavne strategije učenja. Učenik oponaša zvukove i intonaciju. Koristi se kognatom „čokolada” kako bi razumio riječ Schokolade. Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu. ikt A.1.1. Učenik uz učiteljevu pomoć odabire odgovarajuće digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka. osr A.1.3. Razvija svoje potencijale. osr A.1.4. Razvija radne navike. osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije. uku A.1.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja. uku B.1.2. 2. Praćenje Na poticaj i uz pomoć učitelja prati svoje učenje. Međupredmetna povezanost Hrvatski jezik PP OŠ HJ A.2.1. Učenik razgovara o temama iz neposredne okoline i odgovara na pitanja. PP OŠ HJ A.2.5. Učenik upotrebljava riječi i sintagme u skladu s komunikacijskom situacijom poštujući pravila uljudnoga ophođenja. Glazbena kultura PP OŠ GK A.2.1. Učenik izražava svoj doživljaj glazbe. Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti Učenik prepoznaje značenje riječi ein Keks, eine Schokolade, Milch, eine Kugel, ein Baum i ein Geschenk i izgovara ih prema zvučnom predlošku. Povezuje značenje riječi sa slikom. Izgovara riječ Weihnachten te rečenicu Frohe Weihnachten. Pokazuje razumijevanje riječi ein Weihnachtsbaum.

    Doprinosi

    Dinka Žulić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Marko Javorina, Recenzent

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Njemački jezik-> 2. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Sretan Božić

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    19.09.2025.

    Tagovi

    #učenici s teškoćama u razvoju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik

    Datum unosa materijala

    19.09.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara