Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Kako bi se stvorili što bolji preduvjeti za razumijevanje jezika i povećala motivacija učenika, preporučuje se uvođenje lutke zijevalice (plišane igračke / krpene lutke) u nastavu njemačkoga jezika. Lutki je potrebno dati ime (preporučuje se tipično ime za njemačko govorno područje, primjerice Hans ili Klaus, Heidi ili Lotte), s kojim će je učenici povezivati, a poželjno je i da bude odjevena u tradicionalnu odjeću neke od zemalja njemačkoga govornog područja, primjerice, die Lederhose ili das Dirndl. Važno je da učitelj, kada „razgovara” s lutkom „promijeni” glas te govori isključivo njemačkim jezikom jer lutak „ne razumije” hrvatski jezik. Pozdrave poput Hallo! / Guten Tag! i sl., učitelj treba najprije izreći lutku, koji onda taj pozdrav uzvraća, i navedenu aktivnost ponoviti nekoliko puta. Nakon toga se u aktivnost uključuju učenici koji također izgovaraju pozdrave. Navedeni pristup omogućuje provedbu TPR metode poučavanja stranoga jezika (koja naglasak stavlja na slušanje s razumijevanjem i pripadajuću reakciju) jer omogućuje učenicima da situacijskim i multisenzornim učenjem u nastavi stranoga jezika najprije sudjeluju izgovarajući jednostavne pozdrave, poput Hallo! / Guten Tag! mijenjajući pritom položaj tijela / izvodeći neku radnju, a lutak, koji naredbu izvršava prije njih, služi kao model i pruža podršku učenicima u razumijevanju sadržaja. S druge strane, i sam lutak djeluje motivirajuće na učenike jer je i on „dijete”, ide u školu i dijeli njihove interese, radi pogreške, zaigran je i nespretan.
Korištenje lutkom u nastavi stoga može smanjiti stres kod učenika koji su tek počeli učiti strani jezik jer će im on, kada nisu sigurni što neko pitanje ili izjava znači, pokazati što trebaju napraviti i pomoći im oko odgovora. To može pozitivno utjecati na njihov osjećaj samopouzdanja i motivaciju. Osim toga, omogućuje im da što lakše svladaju predviđene sadržaje.
Odgojno-obrazovni ishodi i razrada ishoda
PP OŠ NJ A.1.1. Učenik pokazuje razumijevanje jednostavnih riječi i vrlo jednostavnih i vrlo kratkih rečenica pri slušanju.
Pri slušanju učenik pokazuje razumijevanje riječi Hallo! povezujući je s vizualnim podražajem te verbalno/neverbalno reagira na nju.
Pokazuje razumijevanje rečenice iz pjesme Hallo, schön dass du da bist! i verbalno/neverbalno reagira na nju.
PP OŠ NJ A.1.2. Učenik govori jednostavne riječi i vrlo jednostavne i vrlo kratke rečenice oponašajući izgovor i intonaciju govornoga modela.
Učenik ponavlja riječ Hallo! i rečenicu Hallo, schön dass du da bist! prema zvučnom predlošku.
PP OŠ NJ A.1.3. Učenik sudjeluje u vrlo jednostavnom i vrlo kratkom dijalogu oponašajući govorni model.
Učenik sudjeluje u kratkom razgovoru ponavljajući pozdrav Hallo!
PP OŠ NJ B.1.1. Učenik prepoznaje najjednostavne, osnovne informacije o kulturama povezanim s njemačkim jezikom.
Učenik prepoznaje pjesmicu Hallo, schön dass du da bist!
Prepoznaje tradicijsku odjeću.
Prepoznaje tipična njemačka imena.
PP OŠ NJ B.1.2. Učenik prepoznaje osnovne obrasce uljudnog ophođenja prema drugima u simuliranim/autentičnim situacijama.
Učenik oponašajući model pozdravlja Hallo!
PP OŠ NJ C.1.1. Učenik uočava neke od vrlo jednostavnih strategija učenja.
Učenik oponaša zvukove i intonaciju.
Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
ikt A.1.1. Učenik uz učiteljevu pomoć odabire odgovarajuće digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka.
osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.
osr A.1.4. Razvija radne navike.
osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
uku A.1.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema
Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja.
uku B.1.2. 2. Praćenje
Na poticaj i uz pomoć učitelja prati svoje učenje.
Međupredmetna povezanost
Hrvatski jezik
PP OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i odgovara na pitanja izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje.
PP OŠ HJ A.1.5. Učenik razvija kulturu odnosa u komunikaciji.
Glazbena kultura
PP OŠ GK A.1.1. Učenik iskazuje doživljaj glazbe.
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti
Učenik prepoznaje značenje riječi Hallo, Klaus, Lederhose, schön i izgovara ih prema zvučnom predlošku. Povezuje značenje riječi sa slikom ili lutkom.
Izgovara riječi Hallo! te rečenicu Hallo, schön dass du da bist!
Pokazuje razumijevanje riječi Klaus/Lederhose.
Doprinosi
Dinka Žulić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Gordana Barišić Lazar, Autor
Katarina Marciuš Logožar, Autor
Marko Javorina, Recenzent
Dinka Žulić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Njemački jezik-> 1. razred OŠ
Skraćeni naziv
Pozdravljamo
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
19.09.2025.
Tagovi
#učenici s teškoćama u razvoju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnog predmeta Njemački jezik, 1.razred posebni program
Datum unosa materijala
19.09.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Mein Steckbrief-PRIMJER PRILAGODBE METODA, SADRŽAJ I AKTIVNOSTI ZA UĆENIKE S TEŠKOĆAMA-NJEMAČKI JEZIK, 5.razred
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
Početno čitanje i pisanje – nakon učenja velikog i malog tiskanog slova O, o - priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika (1. razred)
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
Komentari