Aktivnost: Pozdravljamo, 1.razred OŠ

Aktivnost: Pozdravljamo, 1.razred OŠ

  • Uređeno prije: 2mj
  • 41
  • Nema stručne ocjene
  • DOCX

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Njemački jezik, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Kako bi se stvorili što bolji preduvjeti za razumijevanje jezika i povećala motivacija učenika, preporučuje se uvođenje lutke zijevalice (plišane igračke / krpene lutke) u nastavu njemačkoga jezika. Lutki je potrebno dati ime (preporučuje se tipično ime za njemačko govorno područje, primjerice Hans ili Klaus, Heidi ili Lotte), s kojim će je učenici povezivati, a poželjno je i da bude odjevena u tradicionalnu odjeću neke od zemalja njemačkoga govornog područja, primjerice, die Lederhose ili das Dirndl. Važno je da učitelj, kada „razgovara” s lutkom „promijeni” glas te govori isključivo njemačkim jezikom jer lutak „ne razumije” hrvatski jezik. Pozdrave poput Hallo! / Guten Tag! i sl., učitelj treba najprije izreći lutku, koji onda taj pozdrav uzvraća, i navedenu aktivnost ponoviti nekoliko puta. Nakon toga se u aktivnost uključuju učenici koji također izgovaraju pozdrave. Navedeni pristup omogućuje provedbu TPR metode poučavanja stranoga jezika (koja naglasak stavlja na slušanje s razumijevanjem i pripadajuću reakciju) jer omogućuje učenicima da situacijskim i multisenzornim učenjem u nastavi stranoga jezika najprije sudjeluju izgovarajući jednostavne pozdrave, poput Hallo! / Guten Tag! mijenjajući pritom položaj tijela / izvodeći neku radnju, a lutak, koji naredbu izvršava prije njih, služi kao model i pruža podršku učenicima u razumijevanju sadržaja. S druge strane, i sam lutak djeluje motivirajuće na učenike jer je i on „dijete”, ide u školu i dijeli njihove interese, radi pogreške, zaigran je i nespretan. Korištenje lutkom u nastavi stoga može smanjiti stres kod učenika koji su tek počeli učiti strani jezik jer će im on, kada nisu sigurni što neko pitanje ili izjava znači, pokazati što trebaju napraviti i pomoći im oko odgovora. To može pozitivno utjecati na njihov osjećaj samopouzdanja i motivaciju. Osim toga, omogućuje im da što lakše svladaju predviđene sadržaje. Odgojno-obrazovni ishodi i razrada ishoda PP OŠ NJ A.1.1. Učenik pokazuje razumijevanje jednostavnih riječi i vrlo jednostavnih i vrlo kratkih rečenica pri slušanju. Pri slušanju učenik pokazuje razumijevanje riječi Hallo! povezujući je s vizualnim podražajem te verbalno/neverbalno reagira na nju. Pokazuje razumijevanje rečenice iz pjesme Hallo, schön dass du da bist! i verbalno/neverbalno reagira na nju. PP OŠ NJ A.1.2. Učenik govori jednostavne riječi i vrlo jednostavne i vrlo kratke rečenice oponašajući izgovor i intonaciju govornoga modela. Učenik ponavlja riječ Hallo! i rečenicu Hallo, schön dass du da bist! prema zvučnom predlošku. PP OŠ NJ A.1.3. Učenik sudjeluje u vrlo jednostavnom i vrlo kratkom dijalogu oponašajući govorni model. Učenik sudjeluje u kratkom razgovoru ponavljajući pozdrav Hallo! PP OŠ NJ B.1.1. Učenik prepoznaje najjednostavne, osnovne informacije o kulturama povezanim s njemačkim jezikom. Učenik prepoznaje pjesmicu Hallo, schön dass du da bist! Prepoznaje tradicijsku odjeću. Prepoznaje tipična njemačka imena. PP OŠ NJ B.1.2. Učenik prepoznaje osnovne obrasce uljudnog ophođenja prema drugima u simuliranim/autentičnim situacijama. Učenik oponašajući model pozdravlja Hallo! PP OŠ NJ C.1.1. Učenik uočava neke od vrlo jednostavnih strategija učenja. Učenik oponaša zvukove i intonaciju. Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu. ikt A.1.1. Učenik uz učiteljevu pomoć odabire odgovarajuće digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka. osr A.1.3. Razvija svoje potencijale. osr A.1.4. Razvija radne navike. osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije. uku A.1.2. 2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja. uku B.1.2. 2. Praćenje Na poticaj i uz pomoć učitelja prati svoje učenje. Međupredmetna povezanost Hrvatski jezik PP OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i odgovara na pitanja izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. PP OŠ HJ A.1.5. Učenik razvija kulturu odnosa u komunikaciji. Glazbena kultura PP OŠ GK A.1.1. Učenik iskazuje doživljaj glazbe. Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti Učenik prepoznaje značenje riječi Hallo, Klaus, Lederhose, schön i izgovara ih prema zvučnom predlošku. Povezuje značenje riječi sa slikom ili lutkom. Izgovara riječi Hallo! te rečenicu Hallo, schön dass du da bist! Pokazuje razumijevanje riječi Klaus/Lederhose.

    Doprinosi

    Dinka Žulić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Marko Javorina, Recenzent

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Njemački jezik-> 1. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Pozdravljamo

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    19.09.2025.

    Tagovi

    #učenici s teškoćama u razvoju, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnog predmeta Njemački jezik, 1.razred posebni program

    Datum unosa materijala

    19.09.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara