Aktivnost: Put otpadnih tvari, 8. razred

Aktivnost: Put otpadnih tvari, 8. razred

  • Uređeno prije: 3mj
  • 72
  • Nema stručne ocjene
  • DOCX

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Priroda, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Aktivnosti su osmišljene kako bi učenici promatranjem modela i provedbom praktičnih radova povezali građu i ulogu organa sustava za izlučivanje. Naglasak je na uočavanju zajedničkih principa na kojima počiva živi svijet, što u opisanoj aktivnosti znači povezivanje izlučivanja otpadnih i štetnih tvari s preživljavanjem. Odgojno-obrazovni ishodi PP OŠ PRI A.8.1. Učenik razlikuje razine složenosti organizama iz neposrednog okoliša. PP OŠ PRI B.8.2. Učenik identificira važnost izlučivanja otpadnih i štetnih tvari iz tijela. PP OŠ PRI B.8.4. Učenik razlikuje zdrave životne navike i važnost prevencije u očuvanju zdravlja. PP OŠ PRI C.8.1. Učenik identificira važnost energije za odvijanje osnovnih životnih procesa. Razrada ishoda Učenik: – povezuje građu i ulogu organa / organskih sustava – prepoznaje na primjeru čovjeka i organizama iz neposrednoga okoliša razine složenosti u građi tijela – navodi ulogu organa mokraćnoga sustava – povezuje stvaranje urina s izlučivanjem otpadnih i štetnih tvari te preživljavanjem organizma – navodi funkciju znojenja – prepoznaje ulogu probavnoga i dišnog sustava u izlučivanju otpadnih i štetnih tvari – navodi znakove koji upućuju na poremećaj u regulaciji stalnoga sastava tjelesnih tekućina – navodi da biljke putem otvora na listu i uz pomoć korijena reguliraju količinu vode u svojem tijelu – povezuje životne navike i rizične faktore s ozljedama i razvojem bolesti – prepoznaje važnost uzimanja dovoljne količine tekućine i izbjegavanja povećanoga unosa soli za pravilan rad mokraćnoga sustava – navodi važnost energije za odvijanje svih životnih procesa. Ishodi aktivnosti Učenik: – prepoznaje da tijelo živih bića sadrži velik udio vode – prepoznaje na slici i modelu organe mokraćnoga sustava čovjeka – navodi ulogu organa mokraćnoga sustava čovjeka – navodi da je uloga mokraćnoga sustava izlučivanje mokraće koja sadrži otpadne i štetne tvari – povezuje izgled mokraće s količinom konzumirane vode – povezuje izlučivanje otpadnih i štetnih tvari s preživljavanjem organizma – povezuje znojenje s izlučivanjem otpadnih tvari iz tijela i s hlađenjem organizma – prepoznaje ulogu probavnoga i dišnog sustava u izlučivanju otpadnih i štetnih tvari iz tijela – navodi bubrege kao organe za izlučivanje otpadnih i štetnih tvari kod svih kralježnjaka – prepoznaje da jednostavnije građene životinje nemaju bubrege, već cjevčice za izlučivanje – povezuje ulogu korijena biljke i puči na listovima s reguliranjem količine vode u tijelu biljke – povezuje pravilne životne navike s očuvanjem zdravlja mokraćnoga sustava – povezuje nepravilnu prehranu i nezdrave životne navike s pojačanim radom bubrega i većom potrošnjom energije. Vremenski okvir: 14 – 16 nastavnih sati

    Doprinosi

    Valerija Begić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Lydia Lugar, Recenzent

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Priroda-> 8. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Put otpadnih tvari

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    28.08.2025.

    Tagovi

    priroda, učenici s teškoćama, 8. razred, Obrazovni sadržaj, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Priroda, Posebni programi, Izlučivanje otpadnih i štetnih tvari

    Datum unosa materijala

    01.09.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara