Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Priroda, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Aktivnosti su osmišljene kako bi učenici promatranjem modela i provedbom praktičnih radova povezali građu i ulogu organa sustava za izlučivanje. Naglasak je na uočavanju zajedničkih principa na kojima počiva živi svijet, što u opisanoj aktivnosti znači povezivanje izlučivanja otpadnih i štetnih tvari s preživljavanjem.
Odgojno-obrazovni ishodi
PP OŠ PRI A.8.1. Učenik razlikuje razine složenosti organizama iz neposrednog okoliša.
PP OŠ PRI B.8.2. Učenik identificira važnost izlučivanja otpadnih i štetnih tvari iz tijela.
PP OŠ PRI B.8.4. Učenik razlikuje zdrave životne navike i važnost prevencije u očuvanju zdravlja.
PP OŠ PRI C.8.1. Učenik identificira važnost energije za odvijanje osnovnih životnih procesa.
Razrada ishoda
Učenik:
– povezuje građu i ulogu organa / organskih sustava
– prepoznaje na primjeru čovjeka i organizama iz neposrednoga okoliša razine složenosti u građi tijela
– navodi ulogu organa mokraćnoga sustava
– povezuje stvaranje urina s izlučivanjem otpadnih i štetnih tvari te preživljavanjem organizma
– navodi funkciju znojenja
– prepoznaje ulogu probavnoga i dišnog sustava u izlučivanju otpadnih i štetnih tvari
– navodi znakove koji upućuju na poremećaj u regulaciji stalnoga sastava tjelesnih tekućina
– navodi da biljke putem otvora na listu i uz pomoć korijena reguliraju količinu vode u svojem tijelu
– povezuje životne navike i rizične faktore s ozljedama i razvojem bolesti
– prepoznaje važnost uzimanja dovoljne količine tekućine i izbjegavanja povećanoga unosa soli za pravilan rad mokraćnoga sustava
– navodi važnost energije za odvijanje svih životnih procesa.
Ishodi aktivnosti
Učenik:
– prepoznaje da tijelo živih bića sadrži velik udio vode
– prepoznaje na slici i modelu organe mokraćnoga sustava čovjeka
– navodi ulogu organa mokraćnoga sustava čovjeka
– navodi da je uloga mokraćnoga sustava izlučivanje mokraće koja sadrži otpadne i štetne tvari
– povezuje izgled mokraće s količinom konzumirane vode
– povezuje izlučivanje otpadnih i štetnih tvari s preživljavanjem organizma
– povezuje znojenje s izlučivanjem otpadnih tvari iz tijela i s hlađenjem organizma
– prepoznaje ulogu probavnoga i dišnog sustava u izlučivanju otpadnih i štetnih tvari iz tijela
– navodi bubrege kao organe za izlučivanje otpadnih i štetnih tvari kod svih kralježnjaka
– prepoznaje da jednostavnije građene životinje nemaju bubrege, već cjevčice za izlučivanje
– povezuje ulogu korijena biljke i puči na listovima s reguliranjem količine vode u tijelu biljke
– povezuje pravilne životne navike s očuvanjem zdravlja mokraćnoga sustava
– povezuje nepravilnu prehranu i nezdrave životne navike s pojačanim radom bubrega i većom potrošnjom energije.
Vremenski okvir: 14 – 16 nastavnih sati
Doprinosi
Valerija Begić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Valerija Begić, Autor
Nataša Tomljanović, Autor
Ana Marinić, Autor
Dinka Žulić, Autor
Nikola Ivek, Autor
Lydia Lugar, Recenzent
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Priroda-> 8. razred OŠ
Skraćeni naziv
Put otpadnih tvari
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
28.08.2025.
Tagovi
priroda, učenici s teškoćama, 8. razred, Obrazovni sadržaj, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Priroda, Posebni programi, Izlučivanje otpadnih i štetnih tvari
Datum unosa materijala
01.09.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Početno čitanje i pisanje – nakon učenja velikog i malog tiskanog slova O, o - priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika (1. razred)
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
PISANA PRIPRAVA ZA IZVEDBU NASTAVNOG SATA IZ TALIJANSKOG JEZIKA Sati: 2 sata (blok sat) NASTAVNA JEDINICA: Moj dan - La mia giornata
Sandra Crnković Kranjčec
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti • 1. razred • Strani jezik
DOCX
Komentari