Aktivnost: Dišem – dakle živim, 7. razred

Aktivnost: Dišem – dakle živim, 7. razred

  • Uređeno prije: 3mj
  • 84
  • Nema stručne ocjene
  • DOCX

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Priroda, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Aktivnosti su osmišljene kako bi učenici promatranjem izvorne stvarnosti te provedbom istraživanja i simulacija povezali građu i ulogu dišnih organa te promjenu ritma disanja s intenzitetom aktivnosti, ali i uočili sličnosti i razlike u načinu disanja živih bića. Naglasak je na uočavanju zajedničkih principa na kojima počiva živi svijet, što u opisanoj aktivnosti znači povezivanje disanja s izmjenom plinova i oslobađanjem energije neophodne za preživljavanje živih bića. Odgojno-obrazovni ishodi PP OŠ PRI A.7.1. Učenik opisuje građu žive prirode istražujući svijet oko sebe. PP OŠ PRI B.7.1. Učenik uspoređuje temeljna obilježja živih bića. PP OŠ PRI B.7.2. Učenik povezuje prilagodbe živih bića sa životnim uvjetima staništa na temelju promatranja. PP OŠ PRI C.7.1. Učenik uspoređuje energijske potrebe živih bića povezujući ih s očuvanjem zdravlja. PP OŠ PRI C.7.2. Učenik opisuje izmjenu energije između sustava i okoline. Razrada ishoda Učenik: – prepoznaje organe i organske sustave povezujući ih s njihovom ulogom – razlikuje organe za disanje na kopnu i u vodi – prepoznaje da većina živih bića živi u uvjetima s kisikom i da neka živa bića žive u uvjetima bez kisika – povezuje organe za disanje pojedinih organizama s njihovim staništem – povezuje prisutnost kisika i hranjivih tvari s disanjem i prehranom te s oslobađanjem energije – povezuje proces disanja s oslobađanjem energije. Ishodi aktivnosti Učenik: – prepoznaje na slici organe dišnoga sustava čovjeka – povezuje organe dišnoga sustava s njihovom ulogom – prepoznaje da su pluća građena od većega broja plućnih mjehurića – navodi da je uloga organa za disanje izmjena plinova kisika i ugljikova dioksida – prepoznaje pluća kao organe za disanje na kopnu te škrge kao organe za disanje u vodi – razlikuje uvjete s kisikom od uvjeta bez kisika – prepoznaje da većina živih bića živi u uvjetima s kisikom – navodi da sva živa bića dišu – povezuje disanje s oslobađanjem energije. Vremenski okvir: 14 nastavnih sati

    Doprinosi

    Valerija Begić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Lydia Lugar, Recenzent

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Priroda-> 7. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Dišem – dakle živim

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    29.08.2025.

    Tagovi

    priroda, učenici s teškoćama, Obrazovni sadržaj, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, 7. razred osnovne škole, Disanje živih bića, Posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Priroda

    Datum unosa materijala

    01.09.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara