Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Priroda, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Aktivnosti su osmišljene kako bi učenici promatranjem izvorne stvarnosti te provedbom istraživanja i simulacija povezali građu i ulogu dišnih organa te promjenu ritma disanja s intenzitetom aktivnosti, ali i uočili sličnosti i razlike u načinu disanja živih bića. Naglasak je na uočavanju zajedničkih principa na kojima počiva živi svijet, što u opisanoj aktivnosti znači povezivanje disanja s izmjenom plinova i oslobađanjem energije neophodne za preživljavanje živih bića.
Odgojno-obrazovni ishodi
PP OŠ PRI A.7.1. Učenik opisuje građu žive prirode istražujući svijet oko sebe.
PP OŠ PRI B.7.1. Učenik uspoređuje temeljna obilježja živih bića.
PP OŠ PRI B.7.2. Učenik povezuje prilagodbe živih bića sa životnim uvjetima staništa na temelju promatranja.
PP OŠ PRI C.7.1. Učenik uspoređuje energijske potrebe živih bića povezujući ih s očuvanjem zdravlja.
PP OŠ PRI C.7.2. Učenik opisuje izmjenu energije između sustava i okoline.
Razrada ishoda
Učenik:
– prepoznaje organe i organske sustave povezujući ih s njihovom ulogom
– razlikuje organe za disanje na kopnu i u vodi
– prepoznaje da većina živih bića živi u uvjetima s kisikom i da neka živa bića žive u uvjetima bez kisika
– povezuje organe za disanje pojedinih organizama s njihovim staništem
– povezuje prisutnost kisika i hranjivih tvari s disanjem i prehranom te s oslobađanjem energije
– povezuje proces disanja s oslobađanjem energije.
Ishodi aktivnosti
Učenik:
– prepoznaje na slici organe dišnoga sustava čovjeka
– povezuje organe dišnoga sustava s njihovom ulogom
– prepoznaje da su pluća građena od većega broja plućnih mjehurića
– navodi da je uloga organa za disanje izmjena plinova kisika i ugljikova dioksida
– prepoznaje pluća kao organe za disanje na kopnu te škrge kao organe za disanje u vodi
– razlikuje uvjete s kisikom od uvjeta bez kisika
– prepoznaje da većina živih bića živi u uvjetima s kisikom
– navodi da sva živa bića dišu
– povezuje disanje s oslobađanjem energije.
Vremenski okvir: 14 nastavnih sati
Doprinosi
Valerija Begić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Valerija Begić, Autor
Ana Marinić, Autor
Nataša Tomljanović, Autor
Dinka Žulić, Autor
Nikola Ivek, Autor
Lydia Lugar, Recenzent
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Priroda-> 7. razred OŠ
Skraćeni naziv
Dišem – dakle živim
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
29.08.2025.
Tagovi
priroda, učenici s teškoćama, Obrazovni sadržaj, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM, 7. razred osnovne škole, Disanje živih bića, Posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Priroda
Datum unosa materijala
01.09.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Biblija je najljepša knjiga 2.r OŠ KV-kviz za formativno vrednovanje
Marica Celjak
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 2. razred • Vjeronauk
Uređeno prije: 9d
1
Sustavi u paru
Dražena Potočki, Antonela Matajić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Matematika
Komentari