Mate Balota - Mijo Mirković

Mate Balota - Mijo Mirković

  • Uređeno prije: 3mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene
Online pregled

    Opis materijala

    Interaktivna infografika izrađena u alatu Genially namijenjena je učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima za upoznavanje života i stvaralaštva književnika Mate Balote (Mije Mirkovića). Namjena: Materijal se koristi u nastavi hrvatskoga jezika pri obradi zavičajne književnosti i književnika iz Istre. Može poslužiti kao uvod u interpretaciju Balotinih pjesama i proznih tekstova, kao dodatni nastavni resurs za ponavljanje ili kao poticaj za samostalno istraživanje književnih motiva. Primjena: u nastavi (frontalno ili u skupinskom radu – učenici istražuju različite sekcije infografike), u samostalnom radu učenika (istraživanje biografskih podataka, čitanje ulomaka iz pjesama), u projektnoj nastavi vezanoj uz zavičajnu baštinu i lokalne autore, kao digitalni dodatak školskim prezentacijama, kvizovima ili istraživačkim zadacima. Bitne karakteristike: - multimedijalni i interaktivni pristup (klikom na dijelove infografike otkrivaju se biografski podaci, motivi, izbor iz pjesama s pojašnjenjem dijalektalizama, video i glazbene interpretacije), vizualno atraktivan prikaz koji motivira učenike na istraživanje, jednostavna dostupnost putem poveznice, bez potrebe za dodatnim instalacijama, mogućnost korištenja na različitim uređajima (računalo, tablet, pametni telefon). Materijal se može kombinirati s drugim digitalnim resursima (kvizovi, digitalni plakati, audiovizualni zapisi), a njegova interaktivnost pridonosi većoj motivaciji učenika i razvoju digitalnih kompetencija.

    Doprinosi

    Jelena Urošević-Hušak, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.5.1. Učenik obrazlaže doživljaj književnoga teksta, objašnjava uočene ideje povezujući tekst sa svijetom oko sebe
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.5.2. Učenik razlikuje temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.5.3. Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.6.1. Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.6.2. Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.6.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.6.3. Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta uočavajući svrhu književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.7.3. Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnih tekstova za čitanje s obzirom na tematsku i žanrovsku pripadnost
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.7.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.8.3. Učenik prosuđuje samostalno izabrani književni tekst i uočava svrhu i obilježja pripadajućega žanra i autora
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> OŠ HJ B.8.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.1.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.1.2. Učenik razlikuje i opisuje književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.1.3. Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.2.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i obrazlaže stavove o književnom tekstu
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.2.2. Učenik uspoređuje književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.2.3. Učenik uspoređuje književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.2.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.3.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i uspoređuje svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.3.2. Učenik uspoređuje književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.3.3. Učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.3.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.4.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.4.2. Učenik analizira različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.4.3. Učenik obrazlaže slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuđuje utjecaj različitih konteksta na književni tekst
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.4.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom

    Skraćeni naziv

    Mate Balota

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    11.12.2022.

    Tagovi

    dijalektalno pjesništvo, zavičajna nastava, Mate Balota

    Datum unosa materijala

    28.08.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara