Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih.
Odgojno-obrazovni ishodi
PP SKA LK A.2.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
PP SKA LK A.2.2. Učenik se koristi različitim medijima, likovnim materijalima i postupcima u likovnom izražavanju.
PP SKA LK B.2.2. Učenik razlikuje vizualne osobine oblika i odnose među oblicima. PP SKA LK B.2.1. Učenik izražava doživljaj likovnog djela i doživljaj stvaranja.
PP SKA LK C.2.1. Učenik sudjeluje u različitim oblicima umjetničkog djelovanja u zajednici.
PP SK LK A.2.1. Učenik se likovno izražava interpretirajući različite sadržaje.
PP SK LK A.2.2. Učenik se koristi različitim medijima, likovnim materijalima i postupcima u likovnom izražavanju.
PP SK LK B.2.1. Učenik izražava svoj doživljaj likovnog djela i svoj doživljaj stvaranja.
PP SK LK B.2.2. Učenik prepoznaje vizualne osobine oblika i odnose među oblicima.
PP SK LK C.2.1. Učenik sudjeluje u različitim oblicima umjetničkog djelovanja u zajednici.
Ishodi aktivnosti
Učenik imenuje tri do pet čistih boja.
Učenik reproducira jednostavne vizualne i zvučne uzorke.
Učenik stvara jednostavne likovne i zvučne ritamske kompozicije.
Učenik interpretira zvukom (pljeskanjem i lupkanjem) jednostavne ritmičke likovne kompozicije.
Učenik kombinira više likovnih materijala kako bi izradio svoj rad.
Učenik izrađuje kraću stop-animaciju o ritmu kombinirajući sliku i zvuk.
Materijali i pribor: bijeli papir za crtanje, pastele, Big point komunikatori, geometrijski likovi izrezani od kolaž-papir, veći bijeli papir za slikanje, slikarska tehnika po izboru (tempere, uljane pastele), likovni radovi iz prethodne aktivnosti, reprodukcije umjetničkih djela.
Tri su aktivnosti osmišljene za izvođenje u datom slijedu: u prvoj aktivnosti učenici povezuju likovne i zvukovne elemente ponavljajući jednostavne ritmičke obrasce. U drugoj se aktivnosti ritmički obrasci nadograđuju vizualnim vrijednostima veliko – malo koji se povezuju s glazbenim vrijednostima tiho – glasno. U trećoj je aktivnosti naglasak na reinterpretaciji prije istraživanih ritmičkih kompozicija u različitim medijima. U opisanim likovnim i glazbenim vježbama i zadatcima važno je poticati uživljavanje učenika u aktivnost i mogućnost improvizacije. Učitelj može nadograđivati i varirati opisane zadatke uvođenjem novih likovnih ili glazbenih elemenata ili medija.
Doprinosi
Stanka Pinjuh, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Gordana Košćec Bousfield, Autor
Stanka Pinjuh, Autor
Elizabeta Haničar, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Likovna kultura-> 2. dobna skupina
Skraćeni naziv
Ritam oblika
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
16.07.2025.
Tagovi
Likovna kultura, 2. dobna skupina 11-15, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura
Datum unosa materijala
25.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Ritam, simetrija, ornament
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Umjetničke škole • Likovne škole • Dizajner tekstila
PPT
Ružno pače, priprema lektira 2.r. HJ
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 2. razred • Hrvatski jezik
DOCX
Komentari