Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Odgojno-obrazovni ishodi
PP OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
PP OŠ LK A.7.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine odabirući različite likovne materijale i postupke u vlastitome likovnom izražavanju.
PP OŠ LK B.7.1. Učenik povezuje osobni doživljaj, tematski sadržaj i likovni jezik umjetničkog djela u cjelinu.
PP OŠ LK B.7.2. Učenik obrazlaže postupke kojima je došao do likovnih rješenja.
Ishodi aktivnosti
Učenik prepoznaje osnovne proporcijske odnose na vlastitom tijelu te na prikazima ljudskoga tijela u umjetničkim djelima.
Učenik povezuje različite interpretacije ljudskih proporcija na umjetničkim djelima s vlastitim doživljajem prikazanih likova.
Učenik u likovnom radu interpretira pokrete sportaša, akrobata i likova s odabranih umjetničkih djela.
Učenik izrađuje kratku animaciju plošne figure koristeći se digitalnim aplikacijama za stop-animaciju.
Učenik oblikuje jednostavnu figuru od žice – prikaz ljudskoga lika.
Materijali i pribor: radni listići, metričke trake / krojački metar, škare, ljepilo, radni listić, pribadače, škare, aplikacija za stop-animaciju, mobiteli ili tableti. Ako je moguće, osigurati ili improvizirati neku vrstu stativa za mobitel/tablet radi kontrole kadra.
Materijali i pribor: žica, aluminijska folija, samoljepljiva traka, tempere, kistovi, konac ili tanja žica, okvir za mobil (obruč ili štapovi).
Tema je organizirana u četiri aktivnosti, koje se međusobno nadopunjuju, ali je svaku od njih moguće izvoditi i zasebno. Vrijeme potrebno za izvođenje aktivnosti ovisit će o mogućnostima učenika u skupini i ishodima na koje učitelj želi staviti naglasak.
U prvoj aktivnosti učenici istražuju osnovne proporcijske odnose ljudskoga tijela, najprije na vlastitom tijelu a zatim i na primjerima prikaza tijela na umjetničkim djelima. U drugoj aktivnosti, istražujući pokrete vlastitoga tijela te pokrete sportaša, uočavaju povezanost građe ljudskoga tijela i mogućnosti pokreta/kretanja. Izrađuju kratku stop-animaciju u kojoj interpretiraju pokrete tijela. U trećoj aktivnosti nastavljaju istraživanje proporcija i pokreta tijela izradom figure u žici. U svim trima aktivnostima učenici se paralelno potiču na aktivno istraživanje svojega tijela i prikaza tijela na umjetničkim djelima. Svaka aktivnost uključuje izražavanje u drugom mediju (kolaž-papir, animacija, oblikovanje u žici), potiče učenike na aktivno promatranje (vizualno istraživanje) te povezivanje različitih iskustava.
Doprinosi
Stanka Pinjuh, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Gordana Košćec Bousfield, Autor
Stanka Pinjuh, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Likovna kultura-> 7. razred OŠ
Skraćeni naziv
Figura u pokretu
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
16.07.2025.
Tagovi
Posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, učenici s teškoćama, 7. razred, Oblik i mjera, MZOM, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Datum unosa materijala
23.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Vodič za samostalnu obradu teme iz povijesti u video izričaju
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti • 3. razred • Povijest
PPTX
Zaustavimo nasilje u školi!
autorizirano predavanje
Informativni i dokumentarni sadržaji • Ostalo
PDF
Komentari