Aktivnost: Tlocrt škole, 5. razred

Aktivnost: Tlocrt škole, 5. razred

  • Uređeno prije: 4mj
  • 52
  • Nema stručne ocjene

    Opis materijala

    Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. PP OŠ LK A.5.1. Učenik interpretira različite sadržaje služeći se likovnim i vizualnim jezikom. PP OŠ LK A.5.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine uporabom različitih medija, likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju. PP OŠ LK B.5.2. Učenik opisuje likovne radove i vlastiti doživljaj stvaranja. PP OŠ LK C.5.1. Učenik svojim stvaralaštvom interpretira utjecaj vizualne okoline na vlastiti život. PP OŠ LK C.5.2. Učenik povezuje umjetničko djelovanje s iskustvima iz svakodnevnog života. Ishodi aktivnosti Učenik povezuje svoje potrebe s oblikovanjem životnoga prostora. Učenik povezuje veličinu i raspored prostorija u tlocrtnom prikazu s njihovom namjenom. Učenik opisuje svojstva materijala, tekstura i boja kojima je oblikovan njegov životni prostor. Učenik ilustrira prikaz sobe u tehnici asamblaža. Učenik izrađuje prikaz tlocrta zamišljene škole kombinirajući crtež i plohe kolaž-papira. Učenik oblikuje maketu parka kombinirajući jednostavne konstrukcije od papira. Materijali i pribor: kolaž-papir, škare, ljepilo, olovke, drvene bojice. Tijekom triju aktivnosti učenici istražuju oblikovanje svojega svakodnevnog životnog prostora: tlocrtnu povezanost i raspored prostorija, utjecaj materijala, tekstura i boja na doživljaj prostora te oblikovanje prostora za igru. Pritom se potiču da prepoznaju vlastite potrebe u odnosu na oblikovanje prostora. Primjećuju da su veličina i oblik nekoga prostora / prostorije povezani s njegovom funkcijom, da odabir boja, materijala i tekstura utječe na naš doživljaj prostora te da oblikovanje javnih prostora (primjerice, dječjega parka) treba uključivati različite ideje i potrebe. Izrađujući zamišljen tlocrt u prvoj aktivnosti, učenici povezuju iskustvo kretanja u prostoru s prikazom na plohi; u drugoj se aktivnosti potiču njihova senzorna iskustva manipuliranja različitim materijalima a u trećoj fine motoričke vještine pri izradi jednostavnih trodimenzionalnih konstrukcija od papira. U svim trima aktivnostima učenici se potiču da manipuliraju različitim likovnim i improviziranim materijalima izrađujući svoje radove te uočavaju njihove izražajne mogućnosti. Također se potiču na rad u paru ili skupini, suradnju i međusobno prepoznavanje i uvažavanje individualnih potreba i ideja.

    Doprinosi

    Stanka Pinjuh, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Likovna kultura-> 5. razred OŠ

    Skraćeni naziv

    Tlocrt škole

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    16.07.2025.

    Tagovi

    Posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, učenici s teškoćama, 5. razred, Prostor u kojem boravim, MZOM, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih

    Datum unosa materijala

    22.07.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara