Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
PP OŠ LK A.5.1. Učenik interpretira različite sadržaje služeći se likovnim i vizualnim jezikom.
PP OŠ LK A.5.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine uporabom različitih medija, likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju.
PP OŠ LK B.5.2. Učenik opisuje likovne radove i vlastiti doživljaj stvaranja.
PP OŠ LK C.5.1. Učenik svojim stvaralaštvom interpretira utjecaj vizualne okoline na vlastiti život.
PP OŠ LK C.5.2. Učenik povezuje umjetničko djelovanje s iskustvima iz svakodnevnog života.
Ishodi aktivnosti
Učenik povezuje svoje potrebe s oblikovanjem životnoga prostora.
Učenik povezuje veličinu i raspored prostorija u tlocrtnom prikazu s njihovom namjenom.
Učenik opisuje svojstva materijala, tekstura i boja kojima je oblikovan njegov životni prostor.
Učenik ilustrira prikaz sobe u tehnici asamblaža.
Učenik izrađuje prikaz tlocrta zamišljene škole kombinirajući crtež i plohe kolaž-papira.
Učenik oblikuje maketu parka kombinirajući jednostavne konstrukcije od papira.
Materijali i pribor: kolaž-papir, škare, ljepilo, olovke, drvene bojice.
Tijekom triju aktivnosti učenici istražuju oblikovanje svojega svakodnevnog životnog prostora: tlocrtnu povezanost i raspored prostorija, utjecaj materijala, tekstura i boja na doživljaj prostora te oblikovanje prostora za igru. Pritom se potiču da prepoznaju vlastite potrebe u odnosu na oblikovanje prostora. Primjećuju da su veličina i oblik nekoga prostora / prostorije povezani s njegovom funkcijom, da odabir boja, materijala i tekstura utječe na naš doživljaj prostora te da oblikovanje javnih prostora (primjerice, dječjega parka) treba uključivati različite ideje i potrebe.
Izrađujući zamišljen tlocrt u prvoj aktivnosti, učenici povezuju iskustvo kretanja u prostoru s prikazom na plohi; u drugoj se aktivnosti potiču njihova senzorna iskustva manipuliranja različitim materijalima a u trećoj fine motoričke vještine pri izradi jednostavnih trodimenzionalnih konstrukcija od papira.
U svim trima aktivnostima učenici se potiču da manipuliraju različitim likovnim i improviziranim materijalima izrađujući svoje radove te uočavaju njihove izražajne mogućnosti. Također se potiču na rad u paru ili skupini, suradnju i međusobno prepoznavanje i uvažavanje individualnih potreba i ideja.
Doprinosi
Stanka Pinjuh, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Gordana Košćec Bousfield, Autor
Stanka Pinjuh, Autor
Elizabeta Haničar, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Likovna kultura-> 5. razred OŠ
Skraćeni naziv
Tlocrt škole
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
16.07.2025.
Tagovi
Posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, učenici s teškoćama, 5. razred, Prostor u kojem boravim, MZOM, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Datum unosa materijala
22.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Kršćanstvo 5 r OŠ KV
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Vjeronauk
PPTX
Početno čitanje i pisanje – nakon učenja velikog i malog tiskanog slova O, o - priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika (1. razred)
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
Komentari