Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Odgojno-obrazovni ishodi
PP OŠ LK A.3.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
PP OŠ LK A.3.2. Učenik se koristi različitim medijima, likovnim materijalima i postupcima u vlastitom izražavanju.
PP OŠ LK B.3.1. Učenik prepoznaje tematski sadržaj i dominantne likovne elemente umjetničkog djela.
PP OŠ LK C.3.2. Učenik povezuje neke aspekte umjetničkog djelovanja s iskustvima iz svakodnevnog života.
Ishodi aktivnosti
Učenik likovno interpretira oblik i boju plodova voća i povrća, detalje koje uočava i njihov smještaj u cjelini.
Učenik prikazuje jednostavne motive kolaž-papirom, crtežom i u glini.
Učenik kontrolira poteze radeći tušem, drvcem, kolaž-papirom i glinom.
Učenik opisuje određene motive na umjetničkom djelu.
Materijali i pribor: olovka, kolaž-papir, škare i ljepilo, plodovi voća i povrća (jabuka, kruška, šljiva, šipak, naranča, mandarina, krumpir, mrkva, rajčica, krastavac, paprika...). Ovisno o uvjetima, učenici mogu od kuće donijeti po jedan plod. Kako bi učenicima olakšao manipulaciju materijalima, učitelj može unaprijed pripremiti kolaž-papir izrezan na manje pravokutne plohe veličine približno 10 x 10 cm.
Aktivnosti u sklopu ove teme nižu se i međusobno dopunjuju omogućujući učenicima da cjelovito istraže temu voća i povrća. Učenici senzorički istražuju plodove voća i povrća promatranjem, dodirivanjem, mirisanjem. Istražuju njihov oblik, boju, površinu, pojedinačne dijelove i smještaj u cjelini. Učenici stvaraju poveznice između onoga što otkrivaju istraživanjem i svojih iskustava i znanja iz svakodnevnoga života; imenuju plodove, kategoriziraju ih (voće, povrće, slatko, kiselo...), prepoznaju različite načine njihove pohrane (zimnica) i uporabe za pripremu obroka (primjerice, voćna salata). Učenici prepoznaju i iskazuju svoje preferencije vezano uz konzumaciju voća i povrća, potiče ih se na prihvaćanje različitih i novih okusa. Svaka aktivnost uključuje i likovno stvaranje. Potiče se razvoj grafomotorike i koordinacije pokreta prstiju manipulacijom različitim likovnim alatima i materijalima. Usmjerene vježbe promatranja i istraživanja plodova različitim osjetilima razvijaju usredotočenost učenika te sposobnost uočavanja odnosa pojedinačnih elemenata unutar cjeline.
Doprinosi
Stanka Pinjuh, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Gordana Košćec Bousfield, Autor
Stanka Pinjuh, Autor
Elizabeta Haničar, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Likovna kultura-> 2. razred OŠ
Skraćeni naziv
Raznoliki oblici i boje prirode: voće i povrće
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
16.07.2025.
Tagovi
Posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Likovna kultura, učenici s teškoćama, 3. razred, Svijet oko mene , MZOM, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Datum unosa materijala
22.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Likovna kultura, Zajedno smo različiti, 7. razred
Nataša Stipica Kilić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 7. razred • Građanski odgoj i obrazovanje
PDF
Božićni zadatci dijeljenja
Dražena Potočki, Antonela Matajić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Matematika
Komentari