Opis materijala
Materijal je sastavni dio Smjernica za implementaciju posebnog kurikula nastavnoga predmeta Domaćinstvo, objavljenih na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Uzgoj biljaka i životinja važna je djelatnost u životu svih ljudi. Bez ove djelatnosti vjerojatno se ne bi razvile današnje civilizacije, već bi čovjek bio skupljač i lovac kao što je to bio u davnoj prošlosti. Čovjek uzgaja biljke i životinje najprije zbog prehrane, a zatim i za niz drugih potreba kao što su liječenje, izrada odjeće i slično. Važno je učenike poučavati o uzgoju biljaka i životinja te o tome koja je konačna namjena njihova uzgoja. U opisanim aktivnostima učenici povezuju začinsko bilje s jelima u kojima ga susreću, opisuju njegova svojstva te uzgajaju bosiljak, origano i ružmarin u učionici, odnosno praktikumu Domaćinstva, učeći tako o uzgoju i o namjenama bilja u svakodnevnom životu.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI
PP OŠ DOM C.6.1. Učenik navodi važnost uzgoja biljaka, domaćih životinja te njihovu korist za život čovjeka.
- navodi povezanost proizvodnje i prerade biljaka te dobrobiti od prodaje
- njeguje pozitivan stav prema radu
PP OŠ DOM C.6.3. Učenik provodi uzgoj i njegu biljke.
- navodi biljke koje rastu i uzgajaju se u zatvorenom prostoru (sobne u posudama) i one na otvorenom u vrtu, cvjetnjaku, okućnici
- primjenjuje osnovne upute za uzgoj biljke
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
ikt C.3.3. Učenik samostalno ili uz manju pomoć učitelja procjenjuje i odabire potrebne među pronađenim informacijama.
pod A.3.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja.
pod B.3.2. Planira i upravlja aktivnostima.
pod C.3.3. Upravlja osobnim financijama i prepoznaje tijek novca.
uku A.3.1. 1. Upravljanje informacijama
Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
zdr C.3.1.B Obrazlaže potencijalne opasnosti u kućanstvu i okolini.
PLANIRAN BROJ NASTAVNIH SATI: 10 sati
Ishodi aktivnosti
Učenik prepoznaje važnost proizvodnje i prerade biljaka u prehrambene svrhe.
Učenik navodi biljke koje se koriste u prehrani (začinsko bilje).
Učenik primjenjuje osnovne upute za sjetvu začinskoga bilja.
Doprinosi
Viktorija Vranešić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Nikola Ivek, Autor
Viktorija Vranešić, Autor
Tatjana Kovačić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Posebni programi-> Domaćinstvo-> 6. razred OŠ
Skraćeni naziv
Aktivnost: Začinsko bilje, 6. razred
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
01.07.2025.
Tagovi
učenici s teškoćama, 6. razred, domaćinstvo, začinsko bilje, posebni programi, Smjernice za implementaciju posebnoga kurikula nastavnoga predmeta Domaćinstvo, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, MZOM
Datum unosa materijala
15.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
Početno čitanje i pisanje – nakon učenja velikog i malog tiskanog slova O, o - priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika (1. razred)
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
Mein Steckbrief-PRIMJER PRILAGODBE METODA, SADRŽAJ I AKTIVNOSTI ZA UĆENIKE S TEŠKOĆAMA-NJEMAČKI JEZIK, 5.razred
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
Komentari