Opis materijala
''U našem društvu teškoće često podrazumijevaju deficit ili nedostatak u određenom području. Međutim postavlja se pitanje može li suficit također predstavljati teškoću. Kod darovite djece različite sposobnosti im mogu postati svojevrsni kamen spoticanja. Izuzetna sposobnost u određenim područjima neminovno sa sobom donosi isticanje u okolini. Svjedoci smo toga da isticanje ne donosi uvijek dobre rezultate i mnogima je upravo ta „drugačijost“ i isticanje donijela mnogo teškoća u život. Istraživanja pokazuju da se upravo darovita djeca suočavaju s brojnim izazovima svakodnevnice. U školi su nerijetko predmet ismijavanja ili pak distanciranja i neprihvaćenosti. S druge strane, istraživanja nam pokazuju da darovita djeca mogu imati problema u socio-emocionalnom funkcioniranju. Uslijed nerazumijevanja od strane vršnjaka koje može dovesti do udaljavanja, darovita djeca mogu iskusiti brojne anksiozne i depresivne simptome koji mogu kod njih dovesti do ozbiljnih problema u funkcioniranju. Upravo zbog toga, nužna je identifikacija potencijalno darovite djece te se ranim prepoznavanjem takve djece može prevenirati razvoj teškoća u socio-emocionalnom funkcioniranju. To ne znači da treba spriječiti njihov razvoj u smjeru darovitosti, već povećanjem svijesti o mogućim teškoćama s kojima će se susresti možemo djelovati na njihovu psihološku otpornost i stvarati poticajno okruženje koje će im omogućiti da ostvare svoje potencijale, a da se istovremeno ne osjećaju isključenima ili posve drugačijima od svojih vršnjaka. ''
Udruzi za djecu s teškoćama u razvoju Zvončići je odobren projekt ''Dar (s)Poticanja'' koji je financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u vrijednosti 15.833,33 eura. Projekt će se provoditi u partnerstvu sa Osnovnom školom Slunj i osnovnom školom Žakanje i područnom školom Kamanje u školskoj godini 2024/2025.
Projektom Dar (s)Poticanja cilj je obuhvatiti ruralna područja koja nemaju adekvatnu sustavnu podršku koja bi poticala i detektirala darovitu djecu i djecu s teškoćama u razvoju. Sukladno tome, cilj je prvenstveno detekcija, identifikacija i dijagnostika potencijalno darovite djece te uključivanje u radionice ekspresivne art terapije s ciljem poticanja izražavanja vlastitih potencijala.
Kroz radionice ekspresivne art terapije (psihoterapijski pravac) djeci se daje će se izražavanje emocija na direktan neverbalan način koji zaobilazi otpore, i ne djeluje prijeteći za dijete, izražavanjem kroz boje, oblike, priče, modeliranje, pokret, ples i razne druge kreativne tehnike. Osim razvoja samog kreativnog potencijala, kroz različite likovne i kreativne tehnike pružanjem razumijevanja i podrške na djeci blizak način djeca će naučiti adekvatne mehanizme rješavanja problema i suočavanja sa stresnim situacijama, razviti socijalne vještine, upoznati, razumjeti i prihvatiti sebe i svoje potrebe, osvijestiti svoje osjećaje, osnažiti vlastite sposobnosti, kreativnost, maštu, otkriti i razviti jedinstvene potencijale, unutarnje interese i motivaciju, razvijati mentalnu fleksibilnost, izgraditi povjerenje u sebe i svoje mogućnosti – povećati samopouzdanje i naučiti se samonjegovati. Stoga neizmjerno je važno omogućiti svakom djetetu ovu vrstu podrške, učenja i razvoja, a posebice djeci koja zahtijevaju više pažnje.
Na kraju, želimo istaknuti jednu važnu misao – darovitost sama po sebi nije dovoljna. Potencijal koji darovita djeca nose u sebi nije uvijek vidljiv na prvi pogled, niti se razvija sam od sebe. Potencijal je poput sjemena: ako ga njegujemo, zalijevamo i dajemo mu dobre uvjete, može izrasti u nešto nevjerojatno. Ali ako ga zanemarimo, ostane neprepoznat, izgubi se.
Zato je važno da svi zajedno – roditelji, učitelji, stručnjaci i društvo – stvorimo okruženje koje će darovitoj djeci omogućiti da razviju svoj puni potencijal, ne samo u akademskom smislu, već i kao emocionalno stabilne, sretne i ostvarene osobe.
Jer ulaganje u njihov razvoj danas znači ulaganje u budućnost koja može donijeti pozitivne promjene za cijelo društvo.
Doprinosi
NADA JELAČA ŠIMUNIĆ, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
UDRUGA ZA DJECU S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU ZVONČIĆI, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> e-Škole
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Stručno usavršavanje nastavnika
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Digitalno građanstvo
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Edublic
Skraćeni naziv
Dar (s)Poticanja
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Copyright - Sva prava zadržana
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
10.02.2025.
Datum unosa materijala
10.07.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Uspoređivanje skupova do 3 elementa - Matematika, Prvi razred posebni program PP OŠ MAT A.1.2.
Dora Domić Brajko
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Posebni programi • Matematika/Matematičke vještine • 1. razred OŠ
PDF
Djeljivost prirodnih brojeva, BOŽIČNA PRIČA - praktični rad
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Matematika
PDF
Komentari