Opis materijala
Priprema za nastavni sat
Nastavni predmet: Hrvatski jezik
Područje: Jezik i komunikacija, Književnost i stvaralaštvo
Nastavne metode: razgovor, pisanje, čitanje, slušanje, rad na tekstu, stvaranje vlastite priče, komentiranje, prosuđivanje, uspoređivanje
Nastavni materijal: olovka, bilježnica, papir, kartončići s poslovicama, živa riječ
Nastavna jedinica: Stvaramo priču na svojem kajkavskom
Učiteljica: Vedrana Gudek
Škola: OŠ Josipa Broza Kumrovec, OŠ Janka Leskovara Pregrada, OŠ Đure Prejca Desinić
Razred: 6.a, 6.a, 7.b
Datum održavanja sata: 23. travnja 2025., 6. svibnja 2025., 16. svibnja 2025.
Što očekujem od svojih učenika na satu?
- da razgovaraju o kajkavskom
- da podijele s ostalim učenicima koliko govore na kajkavskom, u kojim prilikama i s kim
- da govore neopterećeni pravilima standardnog jezika
- da se slušaju i razmjenjuju ideje, da se nadopunjavaju
- da zajednički stvore priču na kajkavskom
- da im sat bude zabavan i zanimljiv
Tijek nastavnoga sata:
1. UVOD:
- učiteljica se predstavlja učenicima, pozdravljaju se
- predstavljaju se i učenici učiteljici (na kajkavskom)
- učiteljica najavljuje temu nastavnoga sata te zadatke koje će na njemu imati
- učiteljica učenicima dijeli raznobojne kartončiće s raznim poslovicama i izrekama
- svaki učenik nasumce odabere po jednu izreku/poslovicu i zadatak im je razmisliti kako bi ta poslovica/izreka glasila na njihovom materinskom govoru
- učenici čitaju poslovice/izreke, komentiraju njihovo značenje (uključuju se i ostali učenici) te poslovicu/izreku kazuju na svojem kajkavskom
- učenici se prisjećaju još nekih izreka/poslovica te ih kazuju
2. GLAVNI DIO SATA:
- učiteljica najavljuje glavni zadatak sata – učenici će raditi u skupinama (4 skupine) te napisati priču na kajkavskom – tema je priče jedno godišnje doba (Proljeće, Ljeto, Jesen, Zima)
- za svaku skupinu učiteljica je pripremila uručak/papir, na kojem je naslov/tema priče te 6 ponuđenih riječi, koje bi trebalo uklopiti u priču
- napomena: učenici mogu smisliti svoj naslov priče; mogu upotrijebiti navedene riječi, ali i ne moraju; mogu upotpuniti priču nekim humorističnim efektom
- nakon 10 - 15 minuta pisanja, predstavnici skupina čitaju priče; ostali učenici slušaju i nagrađuju druge skupine pljeskom
3. ZAVRŠETAK:
- učiteljica pohvaljuje sve skupine i njihov rad
- učiteljica učenicima dijeli evaluacijske listiće, koje trebaju ispuniti do kraja sata
- pozdravljaju se
Prilog 1:
Popis korištenih poslovica i izreka:
Svakoga gosta tri dana dosta.
Što možeš danas, ne ostavljaj za sutra.
Teško žabu u vodu natjerati.
Tiha voda brege dere.
Vuk dlaku mijenja, ali ćud nikada.
Tko pod drugim jamu kopa, sam u nju pada.
Tko rano rani, dvije sreće grabi.
Tko se zadnji smije, najslađe se smije.
Neće grom u koprive.
Nikad ne reci nikad.
Poslije kiše dolazi sunce.
Sit gladnom ne vjeruje.
Bez muke nema nauke.
Bolje spriječiti nego liječiti.
Gdje ima dima, ima i vatre.
Jutro je pametnije od večeri.
Ispeci pa reci.
Kad mačka ode, miševi kolo vode.
Mi o vuku, a vuk na vrata.
Poklonjenom konju ne gledaj u zube.
Na muci se poznaju junaci.
Jezik nema kosti, ali može bosti.
Što pijan kaže, trijezan misli.
U svakom žitu ima kukolja.
Prilog 2:
Evaluacijski listić, Vedrana Gudek
Škola: _________________________________________
Razred: _____________
Datum: ___________________________
Učiteljica: Vedrana Gudek, prof.
EVALUACIJSKI LISTIĆ ZA UČENIKE
(KajkašKAJ 2)
Listić se ispunjava anonimno.
1. Nastavni sat bio mi je zanimljiv. DA NE
2. Aktivno sam sudjelovao/sudjelovala na satu. DA NE
3. Voljela/Volio bih imati više sati posvećenih svojem zavičajnom govoru. DA NE
4. Učiteljica se prema svim učenicima odnosila s poštovanjem; slušala nas je i razjasnila što je eventualno bilo nejasno. DA NE
5. Što ti se osobito svidjelo na ovome satu? ___________________________________________________________________________
6. Zašto voliš kajkavski? Napiši na svojem govoru! ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Doprinosi
Vedrana Gudek, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Administrator , Osobe s posebnim ovlastima
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Hrvatski jezik-> A. Hrvatski jezik i komunikacija-> OŠ HJ A.6.4. Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja
Skraćeni naziv
"Stvaramo priču na svojem kajkavskom"
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje (CC BY)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - narječja
Datum izrade materijala
20.06.2025.
Datum unosa materijala
20.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Utjecaj temperature na magnetsku indukciju
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti • 3. razred • Fizika
DOCX
Materijali za interpretaciju lektirnog djela Pale sam na svijetu
Tihana Levar, Rahela Frelih
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
Komentari