"Stvaramo priču na svojem kajkavskom"

"Stvaramo priču na svojem kajkavskom"

  • Uređeno prije: 5mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene

    Opis materijala

    Priprema za nastavni sat Nastavni predmet: Hrvatski jezik Područje: Jezik i komunikacija, Književnost i stvaralaštvo Nastavne metode: razgovor, pisanje, čitanje, slušanje, rad na tekstu, stvaranje vlastite priče, komentiranje, prosuđivanje, uspoređivanje Nastavni materijal: olovka, bilježnica, papir, kartončići s poslovicama, živa riječ Nastavna jedinica: Stvaramo priču na svojem kajkavskom Učiteljica: Vedrana Gudek Škola: OŠ Josipa Broza Kumrovec, OŠ Janka Leskovara Pregrada, OŠ Đure Prejca Desinić Razred: 6.a, 6.a, 7.b Datum održavanja sata: 23. travnja 2025., 6. svibnja 2025., 16. svibnja 2025. Što očekujem od svojih učenika na satu? - da razgovaraju o kajkavskom - da podijele s ostalim učenicima koliko govore na kajkavskom, u kojim prilikama i s kim - da govore neopterećeni pravilima standardnog jezika - da se slušaju i razmjenjuju ideje, da se nadopunjavaju - da zajednički stvore priču na kajkavskom - da im sat bude zabavan i zanimljiv Tijek nastavnoga sata: 1. UVOD: - učiteljica se predstavlja učenicima, pozdravljaju se - predstavljaju se i učenici učiteljici (na kajkavskom) - učiteljica najavljuje temu nastavnoga sata te zadatke koje će na njemu imati - učiteljica učenicima dijeli raznobojne kartončiće s raznim poslovicama i izrekama - svaki učenik nasumce odabere po jednu izreku/poslovicu i zadatak im je razmisliti kako bi ta poslovica/izreka glasila na njihovom materinskom govoru - učenici čitaju poslovice/izreke, komentiraju njihovo značenje (uključuju se i ostali učenici) te poslovicu/izreku kazuju na svojem kajkavskom - učenici se prisjećaju još nekih izreka/poslovica te ih kazuju 2. GLAVNI DIO SATA: - učiteljica najavljuje glavni zadatak sata – učenici će raditi u skupinama (4 skupine) te napisati priču na kajkavskom – tema je priče jedno godišnje doba (Proljeće, Ljeto, Jesen, Zima) - za svaku skupinu učiteljica je pripremila uručak/papir, na kojem je naslov/tema priče te 6 ponuđenih riječi, koje bi trebalo uklopiti u priču - napomena: učenici mogu smisliti svoj naslov priče; mogu upotrijebiti navedene riječi, ali i ne moraju; mogu upotpuniti priču nekim humorističnim efektom - nakon 10 - 15 minuta pisanja, predstavnici skupina čitaju priče; ostali učenici slušaju i nagrađuju druge skupine pljeskom 3. ZAVRŠETAK: - učiteljica pohvaljuje sve skupine i njihov rad - učiteljica učenicima dijeli evaluacijske listiće, koje trebaju ispuniti do kraja sata - pozdravljaju se Prilog 1: Popis korištenih poslovica i izreka: Svakoga gosta tri dana dosta. Što možeš danas, ne ostavljaj za sutra. Teško žabu u vodu natjerati. Tiha voda brege dere. Vuk dlaku mijenja, ali ćud nikada. Tko pod drugim jamu kopa, sam u nju pada. Tko rano rani, dvije sreće grabi. Tko se zadnji smije, najslađe se smije. Neće grom u koprive. Nikad ne reci nikad. Poslije kiše dolazi sunce. Sit gladnom ne vjeruje. Bez muke nema nauke. Bolje spriječiti nego liječiti. Gdje ima dima, ima i vatre. Jutro je pametnije od večeri. Ispeci pa reci. Kad mačka ode, miševi kolo vode. Mi o vuku, a vuk na vrata. Poklonjenom konju ne gledaj u zube. Na muci se poznaju junaci. Jezik nema kosti, ali može bosti. Što pijan kaže, trijezan misli. U svakom žitu ima kukolja. Prilog 2: Evaluacijski listić, Vedrana Gudek Škola: _________________________________________ Razred: _____________ Datum: ___________________________ Učiteljica: Vedrana Gudek, prof. EVALUACIJSKI LISTIĆ ZA UČENIKE (KajkašKAJ 2) Listić se ispunjava anonimno. 1. Nastavni sat bio mi je zanimljiv. DA NE 2. Aktivno sam sudjelovao/sudjelovala na satu. DA NE 3. Voljela/Volio bih imati više sati posvećenih svojem zavičajnom govoru. DA NE 4. Učiteljica se prema svim učenicima odnosila s poštovanjem; slušala nas je i razjasnila što je eventualno bilo nejasno. DA NE 5. Što ti se osobito svidjelo na ovome satu? ___________________________________________________________________________ 6. Zašto voliš kajkavski? Napiši na svojem govoru! ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Doprinosi

    Vedrana Gudek, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Administrator , Osobe s posebnim ovlastima

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Hrvatski jezik-> A. Hrvatski jezik i komunikacija-> OŠ HJ A.6.4. Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja

    Skraćeni naziv

    "Stvaramo priču na svojem kajkavskom"

    Vrsta materijala

    Nastavnička priprema

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - narječja

    Datum izrade materijala

    20.06.2025.

    Datum unosa materijala

    20.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara