Ekologistički pokreti

Ekologistički pokreti

  • Uređeno prije: 6mj
  • 74
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    5e model Objavljeno 12.lipnja 2025. Uključi Učenici gledaju film: https://www.youtube.com/watch?v=X5X0DucWb8c nakon gledanja filma učenici analiziraju i raspravljaju o onečišćenom okolišu. Usmjeravajuća pitanja: - Kako je došlo do onečišćenja okoliša? - Tko snosi odgovornost za zbivanja u okolišu Istražiti Učenici se dijele u dvije grupe. Svaka grupa je dobila zadatak da prouči dva primjera ekologijskih pokreta. 1.grupa: Prijatelji zemlje https://www.foei.org/who-are-friends-of-the-earth/ 2.grupa Greenpeace https://www.greenpeace.org/croatia/o-nama/ https://www.greenpeace.org/usa/about/ Svaka grupa je je iznijela obilježja pokreta. U raspravi su tražili sličnosti i razlike. Raspravom su došli do određeni zaključaka: Ekologistički pokreti nevladine i neprofitabilne organizacije, zaštita prava na zdrav okoliš. Objasniti Nastavnik kroz dijalog i raspravu s učenicima analizira : - nastanak ekologijskih pokreta, - potrebu za ekologijskim pokretima, - obilježja ekologijskih pokreta, - što je zajedničko ekologijskim pokretima, - cilj ekologizma, - što znači moralna i zakonska obveza očuvanja prirode, - zaštita prava sadašnjih i budućih generacija, - primjer moralnog i etičkog djelovanja. Greta Thumberg, - Pariški sporazum. Razraditi Učenici su cijelu godinu radili na eTwinning projektu: We have a home in every corner of the World. U okviru projektatjedan dana vodili su dnevnik potrošnje vode. Raspravljali su o dobivenim rezultatima i utvrdili da se voda naročito pitka nepotrebno troši. Na kraju su osmislili i planirali akciju, kako doprinijeti da se voda zaštiti. Cilj akcije: Osvijestiti ukućane (domaćinstva) o načinu korištenja i zaštiti (pitke) vode. Vrednovanje Trominutna stanka Učenici nakon trominutnog promišljanja zabilježili su odgovore na zadane smjernice: • Promijenio/Promijenila sam stav o potrebi za ekologističkim pokretima____________________________________________________. • Postao/Postala sam svjesniji/svjesnija o stanju okoliša u mom kraju ____________________________________________________. • Iznenadilo me ________________________________________. • Osjećam _____________________________________________. • Povezujem potrebu za zdrav okoliš s ________________________________________. Učenici vrednuju aktivnost i raspravu u planiranju projekta.

    Doprinosi

    Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Etika-> A. Moralno i etičko promišljanje-> SŠ ETK A.2.2. Određuje temeljne etičke pojmove povezane s moralnim i etičkim problemima u politici i pravu

    Bilješke

    /

    Skraćeni naziv

    Ekologistički pokret

    Vrsta materijala

    Nastavnička priprema

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    12.06.2025.

    Tagovi

    etika

    Datum unosa materijala

    12.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara