Opis materijala
5e model
Objavljeno 12.lipnja 2025.
Uključi
Učenici gledaju film:
https://www.youtube.com/watch?v=X5X0DucWb8c
nakon gledanja filma učenici analiziraju i raspravljaju o onečišćenom okolišu.
Usmjeravajuća pitanja:
- Kako je došlo do onečišćenja okoliša?
- Tko snosi odgovornost za zbivanja u okolišu
Istražiti
Učenici se dijele u dvije grupe. Svaka grupa je dobila zadatak da prouči dva primjera ekologijskih pokreta.
1.grupa: Prijatelji zemlje
https://www.foei.org/who-are-friends-of-the-earth/
2.grupa Greenpeace
https://www.greenpeace.org/croatia/o-nama/
https://www.greenpeace.org/usa/about/
Svaka grupa je je iznijela obilježja pokreta. U raspravi su tražili sličnosti i razlike.
Raspravom su došli do određeni zaključaka: Ekologistički pokreti nevladine i neprofitabilne organizacije, zaštita prava na zdrav okoliš.
Objasniti
Nastavnik kroz dijalog i raspravu s učenicima analizira :
- nastanak ekologijskih pokreta,
- potrebu za ekologijskim pokretima,
- obilježja ekologijskih pokreta,
- što je zajedničko ekologijskim pokretima,
- cilj ekologizma,
- što znači moralna i zakonska obveza očuvanja prirode,
- zaštita prava sadašnjih i budućih generacija,
- primjer moralnog i etičkog djelovanja. Greta Thumberg,
- Pariški sporazum.
Razraditi
Učenici su cijelu godinu radili na eTwinning projektu: We have a home in every corner of the World.
U okviru projektatjedan dana vodili su dnevnik potrošnje vode. Raspravljali su o dobivenim rezultatima i utvrdili da se voda naročito pitka nepotrebno troši. Na kraju su osmislili i planirali akciju, kako doprinijeti da se voda zaštiti. Cilj akcije: Osvijestiti ukućane (domaćinstva) o načinu korištenja i zaštiti (pitke) vode.
Vrednovanje
Trominutna stanka
Učenici nakon trominutnog promišljanja zabilježili su odgovore na zadane smjernice:
• Promijenio/Promijenila sam stav o potrebi za ekologističkim pokretima____________________________________________________.
• Postao/Postala sam svjesniji/svjesnija o stanju okoliša u mom kraju ____________________________________________________.
• Iznenadilo me ________________________________________.
• Osjećam _____________________________________________.
• Povezujem potrebu za zdrav okoliš s ________________________________________.
Učenici vrednuju aktivnost i raspravu u planiranju projekta.
Doprinosi
Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Perislava Bešić Smlatić, Autor
Perislava Bešić Smlatić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Etika-> A. Moralno i etičko promišljanje-> SŠ ETK A.2.2. Određuje temeljne etičke pojmove povezane s moralnim i etičkim problemima u politici i pravu
Bilješke
/
Skraćeni naziv
Ekologistički pokret
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje (CC BY)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
12.06.2025.
Tagovi
etika
Datum unosa materijala
12.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
Traganje za iskustvom svetoga i "nova religioznost"
Nataša Šantić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti
DOCX
Službe i karizme u Crkvi - slobodno i radosno življenje evanđelja
Nataša Šantić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti
DOCX
Komentari