Ljudska prava

Ljudska prava

  • Uređeno prije: 6mj
  • 42
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    Datum objaviljivanja: 12. lipnja 2025. 5e model Uključi: Učenici gledaju film: Ljudska prava https://www.youtube.com/watch?v=KDXhEAPzNh0 Nakon gledanja filma slijedi analiza koja dovodi do pojma univerzalnosti, jednog o obilježja ljudskih prava Istraži: Učenik istražuje slučajeve kršenja ljudskih prava Učenici se dijele u dvije grupe: 1. grupa: - uskraćivanje prava na obrazovanje i kršenje prava žena, pravo na slobodu, ravnopravnost https://www.nacional.hr/najtezi-primjer-krsenja-ljudskih-prava-djevojcica-i-zena-dopustimo-li-da-prode-nekaznjeno/#google_vignette https://www.nacional.hr/najtezi-primjer-krsenja-ljudskih-prava-djevojcica-i-zena-dopustimo-li-da-prode-nekaznjeno/#google_vignette https://balkans.aljazeera.net/news/world/2024/8/15/unesco-za-14-miliona-djevojcica-u-afganistanu-uskraceno-skolovanje-otkad-su-talibani-na-vlasti 2. grupa - uskraćivanje (dječjih prava: pravo na roditelje ili skrbnike, pravo na učenje i školovanje, pravo na zaštitu od psihičkog i fizičkog nasilja, pravo na hranu, odjeću, sigurno mjesto za život i zadovoljenje svih osnovnih potreba, pravo na posebno školovanje ako postoji određena teškoća u razvoju; Pravo osoba s invaliditetom na integraciju, koje obuhvaća mjere čiji je cilj osiguravanje njihove neovisnosti, društvene i profesionalne uključenosti te njihovo sudjelovanje u životu zajednice) https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/dan-je-djecjih-prava-ali-najcesce-djecja-prava-krse-roditelji---457612.html https://www.vecernji.hr/vijesti/djecaka-nisu-pustili-na-let-prvim-razredom-jer-ima-downov-sindrom-449656 Svaka grupa analizira i predstavlja svoje slučajeve i ukazuje koja su se ljudska prava kršila. Ključni pojam do kojeg su učenici došli u analizi je dostojanstvo: pravo na poštovanje i etički odnos od rođenja. Objasni Nastavnik kroz dijalog i raspravu s učenicima analizira: - pojam ljudskih prava, - obilježja ljudskih prava: univerzalnost, nedjeljivost neotuđivost, međuovisnost, - prirodni moralni zakon, moralna dužnost moralna prava, - J. Locke: pravo na život, slobodu i privatno vlasništvo, - temeljne vrijednosti: sloboda, jednakost i solidarnost, - tri generacije ljudskih prava te najave četvrte generacije ( informacijska- tehnologija, kibernetički prostor), - univerzalizam nasuprot kulturnom relativizmu. - Deklaracija o ljudskim pravima ( učenici analiziraju tekst Deklaracije i izdvajaju i grupiraju ljudska prava: Osobna ljudska prava: pravo na život, pravo na slobodan razvoj osobe, pravo na zaštitu od napada. Politička i građanska prava: pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, pravo na slobodu informiranja, pravo na neometano sudjelovanje u političkom životu. Socijalna, ekonomska i kulturna prava: pravo na obrazovanje, pravo na socijalnu sigurnost, poštenu naknadu za rad, odgovarajući standard života i zdravlje. Prava treće generacije: pravo na mir, pravo na razvoj i pravo na zdrav okoliš. Na temelju analize uočavaju da deklaracija nema snagu zakona i da međunarodna zajednica nema mehanizme kako bi spriječila kršenje ljudskih prava Razradi Organizirana: Vođena debata Tema:Trebaju li ljudska prava biti univerzalna ili trebaju biti ovisna o različitim kulturama? Učenici u debatu razmatraju: 1. Ljudska prava trebaju biti neovisna o kulturi i vrijediti za sve ljude jednako. 2. Ljudska prava ne možemo odvojiti od utjecaja kulture, odnosno pojedinačne države Učenici se dijele u afirmacijsku i negacijsku grupu, određuju svoje polazne teze iznose argumente i protuargumente. Usmjeravajuća pitanja 1. Jesu li ljudska prava iznad poštivanja kulture (tradicije)? 2. Može li pozivanje na kulturu opravdati kršenje ljudskih prava? Vrednovanje Minuta za kraj Učenici u jednoj rečenici zapisuju glavnu ideju sata. Odgovori se uspoređuju. Učenici vrednuju argumente debate. Kviz https://create.kahoot.it/share/ljudska-prava/43562a21-e73e-42c9-ac5a-efbcac49128e

    Doprinosi

    Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Etika-> A. Moralno i etičko promišljanje-> SŠ ETK A.2.2. Određuje temeljne etičke pojmove povezane s moralnim i etičkim problemima u politici i pravu

    Bilješke

    /

    Skraćeni naziv

    Ljudska prava

    Vrsta materijala

    Nastavnička priprema

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    12.06.2025.

    Tagovi

    etika

    Datum unosa materijala

    12.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara