Pametni asistenti: Alati za prilagodbu nastave učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)

Pametni asistenti: Alati za prilagodbu nastave učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)

  • Uređeno prije: 5mj
  • 126
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    Pametni asistenti: Alati za prilagodbu nastave učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP) Obrazovni materijal nudi sveobuhvatan pregled korištenja pametnih i virtualnih asistenata temeljenih na umjetnoj inteligenciji u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP). Prikazani su konkretni digitalni alati (ChatGPT, MagicSchool AI, Quizlet, Google Assistant, TTS alati) te njihova primjena u prilagodbi sadržaja, tempa i načina poučavanja u srednjoškolskom strukovnom obrazovanju. Materijal uključuje: opis karakteristika i potreba učenika s POOP (npr. ADHD, disleksija, jezične teškoće), primjere dobre prakse u implementaciji AI alata, prijedlog radionice i nastavne aktivnosti za primjenu u učionici, komentare nastavnika nakon provedbe (refleksije iz prakse), pregled izazova, prednosti i preporuke za etičku uporabu tehnologije. Ciljana skupina: Nastavnici srednjih škola (posebno strukovnih), stručni suradnici, edukacijski rehabilitatori, koordinatori za inkluziju. Ishodi korištenja materijala: - prepoznati izazove i potrebe učenika s POOP u digitalnom okruženju, - primijeniti konkretne AI alate za prilagodbu nastave, - osmisliti nastavne aktivnosti koje potiču pristupačnost, angažman i motivaciju učenika, - kritički promišljati o etičkoj i profesionalnoj primjeni tehnologije u inkluzivnom obrazovanju MPT: UKU IKT OSR ODR POD. GOO ZDR. Ostvareni ishodi međupredmetnih tema: Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije: A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. Zdravlje B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima. B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice. Građanski odgoj i obrazovanje: C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. Objašnjava društvenu isključenost. Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje. Osobni i socijalni razvoj: A 5.1. Razvija sliku o sebi. A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. A.5.3. Razvija svoje potencijale B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno. Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. Učiti kako učiti: Upravljanje informacijama A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. Kreativno mišljenje A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. Kritičko mišljenje A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. Samovrednovanje/samoprocjena B.4/5.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje. Emocije C.4/5.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju. Suradnja s drugima D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. Ključne riječi: umjetna inteligencija, pametni asistenti, POOP, digitalna inkluzija, AI u obrazovanju, asistivna tehnologija, personalizacija nastave, strukovno obrazovanje, učenici s teškoćama, daroviti učenici, edukacijski alati Učinak: Manje frustracije i tjeskobe kod učenika Veća samostalnost u radu Uključivanje učenika u aktivnost u njegovom tempu i stilu učenja Pozitivna povratna informacija i veće samopouzdanje Učinak prilagodbe: Učenik ostaje angažiran kroz vizualne i interaktivne sadržaje Umjesto frustracije zadacima – dobiva podršku u razumijevanju Smanjuje se osjećaj nesigurnosti pri usmenom izražavanju Tehnologija pomaže strukturirati učenje i zadržati pažnju Savjet: Kombinacija kratkih digitalnih aktivnosti (5–10 minuta), vizualnih materijala i poticanje učenika da koristi AI kao podršku, a ne zamjenu za učenje, daje najbolje rezultate. Učenicima s POOP često odgovara jasna struktura, predvidljivost, i poticanje kroz digitalne alate koji im omogućuju veću samostalnost. Rezultati prilagodbe: Učenik može pratiti nastavu bez pritiska čitanja i usmenog odgovaranja Težak ekonomski sadržaj se pojednostavljuje i postaje vizualno razumljiv Korištenje tehnologije povećava angažman i samopouzdanje ADHD učeniku pomažu strukturirani, kratki, dinamični zadaci

    Doprinosi

    Nada Ratković, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Administrator , Osobe s posebnim ovlastima

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Ekonomist
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Komercijalist
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Trgovina-> Prodavač
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Administrator
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Pomoćni administrator - tes

    Skraćeni naziv

    Virtualni asistenti

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje - Nekomercijalno - Bez prerada (CC BY-NC-ND)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    29.11.2024.

    Tagovi

    umjetna inteligencija, pametni asistenti, POOP, digitalna inkluzija, asistivna tehnologija, tehnologija i alati

    Datum unosa materijala

    09.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara