Pametni asistenti: Alati za prilagodbu nastave učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)
Opis materijala
Pametni asistenti: Alati za prilagodbu nastave učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)
Obrazovni materijal nudi sveobuhvatan pregled korištenja pametnih i virtualnih asistenata temeljenih na umjetnoj inteligenciji u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP). Prikazani su konkretni digitalni alati (ChatGPT, MagicSchool AI, Quizlet, Google Assistant, TTS alati) te njihova primjena u prilagodbi sadržaja, tempa i načina poučavanja u srednjoškolskom strukovnom obrazovanju.
Materijal uključuje: opis karakteristika i potreba učenika s POOP (npr. ADHD, disleksija, jezične teškoće), primjere dobre prakse u implementaciji AI alata, prijedlog radionice i nastavne aktivnosti za primjenu u učionici, komentare nastavnika nakon provedbe (refleksije iz prakse), pregled izazova, prednosti i preporuke za etičku uporabu tehnologije.
Ciljana skupina: Nastavnici srednjih škola (posebno strukovnih), stručni suradnici, edukacijski rehabilitatori, koordinatori za inkluziju.
Ishodi korištenja materijala:
- prepoznati izazove i potrebe učenika s POOP u digitalnom okruženju,
- primijeniti konkretne AI alate za prilagodbu nastave,
- osmisliti nastavne aktivnosti koje potiču pristupačnost, angažman i motivaciju učenika,
- kritički promišljati o etičkoj i profesionalnoj primjeni tehnologije u inkluzivnom obrazovanju
MPT: UKU IKT OSR ODR POD. GOO ZDR.
Ostvareni ishodi međupredmetnih tema: Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije: A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. Zdravlje B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima. B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice. Građanski odgoj i obrazovanje: C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. Objašnjava društvenu isključenost. Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje. Osobni i socijalni razvoj: A 5.1. Razvija sliku o sebi. A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. A.5.3. Razvija svoje potencijale B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno. Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. Učiti kako učiti: Upravljanje informacijama A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. Kreativno mišljenje A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. Kritičko mišljenje A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. Samovrednovanje/samoprocjena B.4/5.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje. Emocije C.4/5.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju. Suradnja s drugima D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
Ključne riječi: umjetna inteligencija, pametni asistenti, POOP, digitalna inkluzija, AI u obrazovanju, asistivna tehnologija, personalizacija nastave, strukovno obrazovanje, učenici s teškoćama, daroviti učenici, edukacijski alati
Učinak:
Manje frustracije i tjeskobe kod učenika
Veća samostalnost u radu
Uključivanje učenika u aktivnost u njegovom tempu i stilu učenja
Pozitivna povratna informacija i veće samopouzdanje
Učinak prilagodbe:
Učenik ostaje angažiran kroz vizualne i interaktivne sadržaje
Umjesto frustracije zadacima – dobiva podršku u razumijevanju
Smanjuje se osjećaj nesigurnosti pri usmenom izražavanju
Tehnologija pomaže strukturirati učenje i zadržati pažnju
Savjet: Kombinacija kratkih digitalnih aktivnosti (5–10 minuta), vizualnih materijala i poticanje učenika da koristi AI kao podršku, a ne zamjenu za učenje, daje najbolje rezultate. Učenicima s POOP često odgovara jasna struktura, predvidljivost, i poticanje kroz digitalne alate koji im omogućuju veću samostalnost.
Rezultati prilagodbe:
Učenik može pratiti nastavu bez pritiska čitanja i usmenog odgovaranja
Težak ekonomski sadržaj se pojednostavljuje i postaje vizualno razumljiv
Korištenje tehnologije povećava angažman i samopouzdanje
ADHD učeniku pomažu strukturirani, kratki, dinamični zadaci
Doprinosi
Nada Ratković, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Nada Ratković, Autor
Administrator , Osobe s posebnim ovlastima
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Ekonomist
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Komercijalist
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Trgovina-> Prodavač
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Administrator
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Pomoćni administrator - tes
Skraćeni naziv
Virtualni asistenti
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Nekomercijalno - Bez prerada (CC BY-NC-ND)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
29.11.2024.
Tagovi
umjetna inteligencija, pametni asistenti, POOP, digitalna inkluzija, asistivna tehnologija, tehnologija i alati
Datum unosa materijala
09.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
Koko u Parizu - metodička preporuka za učenike s teškoćama
Manuela Valenčić
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Hrvatski jezik
PDF
Kurikulum za gimnazije, talijanski jezik: Tema: Svakodnevica; Podtema: Moj dan
Sandra Crnković Kranjčec
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Srednje škole - opći predmeti • 1. razred • Strani jezik
Komentari