Umjetna inteligencija (UI): Pomoć učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)
Opis materijala
Umjetna inteligencija (UI): Pomoć učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)
Materijal prikazuje suvremenu primjenu umjetne inteligencije (UI) u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP), s posebnim naglaskom na strukovno obrazovanje. Kroz teorijski pregled, konkretne primjere alata, te praktične aktivnosti i scenarije, materijal nudi cjelovit pristup korištenju AI tehnologija u inkluzivnom obrazovanju.
Poseban naglasak stavljen je na:
- digitalne alate kao što su ChatGPT, DreamBox, Quizlet, MagicSchool AI, Google Assistant,
- podršku učenicima s disleksijom, ADHD-om, diskalkulijom, i drugim teškoćama,
- razvoj digitalnih kompetencija nastavnika,
- etičke aspekte primjene UI-a u obrazovnom procesu.
Materijal uključuje i konkretne prijedloge aktivnosti za rad s učenicima, listiće za grupni rad, planove radionica te evaluacijske rubrike.
Ciljana skupina: Nastavnici u osnovnim i srednjim školama, stručni suradnici, edukacijski rehabilitatori, učitelji koji rade s učenicima s teškoćama te svi zainteresirani za primjenu AI u inkluzivnom obrazovanju.
Ishodi učenja:
- Razumjeti temeljne koncepte i mogućnosti AI-a u obrazovanju.
- Primijeniti AI alate za personalizaciju i podršku učenicima s POOP.
- Razviti kritički stav prema etici i odgovornosti u korištenju AI tehnologije.
Ključni pojmovi: umjetna inteligencija, AI u obrazovanju, posebne odgojno-obrazovne potrebe, POOP, inkluzija, strukovno obrazovanje, digitalni alati, personalizirano učenje, asistivne tehnologije, ChatGPT u nastavi, edukacijska tehnologija, učenici s teškoćama, digitalna transformacija, inovacije u obrazovanju, učitelj 21. stoljeća, etika u AI, tehnologija i inkluzija, AI i učenici s disleksijom, AI i ADHD, obrazovna praksa
MPT
UKU IKT OSR ODR POD. GOO ZDR.
Ostvareni ishodi međupredmetnih tema: Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije: A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. Zdravlje B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima. B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice. Građanski odgoj i obrazovanje: C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. Objašnjava društvenu isključenost. Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje. Osobni i socijalni razvoj: A 5.1. Razvija sliku o sebi. A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. A.5.3. Razvija svoje potencijale B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno. Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. Učiti kako učiti: Upravljanje informacijama A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. Kreativno mišljenje A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. Kritičko mišljenje A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. Samovrednovanje/samoprocjena B.4/5.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje. Emocije C.4/5.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju. Suradnja s drugima D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
Učinak:
Manje frustracije i tjeskobe kod učenika
Veća samostalnost u radu
Uključivanje učenika u aktivnost u njegovom tempu i stilu učenja
Pozitivna povratna informacija i veće samopouzdanje
Učinak prilagodbe:
Učenik ostaje angažiran kroz vizualne i interaktivne sadržaje
Umjesto frustracije zadacima – dobiva podršku u razumijevanju
Smanjuje se osjećaj nesigurnosti pri usmenom izražavanju
Tehnologija pomaže strukturirati učenje i zadržati pažnju
Savjet: Kombinacija kratkih digitalnih aktivnosti (5–10 minuta), vizualnih materijala i poticanje učenika da koristi AI kao podršku, a ne zamjenu za učenje, daje najbolje rezultate. Učenicima s POOP često odgovara jasna struktura, predvidljivost, i poticanje kroz digitalne alate koji im omogućuju veću samostalnost.
Doprinosi
Nada Ratković, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Nada Ratković, Autor
Administrator , Osobe s posebnim ovlastima
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Ekonomist
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Komercijalist
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Trgovina
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Trgovina-> Prodavač
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Administrator
- Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Pomoćni administrator - tes
Skraćeni naziv
UI i učenici s POOP-a
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Nekomercijalno - Bez prerada (CC BY-NC-ND)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
31.10.2024.
Tagovi
umjetna inteligencija, posebno odgojne obrazovne potrebe, inkluzivno obrtazovanje, etika u UI, tehnologija i alati
Datum unosa materijala
08.06.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
FIZIKA 7 RAZRED RADNI LISTIĆ Slažemo sile
digitalni obrazovni sadržaji
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 7. razred • Fizika
DOCX
Posljednja večera s učenicima
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Vjeronauk
DOCX
Komentari