Umjetna inteligencija (UI): Pomoć učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)

Umjetna inteligencija (UI): Pomoć učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP)

  • Uređeno prije: 6mj
  • 124
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    Umjetna inteligencija (UI): Pomoć učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP) Materijal prikazuje suvremenu primjenu umjetne inteligencije (UI) u radu s učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (POOP), s posebnim naglaskom na strukovno obrazovanje. Kroz teorijski pregled, konkretne primjere alata, te praktične aktivnosti i scenarije, materijal nudi cjelovit pristup korištenju AI tehnologija u inkluzivnom obrazovanju. Poseban naglasak stavljen je na: - digitalne alate kao što su ChatGPT, DreamBox, Quizlet, MagicSchool AI, Google Assistant, - podršku učenicima s disleksijom, ADHD-om, diskalkulijom, i drugim teškoćama, - razvoj digitalnih kompetencija nastavnika, - etičke aspekte primjene UI-a u obrazovnom procesu. Materijal uključuje i konkretne prijedloge aktivnosti za rad s učenicima, listiće za grupni rad, planove radionica te evaluacijske rubrike. Ciljana skupina: Nastavnici u osnovnim i srednjim školama, stručni suradnici, edukacijski rehabilitatori, učitelji koji rade s učenicima s teškoćama te svi zainteresirani za primjenu AI u inkluzivnom obrazovanju. Ishodi učenja: - Razumjeti temeljne koncepte i mogućnosti AI-a u obrazovanju. - Primijeniti AI alate za personalizaciju i podršku učenicima s POOP. - Razviti kritički stav prema etici i odgovornosti u korištenju AI tehnologije. Ključni pojmovi: umjetna inteligencija, AI u obrazovanju, posebne odgojno-obrazovne potrebe, POOP, inkluzija, strukovno obrazovanje, digitalni alati, personalizirano učenje, asistivne tehnologije, ChatGPT u nastavi, edukacijska tehnologija, učenici s teškoćama, digitalna transformacija, inovacije u obrazovanju, učitelj 21. stoljeća, etika u AI, tehnologija i inkluzija, AI i učenici s disleksijom, AI i ADHD, obrazovna praksa MPT UKU IKT OSR ODR POD. GOO ZDR. Ostvareni ishodi međupredmetnih tema: Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije: A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. Zdravlje B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima. B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice. Građanski odgoj i obrazovanje: C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. Objašnjava društvenu isključenost. Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje. Osobni i socijalni razvoj: A 5.1. Razvija sliku o sebi. A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. A.5.3. Razvija svoje potencijale B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno. Održivi razvoj: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. Učiti kako učiti: Upravljanje informacijama A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. Kreativno mišljenje A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. Kritičko mišljenje A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. Samovrednovanje/samoprocjena B.4/5.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje. Emocije C.4/5.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju. Suradnja s drugima D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. Učinak: Manje frustracije i tjeskobe kod učenika Veća samostalnost u radu Uključivanje učenika u aktivnost u njegovom tempu i stilu učenja Pozitivna povratna informacija i veće samopouzdanje Učinak prilagodbe: Učenik ostaje angažiran kroz vizualne i interaktivne sadržaje Umjesto frustracije zadacima – dobiva podršku u razumijevanju Smanjuje se osjećaj nesigurnosti pri usmenom izražavanju Tehnologija pomaže strukturirati učenje i zadržati pažnju Savjet: Kombinacija kratkih digitalnih aktivnosti (5–10 minuta), vizualnih materijala i poticanje učenika da koristi AI kao podršku, a ne zamjenu za učenje, daje najbolje rezultate. Učenicima s POOP često odgovara jasna struktura, predvidljivost, i poticanje kroz digitalne alate koji im omogućuju veću samostalnost.

    Doprinosi

    Nada Ratković, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Administrator , Osobe s posebnim ovlastima

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Ekonomist
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Ekonomija-> Komercijalist
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Trgovina
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Trgovina-> Prodavač
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Administrator
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Ekonomija, trgovina i poslovna administracija-> Poslovna administracija-> Pomoćni administrator - tes

    Skraćeni naziv

    UI i učenici s POOP-a

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje - Nekomercijalno - Bez prerada (CC BY-NC-ND)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    31.10.2024.

    Tagovi

    umjetna inteligencija, posebno odgojne obrazovne potrebe, inkluzivno obrtazovanje, etika u UI, tehnologija i alati

    Datum unosa materijala

    08.06.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara