Opis materijala
Kratko usmeno priopćenje na 6. hrvatskoj konferenciji o kemijskom obrazovanju u Splitu.
Zbog nedostatka konkretnijeg povezivanja znanja kemije s praktičnom primjenom u svakodnevnom životu, osnovale smo učeničke zadruge u našim školama. Cilj nam je bio povećati interes učenika za kemiju s naglaskom na promicanje ekološke svijesti, odgovornosti prema okolišu i održivom razvoju.
Svrha našeg rada kao voditeljica zadruge u osnovnoj i srednjoj školi bila je razmjena iskustava. Radile smo na sličan način u različitim stupnjevima obrazovanja i pratile promjenu interesa učenika za nastavak školovanja u području prirodnih znanosti nakon završetka osnovne ili srednje škole.
Nakon godinu dana rada učeničkih zadruga provele smo edukacijsko istraživanje (online upitnik) kojim je provjereno ostvarenje cilja te može li ovakav način rada usmjeriti dio učenika nakon završene osnovne ili srednje škole u prirodne znanosti.
Rezultati istraživanja provedenog putem online upitnika u osnovnoj i srednjoj školi pokazuju značajnu sličnost. Učenici su najviše motivirani stjecanjem praktičnih vještina i iskustava koja doprinose boljem razumijevanju sadržaja iz kemije te razvojem kreativnosti istraživanjem. Prema istraživanju, 90 % ispitanih učenika navelo je da aktivnosti učeničke zadruge potiču njihov interes za upis u srednju školu ili studij u području prirodnih znanosti. Svi ispitani učenici smatraju da će im vještine stečene u učeničkoj zadruzi koristiti u budućem životu. Na pitanje što im se najviše svidjelo u zadruzi, učenici su odgovorili: opuštena atmosfera i druženje, osmišljavanje i izrada proizvoda, pristupačnost profesora te prilika da nauče više od sadržaja koji se uče u okviru redovne nastave.
Na temelju provedenog istraživanja zaključile smo da su u našim školama ostvareni cilj i svrha osnivanja učeničkih zadruga. Povećao se interes učenika za kemiju i nastavak školovanja u području prirodnih znanosti.
Istraživanje također potvrđuje da učeničke zadruge imaju važnu ulogu u obrazovanju učenika, pružajući im praktična znanja i vještine radeći na stvarnim projektima. Radeći u zadrugama, učenici razvijaju poduzetnički duh i ekonomsku pismenost, stječući osnovna znanja o poslovanju, upravljanju financijama, marketingu i prodaji. Ovo iskustvo pomaže im razumjeti ekonomske procese i bolje se pripremiti za buduće poslovne izazove.
Naša vizija učeničke zadruge u školi i dalje je poticati kreativnost, poduzetništvo i praktične vještine učenika njihovim sudjelovanjem u interdisciplinarnim projektima koji promiču održivi razvoj i društvenu odgovornost
Doprinosi
Jadranka Tepeš, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Helena Peter Jelenčić, Autor
Jadranka Tepeš, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo
Skraćeni naziv
Kemija u praksi
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
14.02.2025.
Tagovi
učenička zadruga, poduzetnost, ekologija, humanitarni rad
Datum unosa materijala
16.02.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
XI. gimnazija na INOVA - MLADI 2024.
Martina Ceglec
Ostalo
Informativni i dokumentarni sadržaji • Ostalo
DOCX
ZLATO XI. gimnaziji na INOVA - MLADI 2024.
Martina Ceglec
Ostalo
Informativni i dokumentarni sadržaji • Ostalo
Komentari