Mladi kemičari, budući poduzetnici

Mladi kemičari, budući poduzetnici

  • Uređeno prije: 9mj
  • 43
  • Nema stručne ocjene
  • PPTX

    Opis materijala

    Kratko usmeno priopćenje na 6. hrvatskoj konferenciji o kemijskom obrazovanju u Splitu. Zbog nedostatka konkretnijeg povezivanja znanja kemije s praktičnom primjenom u svakodnevnom životu, osnovale smo učeničke zadruge u našim školama. Cilj nam je bio povećati interes učenika za kemiju s naglaskom na promicanje ekološke svijesti, odgovornosti prema okolišu i održivom razvoju. Svrha našeg rada kao voditeljica zadruge u osnovnoj i srednjoj školi bila je razmjena iskustava. Radile smo na sličan način u različitim stupnjevima obrazovanja i pratile promjenu interesa učenika za nastavak školovanja u području prirodnih znanosti nakon završetka osnovne ili srednje škole. Nakon godinu dana rada učeničkih zadruga provele smo edukacijsko istraživanje (online upitnik) kojim je provjereno ostvarenje cilja te može li ovakav način rada usmjeriti dio učenika nakon završene osnovne ili srednje škole u prirodne znanosti. Rezultati istraživanja provedenog putem online upitnika u osnovnoj i srednjoj školi pokazuju značajnu sličnost. Učenici su najviše motivirani stjecanjem praktičnih vještina i iskustava koja doprinose boljem razumijevanju sadržaja iz kemije te razvojem kreativnosti istraživanjem. Prema istraživanju, 90 % ispitanih učenika navelo je da aktivnosti učeničke zadruge potiču njihov interes za upis u srednju školu ili studij u području prirodnih znanosti. Svi ispitani učenici smatraju da će im vještine stečene u učeničkoj zadruzi koristiti u budućem životu. Na pitanje što im se najviše svidjelo u zadruzi, učenici su odgovorili: opuštena atmosfera i druženje, osmišljavanje i izrada proizvoda, pristupačnost profesora te prilika da nauče više od sadržaja koji se uče u okviru redovne nastave. Na temelju provedenog istraživanja zaključile smo da su u našim školama ostvareni cilj i svrha osnivanja učeničkih zadruga. Povećao se interes učenika za kemiju i nastavak školovanja u području prirodnih znanosti. Istraživanje također potvrđuje da učeničke zadruge imaju važnu ulogu u obrazovanju učenika, pružajući im praktična znanja i vještine radeći na stvarnim projektima. Radeći u zadrugama, učenici razvijaju poduzetnički duh i ekonomsku pismenost, stječući osnovna znanja o poslovanju, upravljanju financijama, marketingu i prodaji. Ovo iskustvo pomaže im razumjeti ekonomske procese i bolje se pripremiti za buduće poslovne izazove. Naša vizija učeničke zadruge u školi i dalje je poticati kreativnost, poduzetništvo i praktične vještine učenika njihovim sudjelovanjem u interdisciplinarnim projektima koji promiču održivi razvoj i društvenu odgovornost

    Doprinosi

    Jadranka Tepeš, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> Ostalo

    Skraćeni naziv

    Kemija u praksi

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    14.02.2025.

    Tagovi

    učenička zadruga, poduzetnost, ekologija, humanitarni rad

    Datum unosa materijala

    16.02.2025.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara