Opis materijala
Ponavljamo što je stanište.
Postavljam pitanje kako smo podjelili staništa?
Postavljam pitanje po čemu se razlikuju staništa?
Najavljujem učenicima da prelazimo na novu cjelinu Životne zajednice mora i voda na kopnu, te da ćemo danas upoznati Životne uvjete u moru i vodama na kopnu. Cilj ovog sata je spoznati o kojim životnim uvjetima ovise živa bića u vodi, te upoznati prilagodbe živih bića ovim životnim uvjetima
ZEMLJA PLAVI PLANET –
Pokažem sliku Zemlje i postavljam pitanje kakva boja prevladava na slici planeta?
Postavljam pitanje zašto?
Kakav je odnos voda i kopna?
72% Zemljine površine prekriveno je vodom. Navodim da je 97% vode slana, samo 3% slatke vode, najveći dio voda je u obliku leda na polovima a samo 1% vode je pitko;
ako zamislimo da sva voda može stati u bocu od 1l dostupna nam je samo 1 kap vode
RH obiluje pitkom vodom zato je treba štediti i čuvati od zagađenja
na koji način možemo štediti vodu?
Učenici u skupinama obrađuju zadane teme:
VODA - OTAPALO - pomažem učenicima oko izvođenja Pokusa 1.Djelovanje oblika tijela na plovnost tijela
SILE U VODI - TLAK I UZGON
- pomažem učenicima oko izvođenja Pokusa 2. Djelovanje tlaka u vodi
nakon izvedenog pokusa analiziramo učenička opažanja i zaključke,
pojasnimo pojam tlaka, te navodimo kako je na većim dubinama tlak veći i da zbog toga treba postepeno izranjati da ne bi došlo do pucanja bubnjića zbog različitih tlakova
Pokus 3. Djelovanje uzgona
zaključujemo da je u vodi sa večom gustoćom veći i uzgon
TEMPERATURA
analiziramo opažanja izvedenog pokusa 4. Ttemperatura vode u zimskim uvjetima i zaključujemo
da je toplija voda na dnu, a hladnija pri površini, ova pojava omogućuje životinjama da prezime u zaleđenom jezeru
navodimo kako se morska voda ne zaleđuje jer je u njoj puno otopljene soli
postavljamo pitanje; koristimo li i mi sol nekada kako bi spriječili zaleđivanje?
SVJETLOST
Navodim da je život najbujniji do 50 m jer dopire dovoljno svjetlosti, pa alge proizvode velike količine kisika i hrane
GIBANJA VODE
Postavljam pitanje giba li se morska voda?
Navodim podjelu kopnenih voda na tekućice i stajaćice. Postavljam pitanje možemo li iskoristiti energiju gibanja vode?
Doprinosi
Leopoldina Vitković, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Leopoldina Vitković, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Priroda-> B. Procesi i međudjelovanja-> OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište
Skraćeni naziv
Voda
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
02.01.2025.
Tagovi
voda, more, kopnene vode, životni uvjeti. Kretanje, organi za kretanje
Datum unosa materijala
02.01.2025.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
Reljef Hrvatske
Dinko Marin
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Geografija
PDF
Robotico - priručnik za nastavnike i učenike
Dejan Rakijašić, Branko Pleadin, Tihomir Robotić
priručnik
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole • Elektrotehnika i računalstvo • Elektrotehnika
PDF
Komentari