Umjetna inteligencija u životu srednjoškolaca - rezultati istraživanja

Umjetna inteligencija u životu srednjoškolaca - rezultati istraživanja

  • Uređeno prije: 12mj
  • 324
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    Materijal pod nazivom "Umjetna inteligencija u životu srednjoškolaca" istražuje percepcije učenika o umjetnoj inteligenciji (UI), jednoj od najtransformativnijih tehnologija današnjice koja mijenja način na koji živimo, radimo i učimo. Zahvaljujući sposobnosti obrade podataka, prepoznavanja obrazaca i donošenja odluka, UI ima potencijal unaprijediti brojna područja, uključujući i obrazovanje, gdje već sada omogućuje personalizirano učenje, automatizaciju administrativnih zadataka i lakši pristup raznovrsnim edukativnim resursima. Međutim, s razvojem ove tehnologije dolaze i izazovi, poput pitanja etike, privatnosti, pravednosti, sigurnosti podataka i potencijalne ovisnosti o tehnologiji, što zahtijeva pažljivu implementaciju UI u obrazovne procese. S obzirom na sve veći značaj umjetne inteligencije u obrazovanju, provedeno je istraživanje među učenicima vukovarske gimnazije kako bi se dobili uvidi u njihovu razinu informiranosti, stavove i iskustva u vezi s umjetnom inteligencijom. Cilj je bio razumjeti koliko su učenici upoznati s konceptom umjetne inteligencije, koje alate koriste u svakodnevnom životu i obrazovanju, te kako percipiraju njezin utjecaj na društvo i obrazovni sustav. Istraživanje je obuhvatilo etička pitanja povezana s umjetnom inteligencijom, poput odgovornosti za odluke koje donosi UI, sigurnosti podataka i pristranosti algoritama. Ovi su aspekti nužni za promišljanje o načinima na koje se UI može odgovorno i učinkovito integrirati u obrazovni proces, a rezultati ankete pružaju vrijedne uvide za daljnje planiranje edukativnih i razvojnih programa. Anketa o stavovima učenika prema umjetnoj inteligenciji (UI) provedena je na uzorku od 215 učenika Gimnazije Vukovar i obuhvatila je pet cjelina: svijest o UI, stavove o UI, korištenje UI u svakodnevnom životu, etička pitanja vezana za UI i ulogu UI u obrazovanju. Kroz 24 pitanja, istraživanjem se ispitivalo kako učenici doživljavaju ovu tehnologiju i kakvu joj ulogu pripisuju u svojim životima. Dobiveni podaci pružaju temelj za planiranje edukativnih programa koji će učenicima omogućiti bolje razumijevanje umjetne inteligencije, njezinih aplikacija i praktičnih koristi.

    Doprinosi

    Sanja Pavlović-Šijanović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> IKT-> Učenje o tehnologiji
    • Obrazovni sadržaji-> Cjeloživotno učenje-> Digitalno građanstvo

    Skraćeni naziv

    Umjetna inteligencija u životu srednjoškolaca

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    02.12.2024.

    Tagovi

    Umjetna inteligencija, anketno istraživanje

    Datum unosa materijala

    02.12.2024.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara