Umgang mit dem Text (Reziprokes Lesen)

Umgang mit dem Text (Reziprokes Lesen)

  • Uređeno prije: 12mj
  • 55
  • Nema stručne ocjene

    Opis materijala

    Izvrsna metoda poticanja i razvoja razumijevanja pročitanog teksta. Učenici se dijele u grupe, obično od četiri člana. Isto tako je tekst podijeljen u ulomke te broj grupa obično odgovara broju ulomaka teksta, ali ne bi smio prelaziti brojku 7. Tekst se obično nalazi na papiru koji je tako presavijen da se ne vide ostali dijelovi. Svaki učenik unutar grupe dobija svoju ulogu. Uloge su: 1. ja pitam (Fragesteller), 2. ja objašnjavam (Erklärer), 3. ja sažimam (Zusammenfasser), 4. ja predviđam (Vermuter). Pri inicijalnoj podjeli uloga učenicima obično pomaže nastavnik. Svi učenici čitaju istovremeno isti ulomak. Nastavnik odredi vrijeme potrebno za čitanje odlomka, a nakon toga uslijedit će obrada ulomka prema određenim ulogama učenika. Sa svakim novim odlomkom učenik dobija novu ulogu. Pritom pomažu strelice sa zadacima (u prilogu) koje se pri svakom novom odlomku pomiču u smjeru kazaljke na satu. Kada su svi učenici obradili svoj dio sadržaja i sve uloge, izložen je cjelokupni tekst. Nastavnik stalno prati aktivnosti skupina i u početku pomaže savjetima, a na kraju usmjerava diskusiju i donošenje osnovnih zaključaka. Činjenica da se sadržaj teksta otkriva dio po dio pobuđuje dodatni interes učenika. Ova metoda osim što potiče razvoj čitalačke pismenosti, potiče razvoj komunikacije, kako učenika međusobno tako i učenika s nastavnikom. Primjenjiva je već od razine A2, osnovni preduvjet je da se može čitati tekst koji se može podijeliti u četiri dijela.

    Doprinosi

    Irena Orlić Salaj, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Strani jezik

    Bilješke

    Uživajte u pronalasku nove dimenzije obrade tekstova u kojoj će vaši učenici istinski uživati.

    Skraćeni naziv

    RL

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    njemački

    Datum izrade materijala

    09.11.2024.

    Datum unosa materijala

    09.11.2024.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara