Opis materijala
Izvrsna metoda poticanja i razvoja razumijevanja pročitanog teksta. Učenici se dijele u grupe, obično od četiri člana. Isto tako je tekst podijeljen u ulomke te broj grupa obično odgovara broju ulomaka teksta, ali ne bi smio prelaziti brojku 7. Tekst se obično nalazi na papiru koji je tako presavijen da se ne vide ostali dijelovi. Svaki učenik unutar grupe dobija svoju ulogu. Uloge su: 1. ja pitam (Fragesteller), 2. ja objašnjavam (Erklärer), 3. ja sažimam (Zusammenfasser), 4. ja predviđam (Vermuter). Pri inicijalnoj podjeli uloga učenicima obično pomaže nastavnik. Svi učenici čitaju istovremeno isti ulomak. Nastavnik odredi vrijeme potrebno za čitanje odlomka, a nakon toga uslijedit će obrada ulomka prema određenim ulogama učenika. Sa svakim novim odlomkom učenik dobija novu ulogu. Pritom pomažu strelice sa zadacima (u prilogu) koje se pri svakom novom odlomku pomiču u smjeru kazaljke na satu. Kada su svi učenici obradili svoj dio sadržaja i sve uloge, izložen je cjelokupni tekst. Nastavnik stalno prati aktivnosti skupina i u početku pomaže savjetima, a na kraju usmjerava diskusiju i donošenje osnovnih zaključaka. Činjenica da se sadržaj teksta otkriva dio po dio pobuđuje dodatni interes učenika. Ova metoda osim što potiče razvoj čitalačke pismenosti, potiče razvoj komunikacije, kako učenika međusobno tako i učenika s nastavnikom. Primjenjiva je već od razine A2, osnovni preduvjet je da se može čitati tekst koji se može podijeliti u četiri dijela.
Doprinosi
Irena Orlić Salaj, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Strani jezik
Bilješke
Uživajte u pronalasku nove dimenzije obrade tekstova u kojoj će vaši učenici istinski uživati.
Skraćeni naziv
RL
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
njemački
Datum izrade materijala
09.11.2024.
Datum unosa materijala
09.11.2024.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1
Preporučeni materijali
Mit i mitologija
Sanja Horvatić
Tekst
Informativni i dokumentarni sadržaji • Ostalo
PDF
Mit Gabel und Grammatik
Nusreta Murtič
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
PDF
Komentari