Primjer dobre prakse: Dani Erasmusa 2024./2025.

Primjer dobre prakse: Dani Erasmusa 2024./2025.

  • Uređeno prije: 13mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene
Online pregled

    Opis materijala

    Tema ovogodišnjih Dana Erasmusa bila je sport te razvijanje zajedništva i povezivanje kroz sportske aktivnosti. U Tehničkoj školi Bjelovar obilježi smo te dane u periodu od 14.10. do 16.10. Glavna aktivnost škole bio je Sportski dan, održan u srijedu, 16. listopada 2024. godine. Taj dan proveden je na Planinarcu, gdje su svi učenici i nastavnici, pješačili ili vozili biciklom do planinarskog doma Kamenitovac. Ondje su za učenike organizirane dodatne aktivnosti. Učenici su kroz orijentacijske vježbe naučili kako se snalaziti u prirodnom okruženju koristeći kompase, zemljovide i prirodne znakove. Ova aktivnost potiče vještine samostalnog snalaženja te povećava svijest o važnosti prirode i ekološkog očuvanja. S nastavnicama iz fizike upoznali su klinometar, instrument koji omogućava mjerenje nagiba terena i visine objekata u prirodi. Učeći kako koristiti klinometar, učenici su razvijali svoje matematičke i tehničke vještine te naučili nešto novo o osnovnim alatima geodetskog mjerenja. Kroz priče o Bilogori, učenici su saznali više o lokalnim legendama i povijesti ovog kraja. Ova aktivnost obogatila je njihovo znanje o kulturnoj baštini te potaknula interes za lokalne običaje i tradicije. Uz šah, učenici su razvijali strateško razmišljanje, koncentraciju i logičke vještine. Šah pomaže u poboljšanju kognitivnih sposobnosti te potiče učenike da se suoče s intelektualnim izazovima. Kroz korištenje digitalnih aplikacija učenici su imali priliku upoznati korisne digitalne alate koji im pomažu u učenju, istraživanju i planiranju aktivnosti u prirodi. Korištenjem aplikacija razvijali su digitalne vještine koje su danas iznimno važne za snalaženje u modernom društvu. Svaka od ovih aktivnosti pridonijela je učenju i osobnom razvoju učenika, obogaćujući ih različitim vještinama i znanjima korisnim za svakodnevni život. Osim Sportskog dana, u školi su održana predavanja i radionice za učenike. Erasmus+ koordinatorica naše škole nastavnica Martina Čukman predstavila je projekt #bitT ujedinjen za budućnost, a nastavnica Ružica Kuštić Melkić održala je radionicu pisanja motivacijskog pisma. Učenici su tako dobili sve informacije vezane uz prijavu i sudjelovanje u projektima. Sport je izuzetno važan za mlade jer pruža brojne fizičke, mentalne i socijalne koristi. Prvo, redovita fizička aktivnost pomaže u razvoju zdravog tijela, poboljšava kondiciju, jača imunitet i sprječava bolesti. Sudjelovanjem u sportskim aktivnostima, mladi uče vještine poput discipline, strpljenja i ustrajnosti, što im koristi i u drugim aspektima života, poput školovanja i budućih karijera. Osim fizičkog zdravlja, sport pozitivno utječe na mentalno zdravlje mladih. Redovna aktivnost smanjuje stres, anksioznost i simptome depresije te poboljšava samopouzdanje. Kroz sportske izazove, mladi uče kako se nositi s pobjedama i porazima, što ih priprema za uspješno suočavanje s izazovima u svakodnevnom životu. Također, sport nudi priliku za stvaranje novih prijateljstava i jačanje timskog duha. Učeći suradnju i zajedništvo kroz sport, mladi razvijaju vještine komunikacije i empatije, te se osjećaju dijelom šire zajednice. Na taj način, sport postaje idealna platforma za osobni razvoj, kao i za povezivanje i razvijanje prijateljstava, što je bio i jedan od ciljeva ovogodišnjih Dana Erasmusa. Edukacija mladih o Erasmus putovanjima izuzetno je važna jer im otvara vrata prema novim prilikama, iskustvima i znanjima koja mogu biti ključna za njihov razvoj. Erasmus programi omogućuju učenicima i studentima da upoznaju različite kulture, jezike i običaje, čime se potiče njihova tolerancija, međukulturno razumijevanje i prilagodljivost – vještine koje su danas neophodne u globaliziranom svijetu. Osim kulturnog bogatstva, Erasmus putovanja pridonose obrazovnom i profesionalnom razvoju mladih. Sudjelovanje u Erasmus programu često uključuje iskustva učenja u inozemstvu, koja mogu proširiti znanje i kompetencije iz različitih područja, omogućujući učenicima da razviju specifične vještine i steknu međunarodnu perspektivu na svoje zanimanje. Također, ovakvi programi često uključuju rad u timovima, što mladima omogućuje usavršavanje komunikacijskih i socijalnih vještina. Iskustvo stečeno kroz Erasmus često povećava samopouzdanje mladih, omogućujući im da postanu samostalniji i samosvjesniji, jer se suočavaju s novim izazovima i prilagođavaju različitim načinima života. Takva iskustva mogu ih inspirirati da nastave obrazovanje, uključe se u međunarodne projekte ili čak pronađu profesionalne prilike u inozemstvu. Educiranjem mladih o Erasmus programima otvaramo im nove horizonte i prilike koje im mogu pomoći da izgrade bolju budućnost, te ujedno potičemo širenje europske ideje solidarnosti, suradnje i zajedničkog rasta. Kako su izgledali naši Erasmus dani pogledajte u video uratku naše učenice: https://www.youtube.com/watch?v=AKI_pkjSwFk i pročitajte na školskoj web stranici učenički osvrt na aktivnosti: https://tsbj.com.hr/od-sportskih-izazova-do-nezaboravnih-trenutaka/

    Doprinosi

    Sandra Hermanović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> Erasmus
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Zdravlje
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Izvannastavne aktivnosti
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Izvannastavne aktivnosti
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Zdravlje-> A. Tjelesno zdravlje-> A.4.2.D Prepoznaje važnost održavanja tjelesnih potencijala na optimalnoj razini
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Zdravlje-> A. Tjelesno zdravlje-> A.4.2.D Prepoznaje važnost održavanja tjelesnih potencijala na optimalnoj razini
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 2. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Zdravlje-> A. Tjelesno zdravlje-> A.5.3. Razumije važnost višedimenzionalnoga modela zdravlja
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.5.1.C Odabire ponašanja koja isključuju bilo kakav oblik nasilja

    Skraćeni naziv

    Dani Erasmusa 2024./2025.

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    06.12.2025.

    Datum unosa materijala

    05.11.2024.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara