Primjer dobre prakse primjenom inovativnih metoda poučavanja - Digitalna detoksikacija

Primjer dobre prakse primjenom inovativnih metoda poučavanja - Digitalna detoksikacija

  • Uređeno prije: 18mj
  • 375
  • Nema stručne ocjene
  • PPTM

    Opis materijala

    Primjer dobre prakse primjenom inovativnih metoda poučavanja namijenjen je za realizaciju obrazovnih ishoda: definirati digitalnu detoksikaciju, spoznati vrijeme kada nam je potrebna digitalna detoksikacija, znati koristiti alate i metode za digitalnu detoksikaciju, razumjeti važnost i ulogu digitalne detoksikacije za vlastitu dobrobit. Ovisnost o digitalnim tehnologijama kod učenika postaje sve veći problem kako tehnologija postaje sveprisutnija u njihovim životima. Brojna istraživanja u Hrvatskoj su pokazala da su učenici gotovo 8 sati dnevno online i prisutni na društvenim mrežama. Učenicima nedostaje znanja i svijesti za pravilno upravljanje digitalnim uređajima i ne razmišljaju o potencijalnoj šteti i rizicima kojima ih taj stalni pristup može izložiti. Upravo iz tog razloga sam došao na ideju da organiziram predavanja i radionice za učenike viših razreda u prostoru školske knjižnice na temu digitalne detoksikacije. Prepoznati utjecaj prekomjerne uporabe digitalnih uređaja na mentalno zdravlje, upoznati se sa strategijama za smanjenje digitalne ovisnosti i važnosti uspostavljanja ravnoteže između online i offline aktivnosti su ciljevi iste radionice. Izazov digitalne detoksikacije je naziv radnog zadatka kojeg će učenici rješavati u istoj radionici, a nakon rješavanja istog zadatka refleksijom su iskazali što im je bio problem u primjeni izazova. Tijekom radionice učenicima će biti prikazani alati i tehnike koje mogu koristiti za digitalnu detoksikaciju, poput aplikacija za praćenje vremena provedenog na digitalnim uređajima, strategija za postavljanje granica u korištenju digitalnih tehnologija. Učenici će imati priliku da osmisle i stvore vlastiti plan za ravnotežu između online i offline aktivnosti. Sudionici ovog predavanja će imati priliku postavljati pitanja, preuzeti ideju i primijeniti je u svome radu. Isti primjer dobre prakse objašnjen je uz prezentaciju, radni list - izazov digitalne detoksikacije, radni list- plan za ravnotežu između online i offline aktivnosti, besplatna StayFree aplikacija za prećenje navike korištenja mobitela, komentari učenika o izazovima digitalne detoksikacije.

    Doprinosi

    Siniša Roknić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred-> Zdravlje-> B .Mentalno i socijalno zdravlje-> B.2.3.B Nabraja i opisuje rizike koji dovode do razvoja ovisničkih ponašanja
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.3.3.B Opisuje opasnosti uporabe sredstava ovisnosti te opasnosti drugih rizičnih ponašanja
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.3.3.B Opisuje opasnosti uporabe sredstava ovisnosti te opasnosti drugih rizičnih ponašanja
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Zdravlje-> B. Mentalno i socijalno zdravlje-> B.3.3.B Opisuje opasnosti uporabe sredstava ovisnosti te opasnosti drugih rizičnih ponašanja

    Bilješke

    Ovisnost o digitalnim tehnologijama kod učenika postaje sve veći problem kako tehnologija postaje sveprisutnija u njihovim životima. Brojna istraživanja u Hrvatskoj su pokazala da su učenici gotovo 8 sati dnevno online i prisutni na društvenim mrežama. Učenicima nedostaje znanja i svijesti za pravilno upravljanje digitalnim uređajima i ne razmišljaju o potencijalnoj šteti i rizicima kojima ih taj stalni pristup može izložiti. Upravo iz tog razloga sam došao na ideju da organiziram predavanja i radionice za učenike viših razreda u prostoru školske knjižnice na temu digitalne detoksikacije. Prepoznati utjecaj prekomjerne uporabe digitalnih uređaja na mentalno zdravlje, upoznati se sa strategijama za smanjenje digitalne ovisnosti i važnosti uspostavljanja ravnoteže između online i offline aktivnosti su ciljevi iste radionice. Izazov digitalne detoksikacije je naziv radnog zadatka kojeg će učenici rješavati u istoj radionici, a nakon rješavanja istog zadatka refleksijom su iskazali što im je bio problem u primjeni izazova. Tijekom radionice učenicima će biti prikazani alati i tehnike koje mogu koristiti za digitalnu detoksikaciju, poput aplikacija za praćenje vremena provedenog na digitalnim uređajima, strategija za postavljanje granica u korištenju digitalnih tehnologija. Učenici će imati priliku da osmisle i stvore vlastiti plan za ravnotežu između online i offline aktivnosti. Sudionici ovog predavanja će imati priliku postavljati pitanja, preuzeti ideju i primijeniti je u svome radu.

    Skraćeni naziv

    Digitalna detoksikacija

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    11.03.2024.

    Tagovi

    mentalno i fizičko zdravlje, Društvene mreže, ovisnost o internetu, mentalno zdravlje mladih

    Datum unosa materijala

    28.05.2024.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara