Uskrsno vrijeme - ponavljanje

Uskrsno vrijeme - ponavljanje

  • Uređeno prije: 20mj
  • 61
  • Nema stručne ocjene

    Opis materijala

    Predmet: Vjeronauk Uskrsni ciklus ( izborna tema) Ključni pojmovi: Korizma, Veliki tjedan, Križni put Razred: predmetna nastava Odgojno obrazovni ishodi: ●OŠ KV B.5.3.Učenik objašnjava oblike, vrijeme i načine kršćanske molitve u poveznici s tijekom i ključnim vremenima liturgijske godine kako bi s razumijevanjem sudjelovao u slavljenju i molitvi. Učenik će moći: ●objasniti značenje i važnost korizme, Velikog tjedna i križnoga puta kao pripreme za najveći kršćanski blagdan Uskrs ●navesti obilježja korizme, Velikog tjedna i križnoga puta ●navesti što možemo činiti tijekom korizme i Velikog tjedna Aktivnosti: ponavljanje i objašnjavanje ključnih pojmova, iznošenje iskustava, misli i osjećaja, igranje igre Opis aktivnosti: Učenici najprije u bilježnicu zapisuju glavne pojmove u tri stupca: KORIZMA VELIKI TJEDAN KRIŽNI PUT Nakon toga učenici se u paru pokušavaju prisjetiti svih pojmova i događaja vezanih uz navedene glavne pojmove koje su do sada naučili u školi, obitelji ili crkvi. Nakon čitanja učeničkih radova svi zajedno upotpunjujemo stupce pojmovima i događajima koji nedostaju. Tada učenicima dijelim kartice s pitanjima vezanim uz navedene pojmove (kartice iz igre koje prilagođavam dobi učenika). Učenici okreću kartice, pročitaju pitanje i odgovaraju na postavljeno pitanje. Ako učenik ne zna odgovor na postavljeno pitanje ostali učenici mogu odgovoriti umjesto njega. Učenici tada iznose svoja iskustva, običaje i misli vezane uz glavne pojmove potaknuti slijedećim pitanjima: ● Što korizma znači za vjernike i što oni mogu učiniti u vrijeme korizme? ●Drže li se posta i nemrsa? ●Odriču li se nečega u korizmi? ●Koja dobra djela mogu učiniti u korizmi? ●Sudjeluju li u životu župne zajednice u Velikom tjednu? ●Sudjeluju li u misnom slavlju u Velikom trodnevlju? ●Jesu li ikada bili na Križnom putu? ●Kako se osjećaju dok prolaze postaje križnoga puta? Učenicima dajem zadatak da odaberu jednu postaju križnoga puta, da zamisle da su oni jedna od prisutnih osoba te da se pokušaju identificirati s tom osobom. Nakon toga učenici u prvom licu iznose svoje osjećaje i misli, kako se osjećaju, o čemu razmišljaju, jesu li tužni, što bi najradije učinili? Tada preko dva stola stavljam ploču za igru ponavljanja Uskrsnog vremena (nacrtana na hamer papiru). Kartice s pitanjima stavljam na stol i učenici izvlače kartice jednu po jednu kako su posložene. Izvučena kartica stavlja se na dno karata. Igra traje dok netko prvi ne pobijedi ili dok na ploči ne ostane samo jedan igrač (ovisno o dogovoru). 1. PRAVILA IGRE: „Uskrsno vrijeme“ Igra se sastoji od ploče na kojoj se igra i kartica s pitanjima za ponavljanje ili provjeru znanja. U igri može sudjelovati više učenika. Na početku igre učenik baca kocku i pomiče se naprijed za onoliko polja koliki je broj dobio na kocki. Tada učenik vuče karticu s pitanjem i odgovara na postavljeno pitanje. Ako učenik zna točan odgovor pomiče se naprijed za onoliko polja koliko mu piše na polju u kojem stoji (1-5), a ako učenik ne zna točan odgovor vraća se unazad također za onoliko polja koliko mu piše na polju u kojem se nalazi. Ako učenik pogriješi unutar prvih 4 polja vraća se na početak igre. Pobjednik je onaj učenik koji prvi stigne na cilj, a ostali učenici nastavljaju igru dalje dok na kraju ne ostane samo jedan učenik čija je figura još uvijek u krugu igre. Ova igra može se primijeniti za svaku nastavnu cjelinu samo je potrebno napraviti nove kartice. Pitanja može biti i puno više. Kartice je potrebno promiješati prije igre.

    Doprinosi

    Irena Šćulac, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 5. razred
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 6. razred
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 7. razred
    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred

    Skraćeni naziv

    Uskrsno vrijeme

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    01.04.2022.

    Datum unosa materijala

    23.03.2024.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1

    Komentari

    Nema komentara