"Unppluged coding, computational thinking and Physics"

"Unppluged coding, computational thinking and Physics"

  • Uređeno prije: 22mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene
Online pregled

    Opis materijala

    Nastava fizike zahtijeva logičko mišljenje, a ujedno pruža mogućnosti za razvoj logičkog mišljenja. Logičko razmišljanje je važno za kodiranje i programiranje. Stoga su lekcije fizike iznimno važne za računalno razmišljanje. Kao primjer koji omogućuje razvoj računalnog mišljenja u fizici je predmet Slobodni pad. * Razmatranjem i rastavljanjem slobodnog pada na manje dijelove stvaraju se temelji računalnog razmišljanja. Također, kao materijal za rad učenici koriste ravnalo, pisaću olovku i kalkulator uz snimanje pokreta na papirnu traku. Snimanje kretanja, dakle, papirnu traku treba podijeliti na dijelove tako da za svaki dio bude jednako vrijeme pada tijela sa odabrane visine. Svaki dio sadrži 5 razmaka između dvije točke, što znači da je za svaki dio vrijeme 5*0,02 s = 0,1 sekunda. Za svaki od ovih dijelova treba izmjeriti duljinu prijeđenog puta i podatke unijeti u tablicu. ** Rastavljanjem cjeline na dijelove, ponašanje tijela promatra se po istoj zakonitosti, ono pretvara apstraktne pojave u prepoznatljive obrasce. Tijekom vremena svaki segment puta postaje sve veći i veći za svaki naredni vremenski interval, što znači da u istom vremenu tijelo prolazi sve veće putove, što potvrđuje činjenicu da je slobodni pad jednoliko ubrzano pravocrtno gibanje. Za svaki od dijelova primjenjuje se isti obrazac povezivanja vrijednosti puta i vremena. Učenik mjeri vrijednost prijeđenog puta u okomitom smjeru, smjeru y. Važno je uzeti u obzir parove vrijednosti puta i vremena. * Dakle, učenik formira parove vrijednosti prijeđenog puta i vremena iz kojih računa: a) brzina postignuta na kraju svakog segmenta, b) ubrzanje slobodnog pada. - za svaki pojedinačni vremenski interval jednakog trajanja, - uzimanje vrijednosti parova kako se mijenjaju prema ukupnom proteklom vremenu, za odabranu točku na putu, - dodavanje svakom sljedećem segmentu u smjeru x ukupne vrijednosti polja postignute do trenutka za koji se promatra točka na putanji. Učenik analizira i razdvaja slobodni pad na dijelove za koje je vremenski period isti. U razmatranju slobodnog pada, učenik primjenjuje zakone fizike koji se općenito primjenjuju na slobodni pad. Pritom učenik koristi i razvija logičko i računalno mišljenje, promatrajući segmente prema točno određenim pravilima, koji zajedno čine cjelinu. Primijenjeni postupak dekompozicije vrijedi za sve početne parametre, znači proizvoljno odabranu visinu s koje tijelo slobodno pada. Opisani postupak ukazuje na prepoznatljiv algoritam.

    Doprinosi

    Slavica Bernatović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> IKT-> Korištenje tehnologije u obrazovanju
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje-> FIZ SŠ C.1.1. Analizira pravocrtna gibanja
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje-> FIZ SŠ A.1.8. FIZ SŠ B.1.8. FIZ SŠ C.1.8. FIZ SŠ D.1.8. Rješava fizičke probleme
    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje-> FIZ SŠ A.1.9. FIZ SŠ B.1.9. FIZ SŠ C.1.9. FIZ SŠ D.1.9. Istražuje fizičke pojave

    Skraćeni naziv

    Računalno programiranje u Fizici, Slobodni pad

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje - Bez prerada (CC BY-ND)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    engleski

    Datum izrade materijala

    15.10.2023.

    Tagovi

    slobodni pad, računalno programiranje, Unppluged coding

    Datum unosa materijala

    28.01.2024.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Komentari

    Nema komentara