Opis materijala
Nastava fizike zahtijeva logičko mišljenje, a ujedno pruža mogućnosti za razvoj logičkog mišljenja.
Logičko razmišljanje je važno za kodiranje i programiranje.
Stoga su lekcije fizike iznimno važne za računalno razmišljanje.
Kao primjer koji omogućuje razvoj računalnog mišljenja u fizici je predmet Slobodni pad.
* Razmatranjem i rastavljanjem slobodnog pada na manje dijelove stvaraju se temelji računalnog razmišljanja.
Također, kao materijal za rad učenici koriste ravnalo, pisaću olovku i kalkulator uz snimanje pokreta na papirnu traku.
Snimanje kretanja, dakle, papirnu traku treba podijeliti na dijelove tako da za svaki dio bude jednako vrijeme pada tijela sa odabrane visine.
Svaki dio sadrži 5 razmaka između dvije točke, što znači da je za svaki dio vrijeme 5*0,02 s = 0,1 sekunda.
Za svaki od ovih dijelova treba izmjeriti duljinu prijeđenog puta i podatke unijeti u tablicu.
** Rastavljanjem cjeline na dijelove, ponašanje tijela promatra se po istoj zakonitosti, ono pretvara apstraktne pojave u prepoznatljive obrasce.
Tijekom vremena svaki segment puta postaje sve veći i veći za svaki naredni vremenski interval, što znači da u istom vremenu tijelo prolazi sve veće putove, što potvrđuje činjenicu da je slobodni pad jednoliko ubrzano pravocrtno gibanje.
Za svaki od dijelova primjenjuje se isti obrazac povezivanja vrijednosti puta i vremena.
Učenik mjeri vrijednost prijeđenog puta u okomitom smjeru, smjeru y.
Važno je uzeti u obzir parove vrijednosti puta i vremena.
* Dakle, učenik formira parove vrijednosti prijeđenog puta i vremena iz kojih računa:
a) brzina postignuta na kraju svakog segmenta,
b) ubrzanje slobodnog pada.
- za svaki pojedinačni vremenski interval jednakog trajanja,
- uzimanje vrijednosti parova kako se mijenjaju prema ukupnom proteklom vremenu, za odabranu točku na putu,
- dodavanje svakom sljedećem segmentu u smjeru x ukupne vrijednosti polja postignute do trenutka za koji se promatra točka na putanji.
Učenik analizira i razdvaja slobodni pad na dijelove za koje je vremenski period isti.
U razmatranju slobodnog pada, učenik primjenjuje zakone fizike koji se općenito primjenjuju na slobodni pad.
Pritom učenik koristi i razvija logičko i računalno mišljenje, promatrajući segmente prema točno određenim pravilima, koji zajedno čine cjelinu.
Primijenjeni postupak dekompozicije vrijedi za sve početne parametre, znači proizvoljno odabranu visinu s koje tijelo slobodno pada.
Opisani postupak ukazuje na prepoznatljiv algoritam.
Doprinosi
Slavica Bernatović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Slavica Bernatović, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Informativni i dokumentarni sadržaji-> IKT-> Korištenje tehnologije u obrazovanju
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje-> FIZ SŠ C.1.1. Analizira pravocrtna gibanja
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje-> FIZ SŠ A.1.8. FIZ SŠ B.1.8. FIZ SŠ C.1.8. FIZ SŠ D.1.8. Rješava fizičke probleme
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Fizika-> C. Gibanje-> FIZ SŠ A.1.9. FIZ SŠ B.1.9. FIZ SŠ C.1.9. FIZ SŠ D.1.9. Istražuje fizičke pojave
Skraćeni naziv
Računalno programiranje u Fizici, Slobodni pad
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Bez prerada (CC BY-ND)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
engleski
Datum izrade materijala
15.10.2023.
Tagovi
slobodni pad, računalno programiranje, Unppluged coding
Datum unosa materijala
28.01.2024.
Status materijala
Gotov materijal
Preporučeni materijali
CLIL: Life in the Stone Age – Comparison of the Old and New Stone Age (Život u kameno doba/ Usporedba starijeg i mlađeg kamenog doba)
Maja Lukić Puškarić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • BrAIn • Osnovna škola
PDF
Learning scenario_ Plants and impact
Martina Cindrić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 3. razred • Priroda i društvo
DOCX
Komentari