Međužupanijsko istraživanje upotrebe informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi strojarske skupine predmeta u školskoj godini 2022./2023.

Međužupanijsko istraživanje upotrebe informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi strojarske skupine predmeta u školskoj godini 2022./2023.

  • Uređeno prije: 31mj
  • 83
  • Nema stručne ocjene
  • PDF

    Opis materijala

    t>U istraživanju o upotrebi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT-a) u nastavi strojarske grupe predmeta sudjelovale su srednje škole: Tehnička škola Bjelovar, Obrtnička škola Bjelovar, Srednja škola Bartola Kašića Grubišno Polje, Industrijsko-obrtnička škola Virovitica i Tehnička škola Daruvar. Cilj istraživanja bio je ispitati na koji način se koristi IKT u nastavi strojarskih predmeta, učestalost korištenja IKT programa, sposobnost učenika u korištenju specijaliziranih programa, traženju informacija na internetu, edukaciju o sigurnosti na internetu i druge faktore koji su važni za napredak u korištenju IKT-a u nastavi strojarske grupe predmeta. Nakon praćenja nastavnog procesa i komunikacije s učenicima, došlo se do zaključka da je potrebno analizirati upotrebu IKT-a u nastavi stručnih predmeta te kako organizirati nastavu kako bi se olakšalo i moderniziralo izlaganje nastavnih sadržaja. Također je važno olakšati rad učenicima i bolje ih pripremiti za tržište rada ili daljnje školovanje. Pojam informacijsko-komunikacijske tehnologije obuhvaća sve vrste informacija i tehničkih sredstava koja omogućavaju rukovanje informacijama i komunikaciju. IKT uključuje informacijsku tehnologiju, telefone, elektroničke medije, audiosignale, videosignale i sve funkcije kontrole i nadgledanja koje se temelje na mrežnim tehnologijama. Postavlja se pitanje jesu li nastavnici dovoljno educirani za upotrebu IKT-a u nastavi strojarstva i prate li promjene u programima, alatima i ostalim elementima kako bi unaprijedili nastavu. Provedeno je mnogo istraživanja o upotrebi IKT-a u nastavi, a ovim istraživanjem željelo se ispitati trenutno stanje i pridonijeti napretku i poboljšanju nastave te kvalitetnijem obrazovanju učenika. Istraživanje je pokazalo da učenici koji aktivno koriste IKT u nastavi pokazuju veći interes za učenje i postižu bolje rezultate. Međutim, primijećeno je da se učenici rijetko koriste računalom za ispunjavanje školskih obveza. Prema rezultatima ankete, najčešća aktivnost koju učenici obavljaju na internetu jednom do dvaput tjedno je izvršavanje školskih obveza kao što su pisanje sastavaka ili referata. Također, određeni postotak učenika koristi internet za razmjenu školskih materijala s drugim učenicima ili za pisanje domaće zadaće na računalu. Na temelju analize stanja u školi na stručnom vijeću strojarstva, zaključeno je da je važno detaljnije proučiti ovo područje i predložiti konkretne mjere za poboljšanje nastave u idućoj školskoj godini. Kroz provedbu ankete među razredima strojarskih računalnih tehničara i ostalih zanimanja, prikupljeni su rezultati koji su poslužili kao temelj za prijedlog aktivnosti s ciljem poboljšanja kvalitete nastave. U skladu s tim, predlaže se implementacija inovativnih metoda rada s učenicima s ciljem poboljšanja kvalitete nastave. Ovdje je plan aktivnosti inovativnih metoda rada s učenicima: Edukacija nastavnika: Organizirati specijalizirane edukacije za nastavnike s ciljem osnaživanja njihovih digitalnih vještina i upoznavanja s najnovijim IKT alatima i programima koji su relevantni za strojarske predmete. Time će nastavnici biti bolje opremljeni za primjenu IKT-a u nastavi i bolje prilagođeni promjenama u području. Integracija IKT-a u nastavne planove: Aktualizirati nastavne planove i programe strojarskih predmeta kako bi se uključila primjena IKT-a kao sastavnog dijela nastave. Identificirati ključne točke i teme u nastavi koje se mogu poboljšati ili nadopuniti korištenjem IKT-a radi boljeg razumijevanja i primjene tehnoloških i stručnih sadržaja. Aktivno uključivanje učenika u nastavu: Potaknuti aktivno sudjelovanje učenika u nastavi kroz korištenje IKT alata. To može uključivati rad u grupama, projekte temeljene na istraživanju, korištenje simulacija, izrade digitalnih prezentacija i drugih interaktivnih aktivnosti. Time se potiče kreativnost, samostalno istraživanje i timski rad učenika. Osiguravanje pristupa tehnologiji: Opremiti školske učionice i laboratorije potrebnom IKT opremom kao što su računala, projektori, interaktivne ploče, specijalizirani softveri i drugi relevantni uređaji. Osim toga, osigurati pristup stabilnoj internet vezi kako bi učenici mogli koristiti online resurse i surađivati s drugima. Praćenje i evaluacija napretka: Uvesti sustav praćenja i evaluacije napretka učenika u korištenju IKT-a u nastavi strojarskih predmeta. To može uključivati redovite provjere, testove ili projekte koji ocjenjuju primjenu IKT vještina i razumijevanje stručnih sadržaja.

    Doprinosi

    Sandra Hermanović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Dean Ivković, dipl.ing., Autor

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija
    • Obrazovni sadržaji-> Strukovne škole-> Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija-> Strojarstvo

    Bilješke

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Otvoreni sadržaj

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    14.06.2023.

    Datum unosa materijala

    22.04.2023.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara