Opis materijala
Ogledni primjer prilagodbi sadržaja metoda i aktivnosti za darovite učenike
Međupredmetna tema
Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
Domena
Stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju
Nastavna jedinica
Ostern / Uskrs
Razred
8. razred osnovne škole 5. godina učenja
Odgojno-obrazovni ishod
ikt D.3.1.
Učenik se izražava kreativno služeći se primjerenom tehnologijom za stvaranje ideja i razvijanje planova te primjenjuje različite načine poticanja kreativnosti.
ikt D.3.3.
Učenik stvara nove uratke i ideje složenije strukture.
Tijek nastavnoga sata
UVOD
Učitelj prije sata sakrije po razredu slova koja daju riječ Ostern (Uskrs). Na taj način motivira učenike za rad. Učenici traže slova i kada ih pronađu trebaju otkriti riječ odnosno temu sata. Budući da je riječ kratka učenici mogu kombiniranjem slova lako doći do rješenja.
GLAVNI DIO
Učitelj pokazuje učenicima prezentaciju u kojoj su sadržani osnovni pojmovi povezani s temom.
Nakon prezentacije daroviti učenici izrađuju digitalan kviz u alatu Quizizz. Na raspolaganju imaju prezentaciju koju mogu pregledavati koliko žele a moguće je i ispisati slajdove ovisno o materijalnim uvjetima. Zadatak je osmisliti 10 pitanja na temelju prezentacije. Poželjno je koristiti različite tipove pitanja jer alata nudi brojne mogućnosti: pitanja otvorenog tipa višestrukog izbora crtanja i sl. Učitelj pomaže po potrebi.
Nakon što je kviz gotov učenici ga igraju u razredu. Dobra stvar kod alata Quizizz je to što se ne mora nužno igrati preko mobitela. Naime postoji i offline način igre: učitelj ispiše kartice s QR kodovima i podijeli ih učenicima tako da svaki učenik dobije svoju „igraću kartu“. Na kartici su stranice kvadrata koji čini QR kod označene slovima A B C i D. Okretanjem kartice na odgovarajuće slovo učenik rješava kviz. Učitelj skenira sve kartice nakon svakog pitanja a rezultati se automatski prikazuju.
ZAVRŠETAK
Razgovor o provedenoj igri. Učitelj postavlja pitanja o težini i zanimljivosti zadataka učenici komentiraju što im se (nije) svidjelo i što bi eventualno promijenili.
Sadržaji koji se koriste u aktivnostima
- Prezentacija: https://www.canva.com/design/DAFe9h62slE/p7sWoX59CyYpMH3O-Irrdg/view?utm_content=DAFe9h62slE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
- Kviz: https://quizizz.com/admin/quiz/6429a8eecea3a3001dfa0a73?source=quiz_share
Primjeri vrednovanja za učenje vrednovanja kao učenje ili naučenog
Vrednovanje za učenje:
- razgovor o uspješnosti izrade i rješavanja kviza
Doprinosi
Josip Jelčić, Autor
Josip Jelčić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije-> D. Stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju-> ikt D.3.1. Učenik se izražava kreativno služeći se primjerenom tehnologijom za stvaranje ideja i razvijanje planova te primjenjuje različite načine poticanja kreativnosti
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije-> D. Stvaralaštvo i inovativnost u digitalnome okružju-> ikt D.3.3. Učenik stvara nove uratke i ideje složenije strukture
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija-> OŠ (2) NJ A.8.1. Učenik razumije srednje duge i jednostavne tekstove pri slušanju i čitanju
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> A. Komunikacijska jezična kompetencija-> OŠ (2) NJ A.8.4. Učenik piše kratke i jednostavne tekstove
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> B. Međukulturna komunikacijska kompetencija-> OŠ (2) NJ B.8.1. Učenik na različitim primjerima objašnjava sličnosti i razlike između vlastite kulture i drugih kultura u različitim aspektima svakodnevnoga života
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Strani jezik-> Njemački jezik-> C. Samostalnost u ovladavanju jezikom-> OŠ (2) NJ C.8.1. Učenik bira i primjenjuje veći broj strategija učenja i uporabe jezika
Bilješke
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
12.06.2023.
Tagovi
kviz, Uskrs, Deutsch, jezik, Ostern, njemački
Datum unosa materijala
12.06.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Veliko početno slovo (blagdani, praznici, kulturne, umjetničke, političke, znanstvene i ostale društvene priredbe) - ponavljanje - priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 8. razred • Hrvatski jezik
Zbirka (pjesmice, igrokazi, kratke priče) za djecu (vrtić, osnovna škola)
Danijela Valenta
umjetnička knjiga
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
PDF

Komentari