Opis materijala
Sast započinje motivacijskim razgovorom. Učitelj učenicima pokazuje dva šaljiva oglasa. Jedan prikazuje ženu koja čisti dok muškarac leži na krevetu i čita novine. Na dugom muškarac usisava a žena sjedi na kauču i radi na kompjutoru. Slijedi usmjereni razgovor o oglašavanju u medijima.
Kako mediji najčešće prikazuju ženske ili muške poslove? Postoji li u oglašavanju rodna diskriminacija? Robujemo li stereotipima uvriježenom mišljenju iskrivljenim slikama o tome tko je jači a tko nježniji spol ili koji je spol slabiji a koji agresivniji?
Učitelj učenike upoznaje sa Zakonom o medijima članak 20. stavak 8.:„Nije dopušteno oglašavanje u kojem se žene i muškarci prikazuju na uvredljiv ili ponižavajući način s obzirom na spol ili spolno opredjeljenje.“
Učenici u parovima rješavaju zadatak i razvrstavaju poslove na uvjetno „muške“ „ženske“ i zajedničke. Nakon objave rješenja zadatka razvija se diskusija je li ijedan od navedenih poslova vezan samo za jedan određeni spol ili su oba spola ravnopravna u rješavanju svih poslova i zadataka?
Učitelj razgovara s učenicima na što ih asocira izraz plemenita vještina. Jesu li čuli da boks zovemo plemenitim sportom plemenitom vještinom zbog činjenice da u boksu nije dozvoljeno protivnika udarati dok je na podu jer postoje stroga pravila u koji dio tijela i na koji se način smije udarati protivnika.
Je li boks primjeren za djevojčice? Koji je sport primjeren za djevojčice a koji za dječake?
Najavljuje dječji dokumentarni film FD ZAG Plemenita vještina.
Nakon projekcije filma i kratkog iznošenja dojmova učenici pišu osvrt na film u kojem trebaju obrazložiti je li boks sport kojim se mogu baviti i djevojke ima li boks veze sa ženstvenošću (kao što kaže jedan od sugovornika u filmu)? Trebamo li biti vjerni sami sebi slijediti svoje snove biti uporni? Učenici trebaju obrazložiti kako shvaćaju završetak filma? Razbija li ovaj film predrasude o djevojkama ženama kao slabijem spolu? Poruku ovoga dokumentarnoga filma mogu povezati s porukom igranoga filma B. Elliot – upornošću glavnoga junaka njegovoj borbi s preprekama i predrasudama na putu do cilja.
Čitanje i komentiranje osvrta na dječji film.
Film Plemenita vještina učenici mogu gledati i na satu razrednika u korelaciji s temama iz GOO (ljudsko-pravna dimenzija) i ZDR (rodna ravnopravnost).
Zainteresiranim učenicima ili članovima novinarske družine učitelj može predložiti istraživački izborni zadatak o toleranciji suvremenoga društva prema različitima s obzirom na boju kože vjeru rasu nacionalnost. Kakav je stupanj tolerancije u hrvatskom društvu prema transrodnim osobama i članovima LGBT zajednica? Učenici mogu napisati problemski članak a tema može biti i jedan od predložaka za pisanje školske zadaće.
Nakon što su učenici pogledali film razgovaraju o načinu kako su prikazani glavni događaji (Billyjev trnoviti put do upisa u Kraljevsku baletnu školu) i sporedni (štrajk rudara u izmišljenom rudarskom gradiću Everington u stvarnoj pokrajini Durham). Učitelj ih pita koji im se lik (Billy otac brat baka učiteljica baleta prijatelj…) najviše svidio i zašto? Kako se gl. lik bori za svoja prava? Kako se bori protiv stereotipa? Ima li pravo biti drugačiji? Tko prepoznaje njegov talent? Mogu li osobe poput Billyja ili njegovoga prijatelja (transrodne osobe) uspjeti bez potpore obitelji prijatelja učitelja? Kako objašnjavaju Billyjevo nasilničko ponašanje nakon audicije za baletnu školu? Kako Billy tijekom filma najčešće izbacuje nakupljeni bijes u sebi? Što je poruka filma? Prisjeti se Billyjevog govora pred profesorima baletne škole i završetka filma koji se događa puno godina kasnije kad u gledalištu sjede članovi njegove obitelji otac i brat.
Učenici mogu samostalno (online) ili u skupinama izraditi slikovne umne mape ili plakate kroz koje će crtežom ili fotografijom prikazati omiljeni lik njegove osobine osjećaje odnose s dugim likovima temu i poruku.
Doprinosi
Melita Horvatek Forjan, Autor
Melita Horvatek Forjan, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Građanski odgoj i obrazovanje
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Građanski odgoj i obrazovanje-> A. Ljudska prava
- Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Građanski odgoj i obrazovanje-> A. Ljudska prava-> goo A.3.1. Promišlja o razvoju ljudskih prava
Bilješke
Skraćeni naziv
Plemenita vještina
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Otvoreni sadržaj
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
04.06.2023.
Tagovi
ples, boks, vršnjačko nenasilje
Datum unosa materijala
04.06.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.0
Preporučeni materijali
Vrste riječi; Rod i broj imenica - ponavljanje, priprema za nastavni sat Hrvatskoga jezika
Silvija Švelinger
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 4. razred • Hrvatski jezik
Telling the time - nastavnička priprema za sat Engleskog jezika u 5.r.
Klaudina Mumić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
DOCX
Komentari