Opis materijala
Opis aktivnosti Cilj aktivnosti je potaknuti učenike na razmišljanje i raspravu o situacijama i postupcima s kojima se susrećemo dok smo online. Kroz izradu i predstavljanje plakata koje samostalno osmišljavaju učenici radeći samostalno ili u paru učenici istražuju te kritički procjenjuju i vrednuju izvore kao i rezultate pretraživanja informacija u digitalnom okruženju poštuju navedenu licenciju za tuđi autorski rad analiziraju pozitivan i negativan utjecaj računalne tehnologije na osobni život i zajednicu raspravljaju o mogućim neželjenim posljedicama nepromišljenoga dijeljenja osobnih podataka kao i o važnosti kreiranja sigurnog online okruženja.Učenici će usvojiti i naučiti razlikovati pojam elektroničkoga nasilja od klasičnoga (vršnjačkog) nasilja. Moći će prepoznati i navesti različite vrste elektroničkoga nasilja kao i govor mržnje lažne vijesti i zamke te općenito pozitivne i negativne strane online komunikacije. Moći će osmisliti i primijeniti pravila dobroga ponašanja na internetu kojima se poštuje osobna i tuđa osobnost i privatnost. Kroz aktivnost učenici će razvijati odgovorno ponašanje na mreži kao i prepoznati osobe/institucije kojima se mogu obratiti u slučaju da postanu žrtva elektroničkoga nasilja ili svjedoče elektroničkomu nasilju.Vremensko trajanje aktivnosti: 4 školska sata (2 sata za prikupljanje analizu sistematizaciju podataka i izradu plakata i 2 sata za predstavljanje teme)Povezanost s nastavnim predmetima: Hrvatski jezik - A. 1. 1 Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja. Hrvatski jezik A. 1. 3 Učenik čita prema određenoj svrsi opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.Etika - A.1.3. Učenik propituje kriterije prema kojima ljudi prosuđuju ispravnost postupaka. Etika - B.1.1. Učenik moralno prosuđuje primjere iz svakodnevnoga života. Sat razrednika: Dan sigurnijeg interneta 2023. MEDIJSKA PISMENOST (sigurno korištenje interneta)Nastavne metode rada:usmeno izlaganjerad na teksturazgovorpokazivanje/demonstracijapraktični radpisanje crtanja ilustriranjaigranje ulogarad na računaluDominantna metoda – metoda praktičnog rada i metoda usmenog izlaganjaOblici rada:rad u paruindividualni radfrontalni radOdgojno-obrazovni ishodi C 1. 2 Učenik istražuje usluge interneta i mogućnosti učenja poslovanja budućega razvojaD 1. 1 Učenik u suradničkome okruženju na zajedničkom projektu analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom D 1. 2 Učenik opisuje probleme koje mogu prouzročiti zlonamjerni programi te probleme koji nastaju kao rezultat elektroničkih napada i krađe elektroničkoga identiteta te odgovorno primjenjuje sigurnosna pravila Očekivanja međupredmetnih tema MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije C 4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C 4. 3. Učenik samostalno kritički procjenjuje proces izvore i rezultate pretraživanja te odabire potrebne informacije. 4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.MPT Zdravlje 4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. 4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima.4.1.C Analizira vrste nasilja mogućnosti izbjegavanja sukoba i načine njihova nenasilnoga rješavanja.4.1.B Procjenjuje i predviđa opasnosti kojima je izložen s naglaskom na opasnosti koje su karakteristične za mlade.MPT Osobni i socijalni razvoj A 4.1. Razvija sliku o sebi.A 4.3. Razvija osobne potencijale. 4.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora.B 4.2. Suradnički uči i radi u timu. B 4.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. MPT Učiti kako učiti 4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. 4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. 4/5.2. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.MPT Poduzetništvo4.1. i 4.2. Sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije (nadovezuje se i uključuje elemente očekivanja iz 3. ciklusa)MPT Građanski odgoj i obrazovanje4.1. Aktivno sudjeluje u zaštiti ljudskih prava.
Doprinosi
Sanja Pavlović-Šijanović, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Sanja Pavlović-Šijanović, Autor
Davor Šijanović, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 1. razred-> Informatika-> C. Digitalna pismenost i komunikacija-> C.1.2 istražuje usluge interneta i mogućnosti učenja, poslovanja, budućega razvoja
Skraćeni naziv
DSI
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje (CC BY)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
28.05.2023.
Datum unosa materijala
01.02.2023.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.2
Preporučeni materijali
Europski dan jezika
Lea Pintarić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
DOCX
Svjetski dan dijabetesa
Ivana Jukić Matijević
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 4. razred • Hrvatski jezik
Uređeno prije: 20d
1

Komentari