Opis materijala
I..Orijentacija: gledaju film https://www.youtube.com/watch?v=cM0KwEFuA1I u grupama analiziraju film te uz pomoć pitanja razmjenjuju mišljenja:a) Zbog čega ljudi iskorištavaju ne-ljudske životinje?b) Razmislite o Singerovoj tezi: Ne čini životinji ono što ne bi činio sebi.II Konceptualizacija: Vođenim pitanjima učenici dolaze do istraživačkog pitanja:- Postoji li ne-ljudske životinje isključivo radi ljudske koristi?- Gdje je granica između zadovoljenja potreba i iživljavanja nad ne-ljudskim životinjama?- Obrazložite imamo li pravo diskriminirati pripadnike ne-ljudske životinje?- Ako smo u odnosu na ne-ljudske vrste nadmoćni zadržavamo li pravo da im možemo raditi što hoćemo?- Vrijedi li teza: Kako je bilo do sada možemo tako i dalje nastaviti (izrabljivati ne-ljudske životinje)- Zašto se diskriminirajuće ne ponašamo prema osobama od koji su primati vjerojatno inteligentnija bića (čovjek s izuzetno smanjenim kognitivnim sposobnostima)?- Zašto o nekim ne-ljudskim životinjama skrbimo?- Ako prihvaćamo da je čovjek moralno biće a ne-ljudske životinje to nisu što je s njihovom osjetilnošću?- Ako životniji priznajemo osjetilno možemo li joj priznati prava?- Kakav odnos bi čovjek kao racionalno biće trebao izgraditi prema ne-ljudskim bićima?III.Istraživačko pitanje: Trebamo li zanemariti prava životinja da bismo zadovoljili svoje potrebe?IV.Istraživanje: Učenici su u grupama istraživali različite etičke koncepcije koje se bave antropocentričkim i ne-antropocentričkim pristupom (utilitarizam teorije zaštite prava životinja)V.Zaključak: Na temelju istraživanja učenici povezuju novo znanje s prethodnim iskustvom te obrazlažu svoj odgovor.VI.Rasprava: Učenici ne prihvaćaju specizam (antropocentrički pristup) jer opravdava okrutnost prema ne-ljudskim životinjama u bilo kojem kontekstu zbog hrane medicine zabave. Većim djelom rasprava je bila usmjerena prema utilitarizmu prema kojem moramo uzeti u obzir ne samo interese ljudi. Betnham smatra da kod ne-ljudskih životinja nije relevantno je li mogu razmišljati ili govoriti već mogu li patiti? Iznosili su slučajeve u kojima one pate. Ukazivali su na čovjekovo licemjerje koje često dolazi pod nazivom "prirodno uzgojeno". Dotaknuli su se teorije Singera P. i Regana T koji također smatraju da životinje mogu patiti imati potrebe i interese koji su slični čovjekovima te da životinje imaju vrijednosti koje proizlazi iz njihove svijesti. Smatraju da životinje trebaju imati svoja prava i zaštitu života. Usuglasili su se da životinje kao bića iako nisu u potpunosti jednaki ljudima trebamo ih tretirati prema etičkim odrednicama jednakosti te bi trebale biti zaštićeni.
Doprinosi
Kristina Hrga, prof.mentor, Recenzent
Anita Ivanković, Volarević,prof., Recenzent
Kristina Hrga, prof.mentor, Autor
Anita Ivanković, Volarević,prof., Autor
Perislava Bešić Smlatić, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
Perislava Bešić Smlatić, Autor
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Filozofija-> C. Djelovanje i orijentacija-> SŠ FILOZOFIJA C.3. Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju
Skraćeni naziv
Etika i životinje
Vrsta materijala
Nastavnička priprema
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje (CC BY)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
16.06.2022.
Datum unosa materijala
27.04.2022.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.2
Preporučeni materijali
Umaci
nastavna skripta
Obrazovni sadržaji • Strukovne škole
PDF
Likovna kultura, Oblik i mjera, 7. razred Učenje po postajama
Nataša Stipica Kilić
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 7. razred • Likovna kultura
PDF

Komentari